13 Reacties

7 maanden geleden

Ohja, knuffeltje heeft ze al😆 en beloningen zijn er ook. Heeft ze na 1e nacht ook gehad en ze weet dat ze die volgende dag ook weer krijgt bij slapen zonder tut. Helemaal leuk, maar als het moment daar is wil ze geen kado de volgende dag omdat ze zo overstuur is

7 maanden geleden

Oh, jee… ik zie het al met angst en beven tegemoet als ik hier de speen weglaat bij mn zoon😱 helaas geen tips. Succes!

7 maanden geleden

Hier ook met 3 jaar samen besloten om alle spenen door te knippen. Geen succes😅 ze krijste alles bij elkaar uren lang en aangezien ze met haar zusje op een kamer slaapt heb ik een speen van haar zusje gegeven. Bijna een jaar later waren we weer bij de tandarts voor controle. De tandarts zag een kleine afwijking bij haar voortanden en heeft gevraagd of ze wilde stoppen. Dat wilde ze! Met een stickerkaart en eindcadeau is ze sinds haar 4e gestopt. Haar zusje van 2,5 vond dit zo interessant dat ze ook wilde stoppen. Die was er direct van af zonder gezeur. Het is maar net wanneer je kind er klaar voor is denk ik. Een tandarts die even streng toe spreekt was in ons geval heel handig!

7 maanden geleden

Ik denk dat de beloonkaart een zeer goed idee is, kindje is dan trots op zijn resultaat:)!

7 maanden geleden

Toen onze zoon net 2 was wilden wij hem van zijn speen af hebben. Zijn tandjes groeiden namelijk niet zo netjes als zou moeten. En dat terwijl hij de speen toen enkel met in slaap vallen gebruikte. Wij zijn toen voor een tussenoplossing gegaan en hebben hem de machouyou speen gegeven. Met het verhaal dat dat een echte grote jongens speen was. Dat vond hij wel interessant. De andere spenen dan ook direct weggegooid en hem naar bed gebracht met de nieuwe. Na twee dagen wilde hij hem al niet meer en waren we er direct en zonder gedoe vanaf. En het fijne was dat na een maand ook direct zijn tandjes weer netjes stonden! Misschien dat dit een idee is voor jullie 🤷🏼‍♀️

7 maanden geleden

Ik ben toen met mijn dochter naar de speelgoed winkel geweest, ze mocht een kado uitkiezen en deze betalen met de speentjes ( allemaal in een zakje verzameld). Werkte als een tierelier! als ze er dan om vroeg dan refereerde we naar de speelgoedwinkel en dan snapte ze dat ze de speentjes echt niet meer terug krijgt.

7 maanden geleden

Reactie op edeschuttere

Ik denk dat de beloonkaart een zeer goed idee is, kindje is dan trots op zi ...
Dat ga ik proberen. Mijn dochter is bij na 3 en ik wil dan ook stoppen met die speen. Ze mag hem nu al alleen in bed. Maar ze wordt al zo blij als een sticker krijgt als ze op de wc is geweest. Wie weet werkt dat ook met de speen. Ik ga het proberen 😊

7 maanden geleden

Reactie op Lucky Luuk

Toen onze zoon net 2 was wilden wij hem van zijn speen af hebben. Zijn tand ...
Ik ga er even naar kijken. Het inslapen gaat al wat beter gelukkig en ze zeurt niet meer op dr speen. Ze wordt alleen vaak savonds ontroostbaar waker, en om 5 uur is ze wakker nu ipv 7:( ze slaapt dan ook niet meer verder, je haar mond zuig geluidjes maken maar het lukt niet om verder te slapen.. dank voor je tip!

7 maanden geleden

Reactie op Lucky Luuk

Toen onze zoon net 2 was wilden wij hem van zijn speen af hebben. Zijn tand ...
Deze ervaring hebben wij ook en hebben het ook op deze manier aangepakt. Deze kregen wij als tip van de tandarts. Werkt super!

6 maanden geleden

Bij ons kreeg ze hem ook alleen met slapen maar vervormde haar tandjes. Toen haar zusje kwam probeerde wij ook jouw zelfde techniek. Dat hielp maar half. Ze beet echter steeds haar eigen speen stuk en bij de laatste besloot ik gewoon weg geen nieuwe meer te kopen. Dus gaf ik de kapotte en die wilde ze niet. Ik gaf haar geen keus en ze heeft het snel opgegegeven. Ik hoor sommige over hem zelf kapot knippen met hetzelfde effect? Heel af en toe stopt ze die van haar zusje overdag in haar mond als ze spelen maar bijna niet en zeker niet meer serieus. Ik zeg dan ook dat het haar zusjes speen is en dan geeft ze hem direct weer terug.

2 maanden geleden

Ik schuif dit al een tijdje voor me uit, ook ivm geboorte van haar broertje, en bedenk iedere keer weer een reden om het "nu even niet" te doen: stoppen met de speen. Maar oh oh oh wat wil ik er zelf graag vanaf zijn. Het wordt meer en meer een obsessie voor haar en stoppen zal hoe dan ook even een pittige periode worden. Maar ja. Ik dacht eigenlijk eraan om dit weekend ermee te beginnen......maar doe het toch maar volgend weekend 😃🤣 Ik heb het boekje "Soesoe de spenenfee" gekocht en dat is voor mij ook een houvast om er mee te stoppen. Het boekje trekt er 2 weken voor uit met ieder dag een spenenverhaaltje en opdrachten. Om op die manier langzaam afscheid te nemen van de speen. Omdat het voor die van ons zo'n ding is, is het denk ik prettig om er langzaam naar dat moment toe te leven. Lastige alleen is dat baby broer nog wel een speen heeft (en ze dus kan blijven zoeken naar spenen in huis blegh). Bij hem wil ik wel eerder stoppen met de speen maar hij heeft het nu nog even nodig. Maar dit is wel een extra uitdaging ben ik bang voor onze oudste dochter.

2 maanden geleden

hier ook nog aan de speen. zijn zusje slechts 15 maanden jonger ook. denk dat ik einde van het jaar een keer eraan begin. hij 4, zij 3...ik heb geduimd tot m'n 12e, tanden staan ook echt .

2 maanden geleden

Reactie op Loeb89

Ik schuif dit al een tijdje voor me uit, ook ivm geboorte van haar broertje ...
Ik schoof het ook steeds voor me uit. Zag er als een berg tegenop. Want ook hier leek haar speen wel een obsessie te worden. Maar toch cold turkey gestopt. En het viel uiteindelijk reuze mee! Ze vroeg er wel eens om, maar gelukkig geen slapeloze nachten ofzo. Het kan dus best meevallen 😉 Stress vooraf om niks in ons geval! 🙈