22 Reacties
5 jaar geleden
Heb hier net hetzelfde voor. Masseren en terwijl onder een earme douche gaan. Eindigen met koud water? Dat is toch wat ze me hier in het ziekenhuis aanraden. + ibuprofen om de 8uur want dat is tegen ontsteking
5 jaar geleden
*Mee masseren tijdens de voeding op de schijven in je borst.. of over de warme douche beetje masseren en melk uit borst laten komen
*Kool koud leggen en dan blad dat je gaat gebruiken beetje verknisperen in je hand en in jhr bh stoppen.
* beetje druk eraf kolven
* sommige gebruiken koude compressen om de warmte eruit te halen
5 jaar geleden
Had ik ook last van. Mijn borsten waren zo gespannen dat de kleine niet goed kon aanhappen. Ik heb 1x beide borsten leeg gekolfd na een voeding en daarna was het een stuk minder en sindsdien ook soepele borsten. Mocht dat nog niet genoeg helpen gaf mijn kraamverzorgster inderdaad de tip om een blad van witte kool uit de koelkast op je borsten te leggen.
Succes!
5 jaar geleden
Hier ons meisje 1 week oud. Op dag 4 héle pijnlijke stuwing (geen borstvoeding). 2 paracetamols en 1 ibuprofen deed wonderen in combinatie met juist warmte.... mega strakke bh aan, een doek strak er over en toen zakte het snel en was het de volgende dag veel beter te hebben. Eerst probeerde ik ook koude kompressen maar daar werd het alleen maar pijnlijker van
5 jaar geleden
Bij mij hielp een massage onder een warme douche het beste, waarbij ik de pijnlijke plekken masseerde. 1x was het echt te erg en heb ik één van mijn borsten "gemolken" om de ergste druk eraf te halen 😂 Oh ja, en geen voedingsbeha dragen maar een strakke sportbeha! Gelukkig duurt dit niet heel lang, succes!
5 jaar geleden
Ik had/heb hier ook erge last van! Kindje dronk zelf uit de borst te weinig kwam ik ook achter, waardoor mijn borsten echt vol bleven (maak bij de ene borst ook dubbel zoveel aan als bij de andere). Mijn kraamzorg ging het volgende plan inzetten:
- eerst beide borsten volledig leegkolven + melk in koelkast bewaren en voeding via flesje geven. Ondertussen alle knobbels uitgebreid wegmasseren.
- koelen met een ICE pack na de voeding tegen je borsten
- voor de volgende voeding 5 minuten kolven en daarin het stuk rondom je tepelhof zacht masseren. Eventueel eerst een warme natte handdoek erop voor het voeden of kolven zodat het beter loskomt.
Daarna proberen om 1 borst te geven IPv 2 per keer. Omdat ik bij de ene borst dubbel zoveel aanmaak als bij de andere (de ene krijgt ze te weinig binnen per voeding kwam ik achter waardoor ze honger had en huilerig was), heb ik voor mezelf besloten om de komende 2 dagen totdat ze stuwing voorbij is, alles af te kolven en via een flesje te geven zodat ik weet hoeveel zij binnen krijgt en mijn borsten echt leef zijn na de voeding. Succes!
5 jaar geleden
Kben nu ook 8dage gelede bevalle en kgeef ook bordtvoeding en kheb er ook zwaar last van 😑 klaat elke dag een vroedvrouw kome voor de baby en mij en ze gaf me als tips:
Iets warm op de borst legge voor ge voeding geeft.
Iets koud erop legge na de voeding.
Strakke bh drage ook tijdens slape.
Afwissele van borste tijdens het geve.
Borste massere.
Warme douche.
Dit zijn de tils die ik meekreeg
5 jaar geleden
Dit bericht is verwijderd
Had hier ook heel veel last van. Ook na 6-7 maanden toen ik weer stopte met borstvoeding. Tips: warm compress en massage voor de voeding, knobbels masseren tijdens de borstvoeding en koel compress na de voeding. Daarna een strakke bh aan. Ook huilen in combi met paracetamol en je baby smeken je hele borst leeg te drinken hielp goed. Nee serieus, het probleem is dat er melk opgehoopt blijft zitten dus je kindje extra aanleggen om te drinken helpt het beste.
5 jaar geleden
Lekker even gaan douchen, zachtjes masseren en de melk laten stromen hielp hier
5 jaar geleden
Zo te lezen staan alle goeie tips al genoteerd hierboven.
Ik ben herstellende van 2 borstontstekingen door overproductie.
- borsten opwarmen voor het voeden
- tepelhoedjes gebruiken als borsten te vol zitten Of als tepels zeer doen
- tijdens voeden alle harde plekken naar tepel toe masseren
- na voeden direct koelen met ice pack, stroop zakjes of witte kool (met vork gestreken zodat vocht eruit komt)
Veel sterkte meid
5 jaar geleden
Ik kreeg de tip van de vroedvrouw om me te douchen en mijn borsten te maseren onder het warme water en idd het verlicht egt