Hoi iedereen,
Ons zoontje heeft heel erg nood aan een time out plekje wanneer hij overstuur is. Voorheen gebruikte wij de box waar hij ik kon zitten en tot rust kon komen. Hij gaf vaak zelf aan wanneer hij erin wou zitten als hij overstuur was.
Nu heb ik sinds augustus een tweede kindje, een dochtertje, en gebruiken wij de box dus voor haar.
Dus wil ik voor mijn zoontje een nieuw plek creëren. Ik dacht aan een tipi tent, waar ik het ook gezellig kan maken en waar hij kan zitten en tot rust kan komen met een boekje of de tablet zoals in de box.
Alleen heb ik schrik dat hij met de tipi tent er snel uit zal lopen tov de box bleef hij zitten omdat het gesloten was (niet uit dwang ofzo).
Iemand ervaring met een tipi tent voor hun peuter?
Enigste andere oplossing is een tweede box halen, alleen wordt het dan nogal krap in onze woonkamer …
Je zou ook een rond matje kunnen gebruiken of een stoeltje/krukje.
Wij zijn zelf ook zoekende in een plek, onze dame zou met beide door het huis sleuren. Dus de functie zou dan niet werken
Ik zet onze dochter op de bank als ze een flinke driftbui heeft, dit om te voorkomen dat ze dr eigen bezeerd (slaat met armen om dr heen, schopt overal tegenaan, bonkt hoofd op de grond) ze word dan ook vrij snel rustiger