35 Reacties
5 jaar geleden
Hoi Marloes, onze zijn had ook enorme last van krampen en dikke ontlasting.
Wij zijn van normale Nutrilon over gestapt naar Omneo, die hielp na een aantal dagen zeker tegen de kraampjes alleen ontlasting bleef hard en lastig en kostte hem veel moeite.
Op advies van onze huisarts ben ik er Infacol bij gaan gebruiken, dit is te koop bij alle drogisterijen en ook bij de Ah/ Jumbo.
Dit zorgt voor een makkelijkere stoelgang en is tegen kraampjes ook goed.
Huisarts heeft het nagekeken en kan geen kwaad.
Ik gebuikte het eerst bij elke fles voeding en nu nog maar 1 keer pet dag!
Vergeet ook niet dat zijn darmpjes ook moeten wennen aan andere voeding, soms is het ook een kwestie van tijd.
Ik hoop voor je dat hij gauw dikke luiers vol legt zonder krampjes ;-)
5 jaar geleden
Reactie op Marlo€s
Super thanx voor jou tip!! Dat ga ik eens overwegen. Ja vond die stap naar ...
Graag gedaan!
Snap ik wel hoor, vond ik ook.
Er is altijd die angst of je er wel goed aan doet, tenslotte wil je altijd het allerbeste voor je mannetje!
Heb vertrouwen, soms kost het wat tijd... maar he, als hij goed groeit en is levendig... die poep komt er echt wel uit!
5 jaar geleden
Hier met andere voeding redelijke ontlasting 💩 maar heel veel buikkrampen waardoor slecht slapen. Overgestapt naar nutrilon omneo sinds dien meerdere keren ontlasting wel groen en enorm vieze geur. Buik krampjes zijn wel wat minder heb ik het idee. Ik geef ook nog voor buikkraMpen Iets van Kruidvat huismerk is de zelfde samenstelling als infacol alleen dan de helft goedkoper.
5 jaar geleden
Hier geen ervaring met de Omneo maar wel dat ons zoontje ook moeite had met zijn ontlasting. Na een bezoekje aan de osteopaat over gegaan op Nutrilon Prosyneo i.c.m de protectis druppels. Dit hielp al aardig maar nog niet volledig. Als extra toevoeging kregen wij het advies om de capsules Lactoferrine aan zijn fles toe te voegen. Dit is een eiwit dat in moedermelk zit. Hij zei het als een soort ‘kuurtje’ te nemen voor de ergste weken, daarom 1 potje gekocht. Dit helpt ons zoontje erg goed en sindsdien heeft hij elke dag een goede poepluier zonder dat dit hem veel last of moeite kost. Wij hebben 1 capsule per fles gedaan dus doen er iets langer mee. Misschien dat dit iets voor jullie is?
https://www.vitaminstore.nl/product/bonusan-lactoferrine-150-mg-vegicaps-235048
5 jaar geleden
Wij zijn sinds enkele weken overgestapt van Nan optipro naar Nutrilon Omneo en erg tevreden tot nu toe. Ons kleintje poepte maar om de 3 a 4 dagen en had enorm veel last van krampen. We waren dan eerst gestart met mama natura druppels te geven en daarna infacol maar hielp allemaal niet voldoende... Sinds de Omneo poept ze bijna dagelijks. Soms heeft ze wel wat moeite en huilt ze erbij maar eens het er uit is, is het over. De ene keer een keutel de andere keer wat dunner en plakkerig maar nooit echt diarree ofzo ☺️
5 jaar geleden
Wij zijn ook voor de krampjes overgestapt op Omneo. Hij moest bijna de hele dag huilen van de krampjes. Eerst aangekeken, maar was echt niet leuk meer. De ontlasting was bij hem al dun genoeg. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij de standaard Nutrilon mengen met de Omneo. Hier doet hij het erg goed op! Soms nog last van krampjes, maar dat vinden we er meer bij horen. Dit was al heel snel eigenlijk zo. Zijn poep is idd iets dunner geworden en groen. Daarom blijven we mengen en gaan we niet volledig over. Dit bevalt voor nu goed!!
5 jaar geleden
Infacol en cinababy hielpen bij ons niet. Bij cinababy leek zelfs erger te worden.
En ja, het stinkt wel enorm! Echt stink scheetjes en luiers. Maar ach, als het helpt, dan hebben we het ervoor over.
We hopen dat het langzaam beter gaat en we uiteindelijk weer op de normale terug kunnen. Voor nu iig nog niet.😁
5 jaar geleden
Ons kleintje had last van krampjes. Overleg met het cb gehad en overgestapt op nutrilon omneo. Wat een wereld van verschil. Geen krampjes meer en van 1 keer in de week poepen. Nu iedere dag. En idd de kleur is groen en er zit een wat sterker luchtje aan. Maar wij zijn er zeer tevreden over 😁.
5 jaar geleden
Hier ook over van Nutrilon standaard naar Omneo. Ons meisje poepte 1x in de 5 dagen na de overgang naar deels kunstvoeding. Nu met de Omneo om de dag en soms dan 2x per dag. Ze heeft nu ook minder last van krampjes en de ontlasting is verder ok. Als je besluit te wisselen geef het dan minimaal even een paar weken, dat hebben ze nodig om te wennen aan de nieuwe voeding
5 jaar geleden
Mijn dochtertje krijgt vanaf de geboorte al kv begonnen met nutrilon standaard. Daar kreeg ze ook veel krampjes van en moeite met ontlasting 1x in de 4 dag.
Na 8 weken overgestapt op onneo. Maar maakte weinig verschil.
Ze is nu 3.5 maand en we zijn 2weken gelegen de kv gaan aanmaken met Bar le duc water ipv kraanwater. En dit heeft heeft heel goed geholpen. Nu bijna iedere dag ontlasting en geen krampjes meer
5 jaar geleden
Hier ook omneo maar eigenlijk voor haar reflux..
Maar haar ontlasting is sinds de omneo wel een stuk dunner, ze heeft nooit een bolletje oid, altijd dun
5 jaar geleden
Omneo werkt bij ons goed tegen de krampen, alleen makkelijk verteerbaar waardoor hij om de 2,5/3 uur erg veel honger had. Nu meng ik gewone nutrilon met omneo, tot nu toe werkt dat goed! Minder krampen maar wel een vol gevoel.
5 jaar geleden
Hier ook vanaf geboorte KV, van nutrilon standaard naar omneo de eerste week al op advies kraamzorg en vk. Ontlasting is hier 1x per dag, en qua consistentie denk aan klei? Soms iets dunner maar in 15 weken 1x spuit luier gehad. Dus hier zeer tevreden over omneo. Wij waren overgestapt ivm krampjes, icm infacol hier momenteel geen last meer van.
5 jaar geleden
Reactie op Jeetjem
Mijn dochtertje krijgt vanaf de geboorte al kv begonnen met nutrilon standa ...
Heb je Barle duc water van iemand advies gekregen?
5 jaar geleden
Hier sinds de geboorte nutrilon standaard gegeven, ook hevige krampen en een paar bezoekjes gehad bij een osteopaat. Niks hielp. Nu gestart met nutrilon omneo sinds 4 weken en echt een wereld van verschil. Elke dag een goede poepluier. De voeding is wat dikker dus soms wat uitproberen qua speen en z’n ontlasting kleurt groen. Het is sneller verteerbaar maar hij red er toch overdag wel 4 uur mee.