5 Reacties
2 jaar geleden
Wij geven ons zoontje papfles voor het slapen gaan, muziekdoos op soort White noise geluid en horen hem vrijwel nooit meer erna.
Oppakken werd bij ons tegenstrijdig zodra je maar boven zn ledikant staat schreeuwt ie t uit dus dat doen we echt nooit (mits die extreem overstuur is)
En ben er achter dat soms laten huilen als niks helpt ook binnen 10m hij als een blok in slaap valt. Vooral na een rommelige dag.
Warme halfvolle melk +- 150ml geven we ook nog als die s'ochtends tussen 4 30 en 6 30 in de weekenden komt. Dan slaapt ie ook 8 van de 10x nog even een uurtje soms 1.5u door.
Succes ermee!
2 jaar geleden
Herkenbaar en onwijs pittig!
Haal je hem meteen uit bed als ie huilt? Zo ja, dan zou ik dat niet doen. Wij kregen het advies om hem in bed te troosten en als dat niet werkt hem er dan pas uit te halen, troosten en weer terugleggen.
Wat hier ook nog weleens werkt is om naast z’n bedje te zitten/liggen.
2 jaar geleden
Hoeveel dutjes doet jouw kleine overdag.. toen ik met hetzelfde zat te stoeien ben ik naar 1 slaap overdag gegaan.. ik las dat de meeste tussen de 13 en 18 mndn overgaan. Die van mij was toen 13 mndn toen de problemen met slapen kwamen. Inmiddels gaat het weer prima (we hebben wel een week of 3 geprobeerd en aangemodderd) hij is nu ruim 15 mndn en slaapt heerlijk😇. Ik heb er niet zo'n punt van gemaakt hem bij ons in slaap te laten vallen na een warm flesje melk met een rustgevend liedje (fall asleep fast op YouTube) deed het super
2 jaar geleden
Hoi,
Dat klinkt heel pittig. Ik zou, zoals al eerder genoemd is, eens kijken naar de slaapjes overdag. Is hij wel moe genoeg s avonds? Of juist veel te moe en wil hij daardoor niet meer slapen?
Als dat het niet is, zou in hem persoonlijk even laten huilen en eens kijken of dat de oplossing is.
Overigens hebben wij ook maanden gedoe gehad met doorslapen (niet met inslapen) en dat bleek gewoon verlatingsangst. Daarvoor was uiteindelijk de oplossing bij ons in bed nemen.
2 jaar geleden
Dankjulliewel voor het meedenken!
Meestal laten we hem even huilen, juist omdat hij daar moe van wordt. Dat klinkt gemeen, maar als we hem 5 a 10 minuten laten huilen en hem dan troosten, slaapt hij daarna. We halen hem idd meestal direct uit bed. Als we naast hem gaan zitten en in bed troosten, gaat ie spelen 😒
Hij slaapt overdag nog 2x 1,5 uur. Ik maak hem na 1,5 uur ook echt wakker. Als ik dat niet doe slaapt hij makkelijk 2-2,5 uur per slaapje. Hij lijkt 's avonds wel moe (niet oververmoeid), maar zodra hij in bed ligt is het dus feest. Overigens gaan ze komende week op de kinderopvang 1 slaapje proberen (daar sliep hij 's middags niet meer). Als dat goed werkt, en hij 's avonds ook goed slaapt, wil ik dat thuis ook gaan proberen.
Ik denk dat het ook wel te maken heeft met verlatingsangst. Daar heeft hij overdag ook last van. Bij ons in bed nemen is geen optie, dan doe ik geen oog dicht 😅