42 Reacties
5 jaar geleden
Oh heel me buik zit onder, ik ben der heel erg gevoelig voor. Altijd al op me kiezen gehad.. uiteindelijk ook op me buik gekregen al voor mijn zwangerschap. En nu groeien ze volop
5 jaar geleden
Ik ben 33+6 en ik heb sinds een week bij mijn love handles roze streepjes gekregen. Denk elke kant 5 en elk 2 cm. Dit is mijn 2e zwangerschap en mijn buik is nu groter dan bij de bevalling van mijn eerste met bijna 38 weken... Ben benieuwd of de striemen erger gaan worden. Hoop het niet 😬
5 jaar geleden
Tot nu toe heb ik nog helemaal niks, ik smeer wel braaf maar gok dat het eerder een kwestie van geluk is. Hopelijk blijft het zo... 🤞🏼
5 jaar geleden
Ik heb met 36+6 geen striae maar met mij 1ste zwangerschap kreeg ik pas de laaste week voordat ik uitgerekend was pas striae op mijn buik, dus verwacht nu weer dat het dan pas gebeurt denk ik😜
5 jaar geleden
Reactie op Ghiz1997
Ik dacht echt dat ik de enige ben. Idd aan de binnen kant van mijn bovenben ...
Ik heb ook striemen daar! Bovenkant billen en aan de binnenkant van 1 been. Buik nog helemaal gaaf. Echt maf. Ook pas sinds 34 weken of zo (nu bijna 37). Heb wel gesmeerd en alleen op mn buik. Denk dat het alleen kan helpen om de huid wat soepeler te houden. Maar echt voorkomen gaat geloof ik niet.
5 jaar geleden
Reactie op Ghiz1997
Ik dacht echt dat ik de enige ben. Idd aan de binnen kant van mijn bovenben ...
Ik heb zelf geen striemen, meestal is het genetisch bepaald. Wat je wel kan doen als het je echt onzeker maakt, is om je striemen weg te laten laseren zodra je bevallen bent. Zoals je aangaf is er zeker geen wondermiddel die striemen tegen zal houden, je huid scheurt van binnenuit.
5 jaar geleden
Ik zit helemaal onder, ze waren al erg vroeg zichtbaar in de zwangerschap. Het begon bij de binnenkant bovenbenen, borsten en heupen. Daarna de onderkant van mijn buik en rondom de navel. Het zit nu zelfs op de voorkant van mijn bovenbenen🤷🏽♀️. En vast ook op mijn billen. Ik smeer netjes maar hier valt niet tegenop te smeren. Ik ben in totaal nog maar 7 kilo aangekomen, ik had wel al snel een grote buik. Maar ik denk dat dit genetisch bepaald is of je huid "rek" heeft of niet. Ik zie wel verschil met de "oudere" striemen, die zijn niet meer zo donker maar bijna onzichtbaar door het smeren met palmers cacoa boter

5 jaar geleden
Mijn buik is echt compleet uitgescheurd. Ligt een beetje aan de dag wat ik er van vind. Soms denk ik: ach, krijg er wat moois voor terug. En soms haat ik het enorm. Borsten vallen daarin tegen wel mee. Vroeger wel gehad... En ook bij dijen/benen. Maar dat is inmiddels wel bijgetrokken.

5 jaar geleden
Ik ben morgen 37 weken, maar ik heb zelf nog geen striemen. Alleen is het litteken van mijn (oude) navelpiercing lekker uitgerekt en rood.. heeft iemand dat ook?
Vriendin vertelde me dat zij haar striemen kreeg tijdens de bevalling door al dat persen😩.
5 jaar geleden
Bij mij 'sprongen' ze er ook tijdens het persen in rondom mijn navel. Ik heb daar niet van gevoeld, maar voor het persen zaten ze er nog niet en na de bevalling wel. Dus mijn ervaring is dat je inderdaad pas na de geboorte echt weet of je striae hebt gekregen
5 jaar geleden
Op mijn benen en borsten heb ik al een tijdje striemen.. en sinds een week ook aan de onderkant van me buik... nu 35 weken dus hoop dat het hier bij blijft 😅
5 jaar geleden
Reactie op mommytobe1992
Ik ben morgen 37 weken, maar ik heb zelf nog geen striemen. Alleen is het l ...
Ik heb ook striemen van m’n oude navelpiercing, verder nergens last van