90 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op domiiniiquee

Ik ben nu 6 weken en ik rook ook nog.. heb t wel al van 36 naar gemiddeld 7 ...
Als je jezelf maar recht in de spiegel aan kan kijken toch. Tis jou lijf en zwangerschap. Ik zou t alleen niet kunnen verantwoorden naar mezelf en al helemaal niet naar de baby

4 jaar geleden

Toen ik stopte met roken heb ik een zak lolly's gekocht. Het schijnt dat je na 2 dagen van een nicotine verslaving af bent, de rest is voornamelijk gewenning om iets in je handen of in je mond te hebben , met een lolly doe je dat ook.

4 jaar geleden

Ik ben van mening als je echt iets wilt dat lukt dat ook. Zoek hulp en ga ervoor. En niet proberen maar doen. Je kostbaarste bezit laat je toch niet meeroken... Mijn vader net begraven aan de gevolgen van longkanker. Te laat gestopt......

4 jaar geleden

Ik ben gelukkig nooit aan roken begonnen, maar denk dat iedereen wel gewoontes/verslavingen heeft die moeilijk te doorbreken zijn. Mijn advies: vraag om hulp via de huisarts! Er is hartstikke veel bekend over stoppen met roken, en er zijn heel goede programma's die je gewoon kunt volgen en die super goed werken. Zonde als iedereen het maar voor zichzelf uit moet gaan zitten vogelen. Als je zo lang zoveel gerookt hebt, zit dat zo in je leven gevlochten... Dan kun je best wat hulp gebruiken.

4 jaar geleden

Nicotine pleisters.. heeft mij geholpen!

4 jaar geleden

Reactie op Laura 30

Als je jezelf maar recht in de spiegel aan kan kijken toch. Tis jou lijf en ...
Ik ben van mening dat je niet zomaar kan oordelen over iemand anders!

4 jaar geleden

Hi Ik snap heel je struggel. En het is echt niet zo makkelijk zoals sommige zeggen. Althans niet voor iedereen. Ik ken ook de beelden enz en toch wint dat monstertje soms. En ja daarna voel je je onwijs kut maar deze verslaving is zeer intens. Maar er is een uitweg :) sinefuma bv heeft speciale hulp/ ondersteuning voor vrouwen met een kinderwens of die al zwanger zijn. En idd nicotinepleisters helpen het echt wat makkelijker maken. Succes je kan het 💪

4 jaar geleden

Hi Axelle, ik hoop dat het je lukt te stoppen! Ik ben zelf best lang geleden gestopt, misschien kan mijn ervaring je helpen. Nadat je stopt duurt het ongeveer een week voordat je lichaam niet meer verslaafd is aan de nicotine, het psychische doorbreken van de gewoonte is meestal echter moeilijker dan het lichamelijk afkomen van de verslaving. Toen ik stopte maakte ik sieraden als hobby, en ik zorgde dat ik 's avonds bij de tv altijd een projectje in de buurt had, zodat ik m'n handen bezig kon houden als ik wilde gaan roken. Probeer zo voor jezelf iets te verzinnen wat je kunt doen op een moment dat je anders zou roken. Een vriend van me ging mandarijntjes pellen bijvoorbeeld, dat werkte voor hem goed. Als je moeite hebt met het afkomen van de nicotine verslaving in de eerste week vraag dan hulp aan je huisarts. Heel veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op domiiniiquee

Ik ben van mening dat je niet zomaar kan oordelen over iemand anders!
Dat mag jou mening zijn. Die van mij is anders. Begrijp echt dat het moeilijk is. Er zijn hulpmiddelen voor maar het is ook een stukje mindset en discipline. Op het moment dat er een babytje in je groeit waar jij voor heb gekozen moet je je verantwoording dragen als moeder en er alles aan doen om het zo gezond mogelijk op te laten groeien. Kies je dan toch voor de sigaret dan is het je eigen verantwoording. Ik wil alleen er maar mee zeggen maak de juiste keuze hoe moeilijk dit ook is.

4 jaar geleden

Reactie op JosjeN

Hi Axelle, ik hoop dat het je lukt te stoppen! Ik ben zelf best lang gelede ...
Dankjewel! Ik ga het zeker even proberen

4 jaar geleden

Ik heb zelf nog een week doorgerookt en heb een week heel weinig gerookt 1 tot max 5 per dag en sinds 2 dagen rook ik helemaal niet meer. Heb het er zwaar maar neem gewoon kauwgom als ik behoefte heb of ik pak een lolly. Probeer anders een gesprek aan te gaan met de huisarts die kan je hier goed mee helpen. Heel veel succes ik weet hoe moeilijk het is

4 jaar geleden

k snap je helemaal! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook gerookt. Ben af gaan bouwen heb gerookt tot 30weken zwangerschap uvm griep en sindsdien gestopt! Maar wat ik je mee kan geven: doe het op je eigen manier en negeer het gezeur. Elk mens is anders. De mens maakt zich druk over roken tijdens zwangerschap, maar vergeten dat uitlaatgassen ook slecht is. Ik vind het al super goed dat je geminderd bent! Je zou extra kunnen gaan wandelen,of hulp vragen bij de huisarts. Succes!💪

4 jaar geleden

Reactie op Laura 30

Tis gewoon een kwestie van echt willen of niet. Jij wilt een baby dan moet ...
Hier precies hetzelfde. Ik rookte een pakje per dag ongeveer en toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik acuut gestopt. Het gaat me onwijs makkelijk af. Als ik ook maar een klein beetje trek krijg in een sigaret denk ik aan het allermooiste wat er is; het leven in mijn buik. Het is geen oordelen wat ik wil doen, maar het is wel zo simpel als dat het is. Als je echt voor de gezondheid van je baby (en uiteraard jezelf) wil gaan, dan kun je dat! Stop elke bespaarde euro in een potje en koop er leuke dingen voor, voor je kleintje 😍 motivatie genoeg ! Heel veel succes, je kunt het best ! 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Lysann3

k snap je helemaal! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook gerookt. Ben a ...
De link tussen roken en uitlaatgassen vind ik nogal bijzonder. Uitlaatgassen zijn veeeel minder schakelijk dan als de moeder rookt voor een baby. Beetje 't zelfde non-argument als' ja maar persoon X heeft ook een gezonde baby gekregen terwijl ze door bleef roken'..

4 jaar geleden

Reactie op Ankes

De link tussen roken en uitlaatgassen vind ik nogal bijzonder. Uitlaatgasse ...
Helemaal mee eens..! En roken doe je jezelf aan toch? Als je uitlaatgassen moet gaan vermijden komen we nergens meer.

4 jaar geleden

Reactie op Ankes

De link tussen roken en uitlaatgassen vind ik nogal bijzonder. Uitlaatgasse ...
Ik snap die link ook niet.. Volgens mij kies je er vrijwillig voor aan een sigaret te zuigen. Uitlaatgassen zijn daarin tegen iets wat er is en je niet je adem voor in kunt houden.. Snap dat je moeite hebt met stoppen met roken. Probeer aan de negatieve dingen te denken waardoor het het roken minder aantrekkelijk maakt. Het kan veel nadelen en gevolgen hebben voor je ongeboren als zowel geboren kindje. Als je doorzet moet het je lukken :-) heel veel succes in ieder geval!

4 jaar geleden

In eerste instantie is de reactie die ik hier wil geven niet bepaald aardig. Ik vind dat roken überhaupt geen topic hoort te zijn op een zwangerschapsforum. Echter daar heb je niets aan. Vraag je zelf eens af wat het je zou kunnen opleveren om te stoppen? Wat zijn alle voordelen en zijn die groter dan alle nadelen. Hoeveel vertrouwen heb je er in dat je kan stoppen? Maak een afspraak bij de rookstopoli dat zit in de basis tegenwoordig. Laat je omgeving je helpen. Partner... Ook stoppen etc! Ik wens je veel succes en hoop echt dat je de verandering aangaat!

4 jaar geleden

Ik heb zelf ook moeite om te stoppen, Ik ben van 30 sigaretten naar 5 gegaan maar wil wel echt stoppen, maar ik kan het niet zelf,er zijn ook dagen dat ik meer rook en dagen dat ik minder rook. Ik moet erbij zeggen ik heb een angst/paniek stoornis en ben ook aan het afbouwen daarvan en dat lukt me niet tegelijk te doen. Heb nu voor 2 maart een afspraak staan bij iemand via de dokter om te stoppen....dan maar via begeleiding.

4 jaar geleden

Reactie op Ankes

De link tussen roken en uitlaatgassen vind ik nogal bijzonder. Uitlaatgasse ...
Is op den duur net zo schadelijk. Maja sociaal media praat alleen maar over roken.

4 jaar geleden

Helemaal mee eens..! En roken doe je jezelf aan toch? Als je uitlaatgassen ...
Heb je geen fiets? Beter voor het milieu en beter voor je gezondheid. Wat wil je nog meer.