8 Reacties

VRIEND

6 maanden geleden

Ja hier kijkt ze tv. De ene dag wat meer als de andere dag. Soms een dag helemaal niet. Heb niet echt tijden. Soms vraag ze of ze tv mag kijken, en dan zeg ik nee nu even niet, speel maar met je speelgoed, en dat is (gelukkig) ook prima🙂

6 maanden geleden

Wij hebben wel een paar keer de tv aan. In de ochtend mag hij kort (10-15 min) tv kijken. Dan smiddags na zijn slaapje OF na het avondeten ook nog kort kijken (10-15 min). Wij zitten dus aan maximaal 30 minuten schermtijd van de tv. Af en toe kijken we een keer een film waardoor hij wat langer mag kijken. Wij hebben disney+ dus kijken daar programma's (bluey, spidey, Mickey, vuurvriendjes)

6 maanden geleden

Onze zoon kijkt eigenlijk best veel tv/tablet 🙈 het idee is dat hij alleen even smiddags na de lunch kijkt omdat hij dan toch wel erg moe is en geen middagdutje meer doet. Vaak zijn we zo 2 uur verder voor hij weer uit gaat 🙈 hij is helemaal dol op Blaze en paw patrol, Masha de beer kiest hij zelf nooit uit maar als ik het op zet moet hij er altijd wel heel erg om lachen. Als het weer uit moet zetten we een wekker en waarschuwen we hem dat de wekker bijna gaat en het dan uit moet.

6 maanden geleden

Hier wordt regelmatig na het avondeten een aflevering van Paddington (Nick jr) teruggekeken. Duurt zo’n 20 minuutjes. Verder kijkt ze eigenlijk geen tv.

6 maanden geleden

Hier vooral tv/telefoon even om een rustmomentje in te bouwen. Sinds een aantal weken ook geen middagslaapje meer. Spreek altijd af wanneer die weer uit gaat en als ze tegensputtert gaat er een wekker aan. Dat is duidelijk en werkt altijd goed

6 maanden geleden

Volgens mij ben ik echt een loedermoeder 😂 Ik kan sowieso slecht tegen stilte, dus we hebben altijd wel de radio of tv aan, overigens ondanks dat hij aanstaat is ons zoontje vaak nog aan het spelen, en soms kijkt hij weer even tv etc, dan wisselt hij het af. Hij vind het ook niet meer zo interessant denk ik dus hij zit er ook niet aan vast gekluisterd

5 maanden geleden

Hier kijkt ze in de avond voor het naar bed gaan 1 of 2 filmpjes, dus 10-20 minuten. Maar soms ook niet. In het weekend mag ze bij ons in bed in de ochtend 30 minuten Youtube kids kijken, zodat wij nog even kunnen doezelen 😅. Ze kijkt dan van die knutsel filmpjes en verder tik tak, sesamstraat, Charlie en de getallen/vormen/alfabet of van die korte Pixar filmpjes (Disney+). Ze begrijpt een aantal filmpjes beter dan tijd, dus ze mag 1 of 2 filmpjes afkijken. Meestal geven we haar 2 of 3 opties om uit te kiezen, omdat door de hoeveelheid ze vaak maar blijft 'zoeken' op bijvoorbeeld Disney+. Ze vraagt nu wel steeds vaker op doordeweekse dagen of het al weekend is als ze wakker wordt haha.

4 maanden geleden

Als er TV gekeken wordt max een halfuurtje, maar zou wel willen proberen minder maar ze hebben het nu ook door hè 😅 Als er gekookt moet worden vraagt hij naar een filmpje