28 Reacties

4 jaar geleden
Reactie op Chissey
Ja maar ze is ook met 35+5 geboren (prematuur) en met een vaccuumpomp gebor ...
Ja ik ben zelf ook met 35+3 bevallen wel zonder pomp maar ik heb nu al van alles en nog wat geprobeerd we zitte nu ookal op een pepti voeding en ben nu 1x bij de osteopaat geweest maar daarna was hij nog heel erg huilerig, en nu nog steeds veel overstekken en huilen ik vraag me af waneer het beter word en na hoeveel c osteopaat zag je verbetering?

4 jaar geleden
Ja ik had ook een sterrenkijker en de eerste 4 weken waren echt hel. Heel erg veel huilen, overstrekken, slecht slapen, etc. maar ik denk niet dat dat kwam doordat hij een sterrenkijker was. Ben wel 3 keer bij een osteopaat geweest en ze zei dat er wel veel spanning in z’n nek zat en dat heeft ze gemasseerd, maar de klachten zijn uiteindelijk minder geworden omdat ik na 4 weken op een koemelk- en sojavrij dieet ben overgestapt en we daarnaast Nutramigen kunstvoeding zijn gaan geven. Ik moet nog gaan provoceren om zeker te zijn dat het koemelkallergie is, maar aangezien veel van z’n klachten sindsdien zijn verdwenen is de kans wel groot.

4 jaar geleden
Reactie op SVT
Hier ook een sterrenkijkertje. Zware reflux, kma en voorkeurshouding sinds ...
Precies dit en ik ben nu al bijna 4 maanden verder en heb nog steeds een baby die helemaal over stuur is en idd overdag veel overstrekken huilen en slecht slapen en snachts wel redelijk wel nog met 1 voeding en wel vroeg wakker, ik vind het zo jammer dat hier niet meer in word geholpen of meer over verteld word zodat je bijvoorbeeld gelijk naar een osteopaat kan

4 jaar geleden
Reactie op melis95
Ik kreeg dit door gestuurd en daaruit las ik ook dat de voedselallergie daa ...

4 jaar geleden
Reactie op melis95
Oh apart, ja zou kunnen. M’n man had vroeger waarschijnlijk ook koemelkallergie als baby en heeft ook nog andere allergieën, dus het zit ook in de familie

4 jaar geleden
Reactie op melis95
Precies dit en ik ben nu al bijna 4 maanden verder en heb nog steeds een ba ...
Hier ook al 16 weken... de voorkeurshouding had ik direct na de geboorte al aangekaart in het ziekenhuis, net zoals het terugslikken van de melk. Allemaal geen probleem. Was normaal en ging vanzelf goed komen. Niet dus... ondertussen gaan we naar osteopaat. Die werkt op de reflux en haar nekje. We volgen ook kine. Heel interessant. Vanuit dat overstrekken leren ze verkeerd bewegen. Het is heel belangrijk dat ze hun beentjes veel buigen en rollen vanuit de heupjes. Hier probeer ik met haar op te oefenen. Voor de zware reflux krijgt ze alfamino en 2 soorten medicatie. Het ging beteren met 3 maanden. Zaterdag werd me gezegd dat ik niet snel beterschap moet verwachten. Ik moet het proberen los te laten en me focussen op haar gewicht. Zolang ze goed bij komt, is de kinderarts tevreden. Ikzelf had met de voedingsmomenten wel romantischer voorgesteld, maar niets aan te doen zeker...
Het artikel ga ik zeker eens lezen!

4 jaar geleden
Reactie op melis95
Heel herkenbare dingen! Hier persdrang voor er volledige ontsluiting was.

4 jaar geleden
Reactie op SVT
Hier ook al 16 weken... de voorkeurshouding had ik direct na de geboorte al ...
Ik had nog nooit van kind gehoord dus een goed idee om dit dan mischien met de kinderarts ook te bespreken, ik voel me zo ongehoord en hoe kan het gewoon dat hier niks aan gedaan kan worden of dat je gewoon zo lang met problemen rond moet lopen of dat je dus te horen krijgt dat je niet snel beterschap moet verwachten, mijn baby heeft dat slikken en reflux ook best erg het komt omhoog en dan gaat ie ook huilen werkt de medicatie hiervoor goed?

4 jaar geleden
Hier ook een sterrenkijker. Kwam als een complete verrassing tijdens de bevalling omdat iedereen dacht dat ze goed lag. Uiteindelijk is er ook een vacuümpomp te pas gekomen vanwege foetale nood (hartslag kelderde steeds).
Ook had ik al persdrang bij 6 cm ontsluiting. Toen ik volledige ontsluiting had werden de persweeen erg onregelmatig en moesten ze bijna weer opgewekt worden.
Met 6 weken naar de osteopaat geweest. Was wat spanning in de heupjes en haar nek. 2 keer geweest en hij vond het niet meer nodig dat ze kwam.
Morgen gaan we naar de kinderarts.
Hier zijn voedingsmomenten een strijd. Uiteindelijk een combi van bv (afgekolfd vooral en zeer weinig live) en kv. Hoor haar vaak terugslikken en ze heeft vaak de hik. Overstrekken gebeurt ontelbaar keren inderdaad... Pff en wanneer zij moet slapen, wat een gedoe!! Ze kan niet zelfstandig inslaap vallen en heeft veel hulp nodig. De afgelopen dagen is zij ook weer in de nacht zeer onrustig, maar misschien is sprong 4 in aantocht. De sprongen worden hier ook echt zeer heftig ervaren, herkent iemand dat? Dochter is nu 14 weken en bevallen met 39+6

4 jaar geleden
Reactie op melis95
Kine*
Ze krijgt omeprazole waardoor ze geen pijn meer heeft bij het omhoog komen van de voeding. De reflux blijft, maar het zuur wordt hierdoor geremd.
Heb mijn meisje tijdens een sessie voor postnatale kine meegenomen en kinesist raadde toch aan om met haar te komen. Kinderarts heeft dan voorschrift geschreven.

4 jaar geleden
Reactie op nicolllee
Hier ook een sterrenkijker. Kwam als een complete verrassing tijdens de bev ...
Hier is ook elke fles een strijd en dutjes een ramp. Ik heb al veel kilometers met haar afgelegd. Zingend dan nog. 😊 maar van zodra ik haar neer leg, is ze terug wakker. Zeer vermoeiend! Als het geen sprongetje is, dan wel een vaccinatie of ... Het is precies altijd wel iets. 😉

4 jaar geleden
Ik had geen sterrenkijker, maar m’n zoon lag ook niet helemaal zoals het hoort. Hij lag scheef en z’n hoofd lag dus als het ware ‘opzij’. Hij had vanaf dag 2 enorme krijsbuien. Later bleek verborgen reflux doordat z’n nekje vast had gezeten tijdens de bevalling. Daarvoor een aantal keren naar de chiropractor geweest. Hij is nog steeds geen op en top rustig manneke, maar z’n krijsbuien zijn wel voorbij

4 jaar geleden
Ook n sterrenkijker maar geboren met keizersnede. Hier verder alles goed, kleine meid geeft de laatste tijd iets meer moeite met d’r melk binnenhouden (voorheen nooit echt last van gehad)