18 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb het ook lang en heel erg gehad. De pijn voelde ik in mn tenen. Hier was kokosolie de oplossing. Let wel op dat je de geurende versie hebt. Dus geen ontgeurde. Smeren smeren smeren.

5 jaar geleden

Ik weet niet waar je vandaan komt maar in apotheek Bakel verkopen ze tepelzalf ( maken ze zelf) . De zalf hielp bij mij enorm. Kokosolie helpt ook goed.

5 jaar geleden

Reactie op s32

Ik weet niet waar je vandaan komt maar in apotheek Bakel verkopen ze tepelz ...
Utrecht en jij? Klinkt goed 😊

5 jaar geleden

Reactie op Gülsün BabyBoy2

Heb je deze geprobeerd? Deze heeft heel goed bij mij geholpen.. https://w ...
Hoevaak gebruikte je deze ?

5 jaar geleden

Reactie op 💖iris💙

Hoevaak gebruikte je deze ?
Mee eens. Deze zijn super. Aantal dagen 1 per dag gebruikt per borst. Daarna niet meer nodig gehad.

5 jaar geleden

Reactie op s32

Ik weet niet waar je vandaan komt maar in apotheek Bakel verkopen ze tepelz ...
Deze heb ik ook in gebruik. Helpt echt enorm

5 jaar geleden

Heb je Purelan geprobeerd? Dat hielp bij mij echt als een tierelier.

5 jaar geleden

Kompressen van Multimam! Werken zo verlichtend!

5 jaar geleden

Is er ook al eens goed naar het tongriempje en lipbandje gekeken? Misschien kan je kleine hierdoor niet goed aanhappen en effectief drinken..waardoor jij kloofjes en pijn krijgt en de kleine extra lang moet drinken om de voeding binnen te krijgen.. Verder voor de pijn en heling van je tepels kan je hydrogelpads van medela nemen en indd smeren met purelan of kokosolie

5 jaar geleden

Reactie op Mopsje

Ik heb het ook lang en heel erg gehad. De pijn voelde ik in mn tenen. Hier ...
Ik heb net een borstontsteking gehad en ben nu bezig aan een antibiotica kuur. Ik had bij de start bloedende tepels, dus ik weet wat je bedoelt! Zooooooo pijnlijk!! Omdat hij steeds aan dezelfde borst moest drinken tijdens de borstontsteking werd die tepel er niet zo happy van en kreeg ik plots ook weer die pijn van in begin (gelukkig bij mij net geen tepelkloven) Erg vervelend! Wat ik las eerder in dit forum is dat kokosolie schimmel geen kans geeft (aangezien tijdens een kuur de kans op spruw stijgt). Dus daarom ben ik kokosolie beginnen smeren. De pijnlijk tepel met de kokosolie is er niet slechter op geworden bij mij, maar ook niet spectaculair beter. Voor mij is Multimom compressen echt het enige dat helpt! Veel succes want zo is het echt niet leuk natuurlijk!

5 jaar geleden

Reactie op HappyBabyHappyMom

Kompressen van Multimam! Werken zo verlichtend!
Inderdaad! Met de medela kloofjes zalf. Door de gewone compressen gingen mn tepels ook kapot want de compressen bleven telkens aan de wondjes plakken waardoor het telkens kapot ging. Heb toen die multi mam door midden geknipt en na gebruik even andersom gedragen zodat het even tijd van helen had en niet meer kon vast plakken aan de gewone pads/ compressen.

5 jaar geleden

https://www.bol.com/nl/p/kendall-mother-mates-hydrogel-tepelverbanden-herbruikbaar-2-stuks/9200000036369172?referrer=socialshare_pdp_androidapp Hii, bij mij heeft deze echt geholpen! Wel aan de wat duurdere kant, maar met 2 dagen was bij mij de pijn al zo veel minder geworden dat ik hem al pijnloos kon aanleggen. Tijdens de pijn deed ik ook kolven trouwens. Succes hoop dat dit gaat helpen.

5 jaar geleden

Ik smeer kokosolie voor ik ga kolven, dan trekt het minder. Dat mag je kindje binnen krijgen dus is geen probleem om daarmee te kolven. Na t kolven smeer ik met purelan. En kijk ook even goed waarmee je kolft en of je de juiste maat borstschilden hebt. Ik kolfde met de set van medela op een horigen grace kolf maar die borstschilden vond ik vrij pijnlijk dus ik heb die van horigen erbij gekocht. Stuk minder pijnlijk. Nu ik wat meer eelt heb kolf ik toch regelmatig weer met de medela set omdat ik daar handsfree mee kan kolven.

5 jaar geleden

Ik had aan het begin ook wondjes omdat ze niet hoed aanhapte. Omdat ze niet goed aankwam moest ik toen kolven en daardoor werd het beter en ik gebruikte purelan. Weet je zeker dat het kolven wel goed gaat? Bij mij werd het namelijk daardoor juist beter en konden de wondjes genezen.

5 jaar geleden

Reactie op luusje6

Ik had aan het begin ook wondjes omdat ze niet hoed aanhapte. Omdat ze niet ...
Ik twijfel nu toch of mijn schelpen niet te klein zijn! Ik ga toch maar een maat groter bestellen, want krijg vooral wondjes in de buitenring vd tepel en die worden nu met kolven steeds weer open gemaakt :(

5 jaar geleden

Reactie op 💖iris💙

Ik twijfel nu toch of mijn schelpen niet te klein zijn! Ik ga toch maar een ...
Tepel moet helemaal vrij zijn inderdaad bij het kolven... mag nergens tegenaan schuren. Beter maatje te groot dan te klein...

5 jaar geleden

Reactie op 💖iris💙

Ik twijfel nu toch of mijn schelpen niet te klein zijn! Ik ga toch maar een ...
Ja dan dat beter even proberen idd. Er staan vast ook plaatjes en filmpjes op internet over hoe ver je tepel erin moet enz. Elke borst is natuurlijk anders maar bij mij zit echt de hele tepel en ook een stukje van de tepelhof in de tunnel van het borstschild tijdens het kolven.