Hoi allemaal,
Mijn zoontje van ruim 15 maanden heeft al een hele tijd (een paar maanden) moeite met inslapen 's avonds. Overdag gaan de dutjes prima. 'S avonds brengen papa en ik hem samen naar bed. Het ritueel is altijd hetzelfde: schone luier, pyjama aan, tandjes poetsen, 1 van ons leest hem voor, zingt nog een liedje en gaat dan weg. We hebben dan een muziekje en een lampje op de babyfoon aan.
Maar zodra we weggaan begint de ellende. Meestal zijn we 30-60 minuten bezig om hem in slaap te krijgen. Hij blijft maar huilen en jengelen totdat we komen, hem uit bed tillen en met hem in onze armen rondjes door de kamer lopen, terwijl we een liedje zingen. Meestal moeten zowel papa als ik er een keer heen, voordat we hem wakker in zijn bedje kunnen leggen en hij in slaap valt.
Ik ben het inmiddels meer dan zat dat we iedere avond zolang bezig zijn. Bovendien ben ik zwanger van de 2e en wil ik hem straks niet iedere avond moeten tillen met een dikke buik.
Is het slechte inslapen herkenbaar voor jullie of slapen jullie kindjes wel makkelijk in 's avonds? Ik heb ook het idee dat we hem dit helaas aangeleerd hebben, want het gaat al maanden zo. Hebben jullie tips om dit gedrag te doorbreken? Ik wil morgen de 'wekker-methode' gaan uitproberen, maar als jullie andere tips hebben hoor ik het graag! Dankjulliewel alvast.