3 Reacties
één jaar geleden
Haha precies dit! Hij doet thuis wel veel dingetjes zelf, maar op de opvang is hij ook echt veel braver dan thuis. En ook bij mn moeder eet hij bijv gewoon een donkerbruine boterham met korst en pitjes terwijl dit thuis echt niet het geval is.
Ik denk dat het deels vanzelf wel komt en dat het echt bij de leeftijd hoort. En dat gedeelte dat je er de energie niet voor hebt snap ik helemaal!
Dus geen tips maar wel herkenning hier 💀😆❤️
één jaar geleden
Als ik dit lees denk ik, ja dat mag wat strenger. Niet alles hoeft een strijd te zijn, ik help mijn dochter graag meer haar jas of schoenen, maar ik weet dat ze het zelf kan. Maar als ik iets vraag om te doen, dan is nee geen antwoord. Dan is het gewoon, dat wordt gedaan. Hij kunt met duplo spelen, dan kun je het ook opruimen. Er gebeurt letterlijk niets tot ze het doet, dus ook geen ander speelgoed en het is echt niet dat ze altijd alles zelf moet opruimen, ik help graag, maar wel samen.
Ik denk dat een kind zijn zin geven omdat je geen zin hebt in het conflict later voor ergere conflicten zal zorgen.
Mijn kind is ook echt wel lastig en weet goed wat ze wilt, maar ze heeft soms weinig te willen. Gaan we naar de speeltuin, pak dan je schoenen maar, nee? Dan gaan we toch niet(ik zou echt niet gaan)... dan rent ze naar haar schoenen
één jaar geleden
Heel herkenbaar! En denk ook echt een leeftijds dingetje. Ik ben het met mamameisje ook eens met de grens stellen dat iets gewoon gedaan moet worden. Onze zoon is ook heel snel van mama lukt niet. Wat wij nu doen is, als we thuis komen dan moeten we in de gang de jas en schoenen uit doen. Ik doe dit zelf ook en we mogen door lopen totdat we het gedaan hebben. Ik ben natuurlijk veel sneller klaar dus dan zeg ik tot zo! Mama is klaar dus ik loop door, doe je ook even je jas en schoenen uit? Dan kan je zo ook komen spelen. Soms blijft hij eigenlijk gewoon een beetje stom zitten en dan ga ik expres spelen met zijn speelgoed en dan heeft hij heeeeel snel alles uit🤣 en soms is het ook echt huilen (ik kijk ook wel wat voor drukke dag hij heeft. Bij echt huilen help ik hem met de schoenen en 1 mouw van de jas en zeg ik als laatste dat hij alleen de jas nog uit moet doen zodat hij het idee dan alsnog heeft dat hij het zelf gedaan heeft) maar heel vaak doet hij het gewoon. Wij komen nu thuis en dan gaat hij zelf al aan de slag om alles uit te doen. Wie weet helpt dit voor jullie ook? Streng hoeft natuurlijk niet altijd verkeerd te zijn maar grenzen zijn wel heel belangrijk op deze leeftijd vind ik.