12 Reacties
2 jaar geleden
Misschien een keertje de huisarts naar laten kijken? Ik herken het in ieder geval niet
2 jaar geleden
Reactie op Myriam35
Is dit geen berg? En juist door veel wassen kun je de huid uitdrogen. Probe ...
Nee geen berg. Dit ruikt ook altijd specifiek. Heeft ze een paar weken gehad na geboorte en toen was het weg. Het zit ook voornamelijk bovenop bij haar kruin. Droog van het weer, wind, wrijving oid.
Misschien idd zoveel mogelijk zonder zeep wassen. Ze smeert graag avond eten in haar haren. Dus helaas regelmatig vieze haren haha
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft dat ook! toevallig vorige week een beetje vaseline erop gemasseerd en er een nachtje mee laten slapen nu is het weg .
2 jaar geleden
Ik zou overgaan op weleda shampoo voor baby’s. En nu insmeren met calendulan olie van weleda voor baby’s.
Mijn kids hebben van nature ook een droge hoofdhuid. Ik was hun haren daarom niet meer met zeep, alleen met water in bad.
Het eten gaat er gewoon uit en het haar ruikt fris. Het is een zelfreinigend systeem dat je volgens mij niet te veel moet verstoren met zeep als je kids een gevoelige hoofdhuid hebben. Bij mij bevalt dit ritueel uitstekend.
Succes!
2 jaar geleden
Reactie op willekep
Selsun shampoo gaat helpen. 2x/week even in laten trekken en daarna uitwass ...
Selsun is een antischimmel middel. Geneesmiddelen kun je het beste alleen gebruiken op advies van een arts.
Zoals hier al genoemd wordt, zo veel mogelijk alleen water gebruiken en zo min mogelijk wassen. Beetje neutrale olie of vaseline kan inderdaad ook helpen.
2 jaar geleden
Reactie op willekep
Joh…..
Jammer dat je hier zo naar op reageert.
Als huidtherapeut zie ik veel dat geneesmiddelen (die vrij verkrijgbaar zijn of uitgeleend worden) onnodig worden gebruikt. Dit doet vaak meer kwaad dan dat het helpt.
Selsun is geen paracetamol waarvan iedereen weet wat het is, vandaar mijn toelichting op jouw bericht.