67 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Gul98

Ik had gisteren termijnecho. Zo blij zo gelukkig. Alles verliep goed en hij ...
Awwhh leuk hè, 😍 😍

4 jaar geleden

Reactie op Gul98

Ik had gisteren termijnecho. Zo blij zo gelukkig. Alles verliep goed en hij ...
Lief!!😍 je ziet echt al een klein mensje!

4 jaar geleden

Mijn gyn heeft mijn termijn echo pas ingepland eens ik ongeveer 14wk zal zijn alsook de nip test. Echter zit ik er nu echt mee in dat dit reeds over de 13wkn is en ben ik bang die nip test niet meer correct zàzijn of zo 🤷‍♀️. Aan andere kant denk ik, Mja ze zullen wel weten wat ze zeggen zeker? Iemand hier ook een late echo/nip gehad?

4 jaar geleden

Reactie op Annehill

Mijn gyn heeft mijn termijn echo pas ingepland eens ik ongeveer 14wk zal zi ...
Vind ik heel raar. De termijnecho moet echt voor de 12 weken zijn gepland. Ik zal er op staan dat je nu al mag. Mijn termijn echo is zelfs al met 10+3 (7april)

4 jaar geleden

Reactie op Annehill

Mijn gyn heeft mijn termijn echo pas ingepland eens ik ongeveer 14wk zal zi ...
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben 14+1 weken wanneer de niptest wordt uitgevoerd. Ik vraag mij ook af of dit niet te laat is? (kon niet eerder omdat ze de week daarvoor op verlof zijn) .

4 jaar geleden

Reactie op kdw85

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben 14+1 weken wanneer de niptest wordt uitgev ...
De NIPT 'mislukt' alleen als je hem te vroeg wil doen. Dan is er nog geen DNA van je kindje in jouw bloed te vinden. Later maakt volgens mij voor de test niet uit, alleen moet je zelf wel nagaan wat je wil met de uitslag. Je moet even wachten voor je die terug hebt. Normaal gesproken een dag of 10, maar ik weet niet of dat anders is nu met corona. Als bepaalde afwijkingen een reden voor je zijn om de zwangerschap te laten beëindigen, heb je daar misschien wat bedenktijd voor nodig. Of er is misschien vervolgonderzoek nodig om meer te weten te kome. En als je kiest voor abortus neem ik aan dat je daar een afspraak voor moet inplannen (geen idee wat daar de termijn voor is). Een normale abortus mag in NL tot 22 weken (officieel max 24), maar daarna kan het wel nog bij medische noodzaak (bv als het kindje niet levensvatbaar is). Dus voor de NIPT zelf geen probleem, maar mogelijk wel voor vervolgstappen een strakkere planning. Dat ligt er helemaal aan wat je (in het slechtste geval) met de informatie uit de NIPT wil doen.

4 jaar geleden

Reactie op Dees90x

Weet iemand wanneer mijn bevruchtingsdatum dan was of valt dat dan niet uit ...
Verloskundigen rekenen altijd 2 weken op de bevruchtingsdag. Gemiddeld heeft een vrouw op dag 14 van haar cyclus haar eisprong, vandaar. Je kunt dus terugrekenen door 2 weken er vanaf te trekken, dat is je bevruchtingsdatum. Bijvoorbeeld. Je bent 10 weken op 24 maart dan is je bevruchtingsdatum 8 weken geleden.