90 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Lysann3

Heb je geen fiets? Beter voor het milieu en beter voor je gezondheid. Wat w ...
Ik bedoel meer dat overal uitlaatgassen van anderen zijn :-) Daar kan ik niks aan doen. Maar het milieu betreft is volgens mij totaal niet relevant voor deze topic. Het enige wat je als zwangeren sowieso niet moet doen is roken, alcohol drinken en voeding eten die niet goed is. En dat heeft iedereen zelf in de hand.

4 jaar geleden

Reactie op Lysann3

Is op den duur net zo schadelijk. Maja sociaal media praat alleen maar over ...
Als je dit echt gelooft heeft discussie echt geen enkele zin :').

4 jaar geleden

Ik bedoel meer dat overal uitlaatgassen van anderen zijn :-) Daar kan ik ni ...
Zeker niet relevant. Maar ze vroeg ook om tips en niet om vooroordelen te krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op Lysann3

Zeker niet relevant. Maar ze vroeg ook om tips en niet om vooroordelen te k ...
Als je mijn eerdere bericht leest zie je dat ik absoluut niet wilde vooroordelen, daar ik zelf ook altijd roker ben geweest. Ik heb haar zelfs tips gegeven :-). Verder is mijn mening wel gewoon dat als je echt wil stoppen, dat dat hoe dan ook lukt. Zoals mij dat zelf ook is gelukt. En dat is mijn mening en dat mag.

4 jaar geleden

Hoi, Ik ben 5 maanden geleden gestopt omdat we zwanger wilde worden. Mij heeft het geholpen om aan die sigaretten te denken die niet lekker waren. Bijna iedere dag had ik er wel zo 1 of 2. Dit was voor mij makkelijk zolang ik maar aan die vieze dacht... Ik hoop dat het jouw ook gaat lukken. Ik ken iemand die heeft doorgerookt en kindje is met 27 weken geboren en heeft verschillende afwijkingen. Succes!

4 jaar geleden

Pff ja is ook echt heel moeilijk! Toen ik er 4 jaar geleden achter kwam dat ik onverwacht zwanger was van mijn eerste heb ik nog 1 sigaret gerookt en ben toen elektrisch gaan roken. Dit heb ik gedaan tot ik 12 weken zwanger was en ben daar toen ook mee gestopt.. Mij hielp het toen om die overgang te maken 😊 Succes!!

4 jaar geleden

Ik rookte zelf erg weinig..meer op feestdagen en bij een glaasje wijn of bier. Ik had ineens tijdens de bouw van ons huis aan het einde van de dag het gevoel van jakkes die sigaret smaakt niet en die wijn vind ik vies. Beiden laten staan. Later bleek ik zwanger te zijn..ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt en ik taal er ook niet meer naar. Het gevoel kwam geheel van binnen uit.. mijn lichaam zei ' het is klaar!' Je hebt misschien weinig aan dit verhaal, het is ook geen advies waar je iets aan hebt. Maar ik wou het toch even delen.. misschien moet je jezelf de tijd geven, leer luisteren naar je lichaam, probeer er ontspannen mee om te gaan. Iedere sigaret die je niet rookt is winst. Beloon je zelf met kleine stappen en hopelijk wordt het dan makkelijker.om er vanaf te komen of nog meer te minderen.sterkte!

4 jaar geleden

Ik heb 19 jaar 1 groot pakje per dag gerookt. Ik ben nu 31. Mijn vriend gaf aan moeite te hebben met het roken gezien de kans op kanker of copd ect... Wij werken beide in de zorg als vp en zien erg veel....Ik vond dat hij eigenlijk wel gelijk had, maar die sigaretten....die hoorde er gewoon bij. Poging gedaan. 1 dag volgehouden ik trok het echt niet. 2 weken later laatste uitgedrukt. Overgegaan op elektronische sigaret, snel afbouwen naar 0 en toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, ook daar mee gestopt. Ik was dus al 2 maanden gestopt voordat ik zwanger raakte, maar jeetje mina wat is het moeilijk! En nu ik zwanger ben, lijkt het nog moeilijker! Maar ik had het al zolang voor de eerste keer volgehouden en daar bleef ik op bouwen (anders al die moeite en helse dagen voor niks) toen ik zwanger was waar ik heel snel achter kwam, kon ik ook de e sigaret niet meer aanraken, ik voelde mij zo schuldig. Dus die heb ik toen los kunnen laten voor de baby. Ik zal als ik jou was de e sigaret van de Bruna pakken en de 0 mg pakken....ook dat gaat moeilijk worden, maar tis nog iets en uiteindelijk zal je het los kunnen laten, omdat je weet dat het echt zeer ongezond en gevaarlijk is. Maar om daar te komen, zal ik het zo doen. Stoppen is niet makkelijk. Succes meis!

4 jaar geleden

Ik heb 19 jaar 1 groot pakje per dag gerookt. Ik ben nu 31. Mijn vriend ga ...
Dankjewel! Was zelf ook al eens aan het kijken voor een e sigaret maar ja ook daar hebben veel mensen een nogal uitgesproken mening over. Vandaag wel eerste echo gehad en is zeker en vast reden des te meer om het te proberen!

4 jaar geleden

Ik zou je echt adviseren om naar de huisarts te stappen! Die kan je goed begeleiden met stoppen (met hulpmiddelen als pleisters ed)

4 jaar geleden

Ik ben ruim vier jaar geleden gestopt met roken na ongeveer 10 jaar te hebben gerookt. Meerdere pogingen daarvoor gedaan maar nooit volgehouden. Ik kreeg op de dag dag ik stopte opeens paniek want stel dat ik bijvoorbeeld kanker zou krijgen dan zou dat gewoon mijn eigen schuld zijn dat ik dat heb gekregen. Dit was voor mij een mega stok achter de deur. Ja het was moeilijk maar nee ik zou geen sigaret meer aanraken. Vooral het begin is moeilijk. Ik ben een gewoonte diertje en miste iets in m'n handen en tegen m'n lippen. Maar zodra je een paar dagen/weken verder bent wordt het steeds makkelijker. Mijn oma is overleden aan zware COPD en mijn vader aan uitgezaaide longkanker. Dus ben heel blij dat ik nu al zo lang gestopt ben en ik zal ook nooit meer een sigaret aanraken. Ik had de 'quit smoking buddy" app gedownload. Dit maakte het stoppen ook een soort uitdaging want elke dag kreeg je weer een berichtje hoeveel je had bespaard, wat er in je lichaam gebeurd en hoe lang je gestopt bent. Ja het is moeilijk maar je moet er echt even doorheen. Hoe meer je er aan toegeeft hoe moeilijker je het jezelf maakt. Als je het echt wil dan kan je dit! Geloof in jezelf en wees ook een beetje streng.

4 jaar geleden

Kijk de documentaire babies op netflix heel motiverend om geen sigaret meer aan te raken. Het is een mindset gewoon niet meer doen

4 jaar geleden

In de documentaire gebben ze het over de toevoer van ijzer die nodig is voor de ontwikkeling van de hersens van je foetus, roken verminderd die toevoer waardoor de IQ lager zal zijn dan als je niet rookt. Deze wetenschap helpt mij heel erg met stoppen

4 jaar geleden

Reactie op Prisjuh

Ik heb zelf ook moeite om te stoppen, Ik ben van 30 sigaretten naar 5 gegaa ...
Probeer een e-sigaret ook slecht maar veel beter als een gewone sigaret! Ik was een jaar geleden al overgestapt en kan jou vertellen dat ik me energie fitheid gelijk terug had! Geen slijm geen hoesten meer dat zegt wel wat. Zeg dit meer als het je dalijk echt niet lukt. je kan ook e-sigaret nemen zonder nicotine en dan afbouwen. Voor mij was het stoppen geen probleem toen ik erachter kwam dat ik zwanger was maar begrijp heel goed dat het super zwaar kan zijn!!

4 jaar geleden

Probeer een e-sigaret ook slecht maar veel beter als een gewone sigaret! Ik ...
Nou ja ik wil echt stoppen...kan alleen niet en stoppen met medicatie en stoppen met roken tegelijk. Wat ik al zeg ik heb een angst en paniek stoornis,dus vandaar de keuze om hulp te vragen bij stoppen met roken

4 jaar geleden

Reactie op Prisjuh

Nou ja ik wil echt stoppen...kan alleen niet en stoppen met medicatie en st ...
Begrijp dat het heel moeilijk voor je is! Hoop dat het je toch lukt💪🏼 succes!

4 jaar geleden

Zou dit zeker voorleggen aan je verloskundige, deze kan jou helpen met het stoppen en ook goed bepalen wat wel en niet schadelijk is voor je kindje

4 jaar geleden

Wat ik je kan zeggen is... Geef niet op! Het is zeker moeilijk om te stoppen met roken maar denk aan waar je het voor doet. Als je omgeving last heeft van jouw irritaties, frustraties of what ever is dat grofweg hun probleem en niet het jouwe. 😉 (bedoel dit niet vervelend). Succes en jij kunt dit! JIJ KUNT DIT!! 👊

4 jaar geleden

Hopelijk helpt het om je mindset om te zetten, want zoals anderen hier ook al zeiden is dit waar het om draait. Vergeet niet dat je het niet voor jezelf doet maar voor een ander mini mensje, waarvoor je vanaf nu verantwoordelijk bent. Stop anders een knijper op je neus en een rietje in je mond. Dit is wat jou ongeboren kindje voelt als jij een sigaret opsteekt. Tevens zitten er ook nadelige blijvende gevolgen aan roken tijdens de zwangerschap. Lager geboortegewicht, lager IQ etc. Zoek eens wat steun in artikelen en hopelijk kun je zo ineens de knop omzetten voor jezelf.

4 jaar geleden

Zwanger zijn zou genoeg reden en drive moeten zijn om te stoppen zou ik zeggen.. Geen ruggengraat als je gewoon doorgaat, sorry. Wees dankbaar dat je überhaupt zwanger mag zijn, dat je het geluk hebt een kindje te mogen dragen. Je lichaam is nu niet alleen van jou, er leeft nog iemand anders in, kleine moeite om daar rekening mee te houden lijkt me. Je weet vooraf waar je aan begint, als je het er niet voor over hebt te stoppen met je eigen slechte gewoontes had je de keuze om zwanger te worden moeten laten varen.