Een goede vroege morgen iedereen,
Ik ben opzoek naar personen met een gelijkaardig verhaal en concrete tips hebben.
Dl (17m) is nooit echt een vaste slaper geweest. Ondertussen heb ik me er bij neergelegd, maar we stoten op het volgende.
Graag zouden willen trainen naar één slaapje, soms weigert ze ook een tweede slaapje, maar soms slaapt ze ook gewoon ook twee slaapjes van ong 1,5u.
We merken wanneer ze 1 slaapje doet, die ook niet langer is dan 1,5u lijkt haar ook niet te lukken, dat ze de volgende ochtend er vroeg bij is, om 5u!!! Dit voelt als nacht aan voor ons.. is ook niet meer inslaap te krijgen.
Ze gaat ongeveer tegen 19u naar bed.
Wat passen we toe: donkere ruimte, avondritueel en witte ruis gedurende haar slaapjes.
Iemand tips? We zouden het op zijn minst fijn vinden als ze 6:30u haalt.
Ik weet dat ze volgens de app 'Oei, ik groei' in een sprong zit, maar dit al even bezig met het slapen.
Wij zijn ook bezig met 1 slaapje omdat ze steeds 5 uur komt. Nog geen tips. Hoop dat het snel voorbij is. ( gelukkig gaat de klok zometeen voorruit en niet achteruit )
Is later naar bed geen optie? Mijne werd ook vroeg wakker maar ik hou hem een uur langer bezig en begin een uur later aan het ritueel waardoor hij nu later wakker word
Is later naar bed geen optie? Mijne werd ook vroeg wakker maar ik hou hem e ...
Nee ze is dan doodop als ik dat doe.
Ze slaapt ook niet lang s'middags dus van 13:30u tot 19u is al vrij lang. Heb ook al geprobeerd vroeger in bed te leggen maar ook dat gaat praktisch niet altijd en heeft ook geen effect.
Mijn zoontje sliep de eerste paar dagen ook maar kort op 1 slaapje en vroeg wakker. Denk dat het beetje wennen is, want nu slaapt ie 1,5-2,5 uur in middag en gaat tussen 19:00-19:30 naar bed. Wakker rond 6:30
Als je kindje af en toe nog 2 slaapjes van 1,5 uur doet, is ze dan wel klaar voor 1 slaapje? Zou je niet s ochtends het slaapje kunnen inkorten naar 3 kwartier of een half uurtje en kijken hoe ze dan in de middag slaapt? Wij doen het nu op die manier en dan slaapt onze meid in de middag wat beter en vaak ook langer. Hoe beter ze overdag slaapt, hoe beter het ook in de nacht gaat. Als onze dochter overdag nauwelijks slaapt, wordt ze opeens weer 's nachts wakker of inderdaad heel erg vroeg in de ochtend. Dus bij ons zijn goede en voldoende slaapjes overdag heel belangrijk.
Klinkt alsof ze nog niet helemaal toe is aan één slaapje, of in de overgang naar één slaapje zit. Bij ons hetzelfde hoor, maar nu meestal toch wel één slaapje en hij slaapt gelukkig nu meestal weer rot ongeveer half 7, 7 uur.
Hoe was het bij jullie toen ze twee slaapjes deed? Komt ze om 5u nadat jull ...
Bij ons was het eerst wel 7 uur. Maar doordat ze naar 5 uur ging dachten we ze slaapt te veel overdag en dat ze eraan toe is om naar 1 slaapje te gaan. Ik merk dat als ze sochtends 3 kwartier slaapt en dan smiddags haar dutje doet, dat ze dit momenteel beter trekt dan 1 slaapje. Ze kwam vanmorgen om 6 uur.
Kan het misschien zijn dat de sprong er toch wel wat invloed op heeft? En dat het misschien helemaal geen nut heeft om dit tijdens de sprong beter te willen krijgen?
Mijn zoon zit ook in een sprong en ik merk dat hij momenteel ook echt vaak vroeg wakker is. Rond vijf uur begint hij ook al vaak te rommelen. Terwijl hij eigenlijk altijd vanaf half zeven ongeveer begon. Hier trouwens ook weer moeite met ‘s avonds in slaap vallen.
Bij ons was de truc ‘s avonds veel eerder op bed leggen, daardoor werd hij uiteindelijk later wakker s’ ochtends omdat hij minder (over)vermoeid naar bed ging