24 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. Ik zet haar dan met slaapzak aan even in de box. Als ze weer rustig is en blij is dan een paar minuten later opnieuw naar bed brengen. Hier ook al een aantal dagen zo.
2 jaar geleden
Reactie op Ons_Wondertje_Bowie
Hier hetzelfde. Ik zet haar dan met slaapzak aan even in de box. Als ze wee ...
Wordt ze dan niet helemaal wakker door het licht? (Neem aan dat de box beneden staat). Wij hebben helaas al vroeg de box eruit gedaan, was soms toch nog wel handig geweest achteraf😅
2 jaar geleden
Een vast avond ritueel heeft hier heel goed geholpen!! Elke avond gaan we na het eten douchen, spelen, boekje voorlezen, liedje zingen en slapen. Toen onze zoon dit ging herkennen sliep hij ineens als een roosje. Ik denk dat kinderen hierdoor ook weten dat als ze hebben geslapen je er smorgens altijd weer bent.
2 jaar geleden
Hier ook geen tips! Het gaat met vlagen hier. Laatst ook een hele periode dit gehad, het schijnt dat ze tijdens sprongetjes in andere slaapfases terecht komen.
Ik ging zelf meteen met mn zoon op bed en deed, indien mogelijk, ‘s middags ook een dutje. Ik was toen ook nog ziek en echt helemaal op.
Ik ben bang dat het iets van uitzitten is, maar dat neemt niet weg dat het enorm pittig is!
2 jaar geleden
Geen tips, wel herkenning. Als we onze dochter dan uit bed halen heeft of krijgt ze ook een mega driftbui. Niets is dan goed. Beethouden niet, maar loslaten ook niet. Wij zijn normaal van het troosten op de kamer, maar als ze dit heeft helpt het alleen om haar even mee naar beneden te nemen (tv uit, lampen aan maar gedimd). Echt maar een paar minuutjes: even zitten, zachtjes een liedje zingen, soms wat drinken maar het zeker niet te gezellig maken. Daarna weer naar boven in haar bedje. Vaak gaat ze dan weer huilen, maar is ze binnen 1-3 minuten stil.
We hebben echter ook al een paar keer midden in de nacht gehad dat er langer als een uur geen land mee te bezeilen is hoor en dan hebben we ook echt geen idee wat we er mee aan moeten 😅
Ik zou wel proberen vast te houden aan een naar bed breng routine en zoveel mogelijk aan 1 manier van troosten (kindjes van deze leeftijd hebben gemiddeld 2 tot 3 weken nodig om aan een nieuwe gewoonte/routine te wennen) zodat er herkenning komt bij haar en ze daar hopelijk veiligheid en vertrouwen uit haalt.
Ik vind dit soort periodes echt zwaar, dus ik leef met je mee! Succes de komende nachten 💪😘
2 jaar geleden
Reactie op MelanieG
Wordt ze dan niet helemaal wakker door het licht? (Neem aan dat de box bene ...
Nou van al dat huilen is ze dan al helemaal wakker en overstuur. Als het s’nachts is dan is het enige wat helpt bij ons in bed slapen. Ze slaapt dan ook meteen. Maar in de avond of middag of ochtend dan maar even in de box. 1x was ze zo overprikkeld dat we 5 uur bezig zijn geweest 😳 toen wilde de hele dag al niet slapen en niks was goed.
2 jaar geleden
Wij ook 4 weken lang gehad, hierna was het over en slapen weer als roosjes! Heel veel knuffelen, liedjes zingen & troosten ‘s nachts, blijf rustig, je zal merken dat ze dit van je voelen, heeft hier geholpen. Even doorheen, ze maken zoveel ontwikkelingen door op deze leeftijd… voor de kleintjes net zo lastig als voor ons..! Zet m op, het komt écht weer goed!
2 jaar geleden
Dankjulliewel voor de tips, herkenning en steun.
Een vast naar bed breng routine heeft ze al, maar nu gaan we proberen op dezelfde manier het troosten aan te pakken.
Nog een vraag; ze valt nu graag op je in slaap als ze zo overstuur is. Maar zogauw we haar wegleggen wordt ze gelijk wakker. Hoe lang en diep ze ook slaapt. Net voor ze in slaapt valt wegleggen geeft hetzelfde resultaat. Ze zit gelijk huilend rechtop. Bij het troosten wordt ze ook rustig, totdat je wegloopt.
Hoe pakken jullie dit aan? Wanneer is nou hèt moment om weg te lopen?
2 jaar geleden
Reactie op MelanieG
Dankjulliewel voor de tips, herkenning en steun.
Een vast naar bed breng r ...
Wij leggen haar wel wakker weg, dan begint ze inderdaad meteen weer te huilen maar wij laten haar dan even omdat we weten dat dit alleen is omdat ze bij ons wil blijven. Vaak stopt ze dan binnen een paar minuten met huilen en gaat ze toch slapen. Raakt ze echt weer van streek of blijft ze jammeren, dan gaan we terug en begint ons troostritueel opnieuw.
Wij hebben trouwens ook een hartslag knuffel van flow Amsterdam, die op hartslag, water of muziek geluid kan aanspringen als ze huilt. Wij hebben wel het idee dat die haar in de moeilijkste perioden helpt (hij staat dus niet iedere nacht aan).
2 jaar geleden
Heel herkenbaar dit,
Ons zoontje had dit ook van t een op t andere moment begonnen en ook na aantal weten weer weg.
Alles wat je zegt hadden wij ook. Na 1 a2 weken van alles geprobeerd te hebben en compleet op te zijn. Heb ik 2 dingen gedaan. Die voor ons hielpen.
1. Elke keer als hij naar bed ging zetten we een muziek doosje aan. Bij de 10e x begon dat pas verschil te maken en was t huilen na t muziekdoosje over.
2.dag 3 van t muziekdoosje. Toen werd hij om 5 uur wakker, heb ik hm meegenomen naar beneden en ben op de bank gaan zitten met hem. (Mijn man had de volgende dag belangrijke gesprekken, dus uren lang een gillend kind was ff niet handig) en ben toen eerst een uur gaan zitten en spelen. Toen een rondje buiten gaan doen (sliep een half uur in de kinderwagen) daarna ben ik de dag gewoon zo als normaal gestart... onze uk was helemaal af gedraaid tegen de tijd dat ik hem in bed legde. 2 huiltjes en toen sliep hij... (+muziekdoosje aan)
Raar maar waar werd na deze veel te zware dag voor hem. Het veel minder.
Helaas is in zo'n verhaal t echt een fase en is t proberen en experimenteren wat voor jullie werkt... ik wens je heel veel succes 😘
2 jaar geleden
Pfff nou gister zou mijn dochter bij mijn ouders slapen zodat ik een nachtje kan door slapen. Nou niet dus. Om 2:15 gebeld dat ze ontroostbaar is en niet wilde slapen. Opgehaald en bij mij in bed geslapen omdat ze thuis ook alleen maar ging huilen. En vandaag de hele dag ook al niet willen slapen. Alleen maar huilen in haar bedje😭
2 jaar geleden
Reactie op Pink27
Oh, gatsie! Soms heb je het gewoon even zo hard nodig om even te kunnen bij ...
Ja echt dan lukt het niet
Omdat je zo ontroostbaar is😭
2 jaar geleden
Wat wij doen als ze echt echt overstuur wakker wordt...boekje lezen...tv kijken... en daarna samen verder slapen. Ze misbruikt dit trouwens niet. Dit is afgelopen 2 maanden 2x gebeurd. Als ze gewoon verdrietig is geef ik haar borstvoeding, dat werkt zolang ze niet helemaal overstuur is. Slaapt ze snel weer verder.
Ohhh en 1x was ze wel gewoon aan het huilen en krijsen om haar zin te krijgen(ze bleef borstvoeding willen...ofwel tutten). Toen ben ik boos geworden en zei ik boos: als je nu niet gaat slapen dan ga je naar je eigen bed(we slapen altijd samen)! En dat gebeurde ook...welgeteld 1 minuut heeel hard krijsen in haar bed en ik moest toen ook een traantje laten.. zo zielig... toen eruitgehaald en gezegd: als je bij mama wilt slapen dan ga je slapen en anders ga je weer terug.. ze ging lief slapen in mijn armen xD sindsdien heeft ze dat ook niet meer geprobeert
2 jaar geleden
nachtlampje al geprobeerd. Wij hebben sinds kort een sterrenprojector lampje met kleurtjes (kan ook nog geluidjes afspelen). Die stel ik in op een uurtje sterren en kleurtjes afspelen. En sindsdien valt Kyan heerlijk rustig in slaap. Waar hij voorheen zichzelf soms echt zo overstuur maakte als hij mij weg zag lopen kijkt hij nu naar de kleurtjes en de sterren en heeft niet door dat ik weg ben.
2 jaar geleden
Reactie op Wendy91
nachtlampje al geprobeerd. Wij hebben sinds kort een sterrenprojector lampj ...
Wij hebben zowel een nachtlampje aan (de hele nacht), als een zazu krab projector. Ze is geslaaptrained met een zazu muziek doosje, als ze moet slapen zetten we dat muziekje aan. Werkt vaak ook in de auto of kinderwagen.
Sinds ze een maand of 7 is, draaide ze ook eeuwig in haar bedje. Toen die projector aangeschaft, speelt 20 min muziek en bouwt in 30 min de felheid en beweging af van de projector. Ideaal, maar maakt voor nu ook geen verschil helaas😅