15 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op nicolle28
Was het een zware bevalling
Nee, dat vond ik wel meevallen. Voor mij was het een gewone bevalling, het verliep ook allemaal goed.
Wij hebben de keuze gemaakt om het eerst zelf te proberen, mocht het dan niet gaan dat we dan een keizersnede "achter de hand" hadden.
Wel moest het allemaal vlot lopen. Denk hierbij aan weeën, ontsluiting, persen hartslag kleine etc. Als ze dit niet vertrouwenden dan zouden ze voor een keizersnede gaan zodat ik niet uitgeput zou raken. Gelukkig was dit niet het geval.
3 jaar geleden
Finn lag in een stuit. Daar wist ik zelf niets van, maar de verloskundige had het wel door. Moest tijdens de weeen op m’n zij gaan liggen. Dat was echt een rothouding op ze op te vangen 😩 Maar zo is uiteindelijk toch ons kindje gedraaid.
2 jaar geleden
Hier kwam de verloskundige er bij 35 weken achter. Draaipoging bij 36 weken niet gelukt. Ik vond het meevallen, het lukte me wel goed te ontspannen.
Ben met geplande keizersnede bevallen.
2 jaar geleden
Onze zoon lag al vanaf 20 weken in stuit. Ik heb nog moxa therapie gehad. De versie uiteindelijk afgezegd. Alles in mijn lijf schreeuwde namelijk dat ik een groot kind in mijn buik had. Daarbij had ik een loodzware zwangerschap en was ik uitgeput. De kans van de versie was mega klein. De woorden van de verloskundige: als je een sterke vrouw bent, kun je gewoon een stuit bevalling doen.
Wat gaf zij mij een rotgevoel. Ik bleef bij mijzelf en "koos" voor een geplande keizersnede. Met 39+2 kwam onze zoon ter wereld met ruim 4500 gram. De eerste woorden van de gynaecoloog: jij had NOOIT natuurlijk mogen bevallen. Dat was nooit goed gekomen.
Volg altijd je hart!
2 jaar geleden
Mijn dochter lag ook mijn gehele zwangerschap in een stuit, ze hebben een versie geprobeerd rond 36 weken, dit was niet meer gelukt. Uiteindelijk normaal willen bevallen, maar er was toch een spoedkeizersnede nodig om haar eruit te krijgen.