15 Reacties

3 jaar geleden

Bedoel je een versie of uit zichzelf gedraaid?

3 jaar geleden

Mijn dochter is niet gedraaid, ook niet bij een draaipoging (rond 34 weken). Ze is ook geboren vanuit de stuitligging. Normale bevalling gehad, moet hierbij wel vermelden dat het een kleine dame was en hij 37 weken is geboren :)

3 jaar geleden

Reactie op Myriam35

Bedoel je een versie of uit zichzelf gedraaid?
Ik bedoel een versie

3 jaar geleden

Reactie op MaRiJe-28

Mijn dochter is niet gedraaid, ook niet bij een draaipoging (rond 34 weken) ...
Was het een zware bevalling

3 jaar geleden

Reactie op nicolle28

Ik bedoel een versie
Niet gehad. Uiteindelijk is dochterlief op tijd zelf gedraaid. Kijk anders eens naar moxa therapie. Dit doet een acupuncturist en zou kunnen helpen om de baby te laten draaien.

3 jaar geleden

Reactie op nicolle28

Was het een zware bevalling
Nee, dat vond ik wel meevallen. Voor mij was het een gewone bevalling, het verliep ook allemaal goed. Wij hebben de keuze gemaakt om het eerst zelf te proberen, mocht het dan niet gaan dat we dan een keizersnede "achter de hand" hadden. Wel moest het allemaal vlot lopen. Denk hierbij aan weeën, ontsluiting, persen hartslag kleine etc. Als ze dit niet vertrouwenden dan zouden ze voor een keizersnede gaan zodat ik niet uitgeput zou raken. Gelukkig was dit niet het geval.

3 jaar geleden

Tot 36 weken in stuit gelegen. Nacht voor de echo gedraaid. Bevalling horror geweest, nog pijn van.

3 jaar geleden

Reactie op MaryannR

Tot 36 weken in stuit gelegen. Nacht voor de echo gedraaid. Bevalling horro ...
Moxa heb ik wel gedaan. Had ik dat maar misschien niet gedaan. Dan was hij misschien niet gedraaid en werd het keizersnede

3 jaar geleden

Mijn dochter hebben ze gedraaid met 37 weken en ben met 40.2 bevallen en dat was echt een hel die bevalling ze kwam in de knel en is geboren met zuurstof te kort

3 jaar geleden

Finn lag in een stuit. Daar wist ik zelf niets van, maar de verloskundige had het wel door. Moest tijdens de weeen op m’n zij gaan liggen. Dat was echt een rothouding op ze op te vangen 😩 Maar zo is uiteindelijk toch ons kindje gedraaid.

2 jaar geleden

Hier kwam de verloskundige er bij 35 weken achter. Draaipoging bij 36 weken niet gelukt. Ik vond het meevallen, het lukte me wel goed te ontspannen. Ben met geplande keizersnede bevallen.

2 jaar geleden

Onze zoon lag al vanaf 20 weken in stuit. Ik heb nog moxa therapie gehad. De versie uiteindelijk afgezegd. Alles in mijn lijf schreeuwde namelijk dat ik een groot kind in mijn buik had. Daarbij had ik een loodzware zwangerschap en was ik uitgeput. De kans van de versie was mega klein. De woorden van de verloskundige: als je een sterke vrouw bent, kun je gewoon een stuit bevalling doen. Wat gaf zij mij een rotgevoel. Ik bleef bij mijzelf en "koos" voor een geplande keizersnede. Met 39+2 kwam onze zoon ter wereld met ruim 4500 gram. De eerste woorden van de gynaecoloog: jij had NOOIT natuurlijk mogen bevallen. Dat was nooit goed gekomen. Volg altijd je hart!

2 jaar geleden

Mijn dochter lag ook mijn gehele zwangerschap in een stuit, ze hebben een versie geprobeerd rond 36 weken, dit was niet meer gelukt. Uiteindelijk normaal willen bevallen, maar er was toch een spoedkeizersnede nodig om haar eruit te krijgen.

2 jaar geleden

Bij mij lag hij op 28 weken goed. Op 32 en 36 weken in stuit. Versie gehad die niet gelukt was en keizersnede gepland. En op 38 weken was hij uit zichzelf toch gedraaid. Uiteindelijk 9 dagen overtijd gegaan en gewoon bevallen 🙈

2 jaar geleden

Ons kindje is vorige week vrijdag gedraaid en het ligt nog steeds goed