90 Reacties

4 jaar geleden

Misschien niet de beste tip en ook niet helemaal goed voor de gezondheid maar misschien is e sigaret iets zonder nicotine ! Maar probeer zeker te stoppen ook voor jezelf

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde, het lukt me maar niet om te stoppen. De ene dag rook ik er op dit moment 10 de andere dag 5. Het schuldgevoel herken ik ook maar als ik stop dan weet ik zeker dat het hier niet gezellig erop wordt, heb ik er voor over maar wordt dan eerder geïrriteerd naar mezelf😭

4 jaar geleden

Moment dat ik het wist heb ik het pakje onder de kraan gegooid en de prullenbak in ermee. Wat mij helpt is gewoon te denken aan alle gevolgen die het kan hebben op je kind en zwangerschap überhaupt. Ook filmpjes van echo's en wat er gebeurd als de vrouw een hijs neemt van haar sigaret heeft mn ogen geopend.

4 jaar geleden

Misschien kun je eens opzoeken hoe het voor je baby voelt als je rookt.. ik heb een keer mee gekregen dat het voor een kindje voelt alsof je door een rietje ademd elke keer als de mama een sigaret rookt.. ik ben beide keren gestopt met roken.. mede doordat ik dit dus ook weet.. probeer een andere afleiding te zoeken.. zoethout kan helpen of lolly's heel veel suc6! En als je het echt wilt dan kun je het!! 👍👍

4 jaar geleden

Ik ben er serieus gewoon mee gestopt.. Rook al meer dan de helft van mn leven maar dit wondertje is me meer waard. Tuurlijk is het ontzettend moeilijk maar je moet je mindset gewoon omgooien. En heel eerlijk.. ik rook soms een sigaretje in een week voor als het echt even niet gaat.. en nee ik heb dan geen schuldgevoel. Alles beter dan teveel stress

4 jaar geleden

Video's kijken wat roken doet met je baby, en welke risico's dit geeft, je moet het echt voor je zelf en je baby doen, alleen als je daar achter staat kun je het, Ook drink ik veel thee met citroen en gember en heb het gevoel dat dit mij geholpen heeft Probeer halve sigaretten en bedenk je eigen of je dit echt lekker vind of niet Heel veel succes

4 jaar geleden

Ik heb hetzelfde, het lukt me maar niet om te stoppen. De ene dag rook ik e ...
Ja hier ook. Alle kleine dingen lijken me te doen ontploffen maar de stress dat ik misschien het kindje in gevaar breng, brengt ook de nodige frustraties mee. Ik hoop iig toch voor de 12 weken volledig te kunnen stoppen! Moet iedereen rond me maar wat meer op den tenen lopen 😉

4 jaar geleden

Moment dat ik het wist heb ik het pakje onder de kraan gegooid en de prulle ...
Ik hoop dat de afspraak voor een echo ook als “eye-opener” werkt en zal zeker zo even een filmpje opzoeken!

4 jaar geleden

Reactie op axelle-25

Ik hoop dat de afspraak voor een echo ook als “eye-opener” werkt en zal zek ...
Heb mijn eerste echo gehad afgelopen maandag. Hier zag je nog vrij weinig, maar het was voor mij genoeg om te weten dat ik niks wil doen wat het kind in gevaar brengt.

4 jaar geleden

Ik heb 14 jaar gerookt. Pakje per dag. Vanaf mijn 14e tot 3 weken geleden.toen ik een positieve test in handen had ben ik meteen gestopt. En ja het is moeilijk, maar elke dag denk ik aan hoe gezegend ik ben met een klein wondertje in mn buik wat zeker niet vanzelfsprekend is, en dat ik voor mn eigen gezondheid en die van onze wonder alles over heb, en dat is voor mij de grootste motivatie ooit. Je doet het niet alleen voor jezelf maar voor een mini mensje in je buik.. ik was de eerste week ook niet te genieten en nu ben im 3 weken gestopt en ik voel me zo goed! Voor mezelf maar ook zeker voor ons wondertje het beste.

4 jaar geleden

Reactie op Sem21

Ik heb 14 jaar gerookt. Pakje per dag. Vanaf mijn 14e tot 3 weken geleden.t ...
Helemaal mee eens ... Rookte ook vanaf mijn 15e en wel minder dan een pakje per dag... Eenmaal zwanger, inderdaad direct gestopt ! Om de redenen die je verteld En wil/ga ook na de zwangerschap niet meer roken... lekker blijven stoppen / veeeeel beter

4 jaar geleden

Ik heb ook 20 jaar gerookt, maar toen ik zwanger was van mijn eerste ben ik gelijk gestopt en nooit meer 1 opgestoken, ik rookte ook veel.. maar wat is belangrijker voor je? Je rookverslaving of de gezondheid van je kindje? Weet je wel wat voor blijvend letsel je kan geven aan je ongeboren kind door te blijven roken? Als ik jou was zou ik hulp zoeken bij bijvoorbeeld je huisarts.. sterkte ermee..

4 jaar geleden

Zelf ook behoorlijk wat jaren gerookt.. vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was ben ik gaan opzoeken wat het voor gevolgen heeft voor de ongeboren baby.. hier behoorlijk van geschrokken en sinds dien mijn mind compleet om gezet. Moet wel eerlijk toegeven dat het moeilijk is, ik neem als ik echt zin heb aan een sigaret een lolly of ga iets doen zodat ik de gedachten vergeet.. Wat ik heb gehoord is dat roken nog veel slechter is als stress hebben.. (wat hier van waar is weet ik niet..) Hopelijk lukt het je om helemaal te stoppen!!🍀🤞🏼

4 jaar geleden

Als je het niet voor jezelf doet, probeer dan aan de gevolgen te denken voor je ongeboren kind die van jouw daden afhankelijk is! Je kunt ook proberen uit te rekenen hoeveel geld je bespaart met niet meer roken, dat geld kan allemaal gebruikt worden voor de opvoeding van het kind

4 jaar geleden

Ik snap dat het moeilijk is. Ik heb toen ook de stoppen met roken quit buddy app gedownload zou kan je bij houden hoelang je bent gestopt hoeveel sigaretten je niet heb gerookt etc. Anders misschien langs de huisarts? Misschien heeft hij/zij tips

4 jaar geleden

Ik rookte ook, ben op de dag dat ik wist zwanger te zijn direct gestopt. En ja dat is moeilijk, irritant en frustrerend. Ook voor je omgeving is dat even wennen. Maar wat mij enorm heeft geholpen is doemverhalen opzoeken als je wel blijft roken tijdens je zwangerschap. En toen was voor mij een sigaret al geen optie meer. Daarnaast ben ik gaan nadenken over wat ik met het geld kan doen, dat spaar ik nu voor de baby. Kijk vroeger rookten ze allemaal tijdens de zwangerschap. Maar nu hebben we meer kennis en weten we wat de gevolgen kunnen zijn. Ik wil daar geen oorzaak van zijn.

4 jaar geleden

Ik ben een jaar eerder gestopt om dit te voorkomen. Roken is gewoon geen optie met een kind in je buik, doorzetten!!💪💪💪

4 jaar geleden

Tis gewoon een kwestie van echt willen of niet. Jij wilt een baby dan moet je gewoon stoppen. Simpel. Ik rook zelf ook al sinds mn 14e een pakje per dag. Toen ik 5 weken geleden er achter kwam dat ik zwanger was meteen gestopt en ik moet eerlijk zeggen dat stoppen nog nooit zo makkelijk is geweest voor me. Tis maar net wat je belangrijker vind. Gewoon stoppen tis slecht voor jou en je baby kiest hier niet voor.

4 jaar geleden

Ik ben nu 6 weken en ik rook ook nog.. heb t wel al van 36 naar gemiddeld 7 per dag gekregen gewoon uren aftellen ga steeds minder roken. Mensen oordelen graag hier zie ik. Niet iedereen doet t zo makkelijk. Ik zou ook graag van de ene op de andere dag gestopt zijn zoals iedereen hier maar mij lukt t ook niet! Probeer gewoon elke dag sigaretten eraf te halen. Zet m op!

4 jaar geleden

Stoppen je bent zwanger! Ik ben zelf ook gestopt voor dat ik überhaupt zwanger raakte omdat ik zwanger wilde worden. Gewoon niet doen. Doorzetten.. je hebt geen keus en moet jezelf dus ook geen keus opleggen (minderen, of andere 'oplossingen') Wees sterk, later zeg je alles voor je kind over te hebben.. maar stoppen met roken niet. Ik bedoel het echt niet verkeerd en was ook een echte stevige roker maar ik hoop echt dat je sterk genoeg bent. Sinds dit jaar worden behandelingen vergoed door je verzekeraar, vraag je huisarts om hulp. En ik heb van veel mensen gehoord dat zo een dag cursus ook heel effectief is. Succes, echt🙏❤️