23 Reacties

5 jaar geleden

Vind het net erg fijn dat je de broer en zus erin betrekt 😍💕 Bedenk dat het voor hen ook ff wennen is, dus mogen ze wel een beetje in de kijker lopen toch 😊 Wij hebben voor onze oudste zelfs wat spulletjes mee op de geboortelijst gezet, ik scheel zelf 9 jaar met mijn zus en werd door familie destijds TOTAAL genegeerd bij de geboorte. Dus denk dat je kids het wel fijn zouden vinden om mee betrokken te worden 😉

5 jaar geleden

Juist lief! Wij kiezen er ook voor om er iets op te zetten namens grote broer 😊

5 jaar geleden

Wij hadden onze oudste dochter eerst ook meer betrokken bij het kaartje. Maar uiteindelijk vonden we toch dat het het kaartje van de baby moest worden waardoor we het hebben aangepast.

5 jaar geleden

Wij betrekken onze zoons van 6 en 9 eigenlijk bij alles, juist omdat er een behoorlijk leeftijds verschil is en ze beide gewend zijn de aandacht te krijgen en het nu ineens moeten gaan delen een kleine spruit die veel verzorging nodig heeft. We laten het wel aan hen zelf over wat ze mee willen doen en wat niet.

5 jaar geleden

Ik heb op het geboorte kaartje van mijn dochter een tekstje gedaan van haar stilgeboren broertje En op het geboortekaartje van mijn 3e zoontje twee aparte teksten van allebei Ik vond dat juist speciaal Voor het kaartje van nu heb ik er voor gekozen het niet te doen... maar dat komt meer omdat het halve kaartje dan uit tekst gaat bestaan ;)

5 jaar geleden

Bij ons staat er op het geboortekaartje Lief klein broertje

5 jaar geleden

Wij hebben ook een tekst namens ons zoontje (grote broer) er op. Vind het erg belangrijk dat hij er bij betrokken wordt. Voor hem gaat er ook veel veranderen, dus mag hij absoluut niet het gevoel krijgen dat hij achtergesteld wordt ❤️

5 jaar geleden

Wij hebbe wel tekst op geboorte kaartje zo dat de broer en zussen bij betrokken worden

5 jaar geleden

Wij hebben: Trotse ouders naam & naam Klein zusje van naam, naam & naam Geen specifiek tekstje, maar ze worden zeker wel genoemd

5 jaar geleden

Wij hebben er geen gedichtje in. Maar wel 'zoon van ... en .. ' En daaronder 'broertje van .. En ...' Dat vinden wij voldoende. Maar meer omdat we ook gewoon sowieso niet zo van de tekstjes/gedichtjes zijn. Alleen de aankondiging met naam en lengte/gewicht etc 😊

5 jaar geleden

Ons tekstje, verder wordt wel grote zus vermeld en onze namen. Ik was helemaal verliefd op het tekstje 😍

5 jaar geleden

Wij hebben grote broer en zus er wel bij betrokken op het kaartje maar ook ons hondje🥰 Als in.... Naam(hond)🐾 is blij Naam (Broer) & naam(zus) hebben er een zusje bij.....

5 jaar geleden

Wij hebben een plaatje aan de binnenkant met grote en kleine zus, en daarbij; hoera! Mijn zusje is geboren. Het plaatje vind mijn dochter van 4 heel leuk, dus ze voelt zich er wel bij betrokken.

5 jaar geleden

Ik had het volgende: "Mooi lief klein zusje, wat ben ik blij met jou. Ik weet nu al dat ik voor de rest van mijn leven van je hou! " Maar zit nu ook te denken om zusje door meisje te veranderen. Dan kan het namens papa, mama of grote broer zijn. Alleen ik vind zusje zo lief staan.....

5 jaar geleden

Ik zie meerdere die aangeven wel iets te benoemen, maar leuk als je ook deelt wat dat dan is 😊 ter inspiratie! Wij denken aan: Ook voor de tweede keer, Ontroert het ons weer. Zo bijzonder, ons wonder! Welkom in ons gezin, lieve A (De zin van zo bijzonder, ons wonder stond ook op het kaartje bij mijn eerste zoontje. Dus vond ik mooi om weer te gebruiken!)

5 jaar geleden

Wij hebben niets van broertje op het kaartje maar dat is geen bewuste keuze. Vind het wel een mooi idee dat broer en zus ook iets ‘zeggen’. Wij hebben het gewoon heel neutraal als aankondiging van de geboorte. Zegt alleen de datum en de naam en een zelf ontworpen tekening erop. Bij baby 1 had ik twee olifanten getekend die samen een kleintje dragen. Nu bij baby twee zijn er twee grote vossen en twee kleine vosjes waarvan eentje duidelijk de baby die ligt te slapen. Nu ik het zo opschrijf zie ik dat wij toch wel het broertje erin hebben betrokken... nou ja, zoals gezegd, geen bewuste keuze om het wel of niet te doen.

5 jaar geleden

Reactie op Samboterham

Wij hadden onze oudste dochter eerst ook meer betrokken bij het kaartje. Ma ...
We hebben wel "zusje van" erin staan.

5 jaar geleden

Wij hebben ook gewoon broertje van... Ik ben niet zo voor tekstjes. :)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Wij hebben op de achterkant een silhouetten van een broertje en zus en daar een klein tekstje neergezet die mijn dochter heeft uitgekozen.

5 jaar geleden

Wij hebben: op mijn teentjes kijk ik over de wieg, dag klein broertje ik vind je lief. Daarnaast hebben wij op de voorkant een bakfiets waarbij de "grote zus" fiets en broertje in de fiets bak zit.