90 Reacties

4 jaar geleden

Na 16 jaar gerookt te hebben ben ik ook gestopt met roken niet meteen maar wel een week na we er achter kwamen dat ik zwanger ben ik ging in dat week gelijk proberen te verminderen en daar helemaal gestopt ,, ben er erg blij mee maar, wat ik nu heb is voor s'nachts hoest ik bijna mijn longen eruit ik heb een beetje onderzoek gedaan op google schijt dat dat normaal is omdat alles los komt in je longen ik hoop dat dit snel over gaat want ik sliep al slecht en blijf ik ook nog eens wakker door dat gehoest en hoest ook een beetje slijm op. Andere die hier ook last van hebben na het stoppen met roken?? Ik ben benieuwd

4 jaar geleden

Reactie op Btl89

Na 16 jaar gerookt te hebben ben ik ook gestopt met roken niet meteen maar ...
Ik heb 10 jaar gerookt en ben accuut gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. De eerste week wel een kriebelhoestje maar heb eigenlijk geen slijm oid opgehoest. De hoest is ook snel weer weggegaan. Voel me nu vooral heeeel trots, schoon en gezond !

4 jaar geleden

Reactie op BobieW

Zwanger zijn zou genoeg reden en drive moeten zijn om te stoppen zou ik zeg ...
Dit was ongepland dus neen ik heb niet bewust de keuze gemaakt om zwanger te worden terwijl ik rook. En “wees dankbaar dat...” dat zinnetje kan in zoveel contexten gebruikt worden en is zo belachelijk, ik ben zeer dankbaar, dat heeft er absoluut niks mee te maken. Maar ipv commentaar te geven, is een aanmoediging of tip ook altijd welkom. Ik neem de tijd en moeite om mijn levensstijl aan te passen. En geen ruggengraat? Ik moet die kleine 100% alleen opvoeden, geen ouders, grootouders, vrienden, en ben ondanks een spierziekte terug gaan werken om het kind financiëel te kunnen onderhouden. Ruggengraat genoeg lijkt me. Bedankt.

4 jaar geleden

Misschien geeft dit motivatie aan alle dames die moeite hebben met stoppen. Dit resultaat is al behaald na 3 weken stoppen...! En dit geldt voor de roker zelf, laat staan wat voor positiefs het voor je kindje allemaal zou betekenen!!! ❤️❤️❤️ Laat die rotsigaretten je leven en het leven van een kind niet zo beïnvloeden. Het is zeker lastig, ik heb soms ook echt wel trek in een sigaret. Mijn partner rookt zelfs nog, die is wel aan het afbouwen. Maar zelfs die verleiding kan ik 100% weerstaan omdat ik 1 doel heb en dat is een gezond kind. En nee ik heb het de afgelopen periode ook niet makkelijk gehad, het overlijden van mijn moeder en schoonmoeder heeft er flink ingehakt. Alleen wordt mijn verdriet niet minder als ik ga roken. Is die sigaret het ECHT waard allemaal? Absoluut niet, nog geen misschien.....

4 jaar geleden

Lieve allemaal Laten we lief zijn voor elkaar. Ooit hebben we idd de keuze gemaakt om te roken maar het is zeer verslavend en moeilijk om er mee te stoppen. Zie foto. Verslaving is net zo erg als bij heroïne of cocaïne. Dus ben trots op jezelf dat je stap zet om te stoppen. Nogmaals bel naar sinefuma die helpen met hulpmiddelen en zijn speciaal gericht op vrouwen met kinderwens of die zwanger zijn.

4 jaar geleden

Reactie op BobieW

Zwanger zijn zou genoeg reden en drive moeten zijn om te stoppen zou ik zeg ...
Helemaal mee eens. Ik heb geen oordeel over wel/niet kunnen stoppen met roken, dat zal vast inderdaad heel moeilijk zijn. Maar waarom dan wel zwanger worden? Je wil toch het beste voor je kind lijkt me, dus wacht dan eerst tot je volledig gestopt bent met roken. En als je dat niet kan, ben je blijkbaar ook niet klaar voor de offers van het moederschap.

4 jaar geleden

Reactie op axelle-25

Dit was ongepland dus neen ik heb niet bewust de keuze gemaakt om zwanger t ...
Ik heb 14 jaar gerookt, en ben in februari 2019 overgegaan naar de elektrische sigaret. Is ook niet goed, maar daarin kun je wel je nicotine afbouwen. Zodra ik n beetje gewend ben geraakt aan de elektrische sigaret heb ik iemand gevraagd vloeistof te kopen maar niet te zeggen of er wel of niet nicotine in zat. Al na 2 weken merkte ik dat ik hem op bepaalde momenten ‘vergat’ (bv na het eten en voor het naar bed gaan). Toen kon ik de knop zetten en helemaal stoppen. Sinds september 2019 dus helemaal gestopt met roken en ik kan me niet voorstellen dat ik ooit weer begin! En wat betreft de verslaving. De ontwenningsverschijnselen van de nicotine vallen wel mee, dat is na n weekje wel voorbij. De psychische afhankelijkheid is het moeilijkst! Ik ken wel wat mensen die middels hypnotherapie zijn gestopt.. misschien is dit ook iets voor jou?

4 jaar geleden

Hi, ik rookte ook enorm veel. Heb een avond heel veel gerookt dat ik echt dacht van ik kan niet meer, volgende ochtend eentje opgestoken en toen besloten nee ik wil stoppen. 1,5 week later onze eerste echo en godzij dank alles zit tot nu toe goed en het hartje klopt. Het is even pittig maar denk aan je kleine, je kleine kan klompvoetjes en andere afwijkingen krijgen.

4 jaar geleden

Nee, ze heeft veel aan jouw reactie? Ik bedoelde het niet per sé als reactie op de topic starter, zij heeft al aangegeven dat ze ongepland zwanger is geworden dus niet de kans heeft gehad om te stoppen ervoor. Maar ik vind inderdaad dat als je ervoor kiest zwanger te worden, dat je ook de verantwoordelijkheid moet nemen om te zorgen dat het kind veilig en gezond is bij je. Verder hoop ik dat je weet waar je het over hebt voor je zo onbeschoft tegen iemand praat. Iedereen heeft dingen meegemaakt.

4 jaar geleden

Ik zou het eens vragen aan de huisarts of gynaecoloog Wnt als je zoveel rookte van te voren raden ze soms aan om gewoon te minderen Mn neef zn vriendin kende iemand die moest blijven doorroken. Raar maar waar

4 jaar geleden

Hier een zwangere en Mede Roker. Het is inderdaad voor sommige, voor mij ook, heel moeilijk om te stoppen. Ik dacht ook altijd Als ik zwanger ben dan Stop ik. NOU dat werkt niet. Ik rookte voorheen gauw zo'n 10 tot 15 per dag. Nu heb ik dat verminderd naar de 5 en straks naar de 4. Ik merk ook dat ik er veel meer naar snak dan voorheen. Het helpt om doelen voor jezelf in te stellen voor het minderen. Bijv Na het ontbijt, dan na middag eten pas weer etc. Dat doe ik en wérkt voor mij. Mijn verloskundige zegt ook Je hoeft niet te stoppen Als je maar mindert. Dit is mijn tweede Zwangerschap en mijn zoontje is kerngezond ter wereld gekomen ondanks dat ik alsnog rookte. De kleintjes in een buik kunnen veel hebben. Geef jezelf geen stress over dit onderwerp want stress is erger dan een sigaretje roken (zegt mijn verloskundige) Bouw het af en als je merkt dat je met minder door kan Staat stoppen zo om de hoek.

4 jaar geleden

Ik ben het boek “stoppen met roken voor vrouwen” van Allen Carr aan het lezen en dit werkt echt heel goed!!! In t verleden ook meerdere stoppogingen ondernomen puur op wilskracht maar dit werkte voor mij averechts. Sinds ik dit boek ken ben ik van mening dat dit de enige juiste manier is om het roken aan te pakken. Allen Carr zegt dat je iemand anders niet kan overhalen om te stoppen dus dat zal ik niet proberen.. echter raad ik je vanuit de grond van m’n hart aan om die 20,- uit te geven en dit boek te kopen. Het is het waard. Heel veel succes... 🍀

4 jaar geleden

Bij mij werkt het dat ik niet bezig ben met 'ik moet stoppen'. M'n pakje was 3 dagen geleden leeg. Ik kan gewoon nieuwe kopen. Ik ga mezelf niks opleggen dat ik nu niet meer mag roken. Dat werkt bij mij echt averechts. Als ik wil roken dan ga ik een pakje halen. Maar tot nu toe is die nood nog niet zo erg geweest dat ik besloot om een nieuw pakje te halen. M'n vorige zwangerschap heb ik hetzelfde gedaan.. Ik heb vooral het aantal langzaam afgebouwd. Van 20 Sigaretten per dag naar uiteindelijk 3 en daarna niets. Ik mocht wel van mezelf. Maar het verlangen verdween. Echter toen ik een baby had ging ik weer roken als een ketter. M'n dochter is trouwens (tot nu toe) kerngezond en groeit volgens het boekje. God zij dank. Ik eet wel meer trouwens als ik niet rook. Alsof ik een bepaalde lekkere kick mis ofzo, die ik dan wel weer van suiker krijg. En hoe slecht is suiker voor een baby. Weet je, uiteindelijk moet je ook alles een beetje kunnen relativeren. Ik heb heel wat bullshit van vriendinnen over me heen gekregen omdat ik uitspraken kan doen als 'een sigaret per dag kan toch best'. M'n vriendin slikte hele zwangerschap antidepressiva. Kun je me niet wijs maken dat dat zoveel gezonder is. Ik las dat kinderen van rokers DUBBEL zoveel kans hebben op aandoeningen. Dus ik ben gaan zoeken op internet hoeveel procent kan het is. Nou alles kwam uit op cijfertjes zoals: 0,5 procent van alle bevallingen in Nederland. 1% van alle pasgeboren babies in nl. Etc. Uhm babies van rokers hebben meer kans op wiegendood. Er sterven helaas 13 baby's in nl per jaar aan wiegendood. En hoeveel blijven er leven? Mensen maken je vaak ook gewoon bang. Doe gewoon relaxt over je zwangerschap. Ga niet mega veel roken, maar neem er dan eerst eens 10 per dag als je eerst bijv. op 20 zat. Ga dan naar 9 stuks als 10 Sigaretten te doen zijn. Maak het je niet te moeilijk, zwangerschappen zijn als blegh genoeg. Tenminste voor mij. Ik vind ze vervelend. Tis dat het de enige manier is om een baby te maken, maar anders sloeg ik die hele zwangerschap over hahah. Trouwens, alcohol heb ik nooit gedronken. Daarvan las ik dat het echt echt slecht is voor je kindje. Maar ook weer een vriendin die wist pas met 28 weken dat ze zwanger was. Iedere week geblowt en gedronken. God zij dank is haar kindje gezond geboren. Als je het kunt, stop met alle slechte dingen. Maar als het niet lukt, maak jezelf niet gek

4 jaar geleden

De gevolgen zijn helaas vaak pas jaren later merkbaar!

4 jaar geleden

Reactie op Bonny28

Hier een zwangere en Mede Roker. Het is inderdaad voor sommige, voor mij oo ...
Ik vind het zo erg dat er verloskundigen zijn die dat soort dingen nog zeggen. Heb je wel eens een filmpje gezien wat er gebeurt in de baarmoeder elke keer als jij een trek neemt? En ik lees hier ook vaak dat de baby ondanks roken goed groeit en gezond is. Dat weet je niet. Door het roken geef je je kind ook in de rest van zijn leven al een grotere kans op allerlei aandoeningen, zoals ADHD. Ik heb nooit gerookt, dus kan er niet over meepraten hoe lastig stoppen is, maar ga het alsjeblieft niet voor jezelf goed praten dat een paar sigaretten niet zo erg zijn ‘of dat een baby wel wat kan hebben’. Heel veel succes met stoppen topicstarter, blijf denken dat je het voor je kindje doet en dat er echt geen enkel voordeel zit aan een sigaret!

4 jaar geleden

Ik heb spijtig genoeg 10 jaar gerookt , eerst was het een pakje per dag, de laatste 4 jaar ongeveer 8 sigaretten per dag. De moment dat ik wist dat ik zwanger was, ben ik gewoon gestopt. Ik dacht nooit dat het me ging lukken. Dit doe je niet alleen voor jezelf maar vooral voor je baby. Ik ben wel van mening dat elke vrouw dit zou kunnen als ze dit echt willen voor hun kindje. Je moet er gewoon niet teveel bij stilstaan dan lukt dit echt wel. Niet slecht bedoeld he dames!

4 jaar geleden

Dit topic heet trouwens tips ivm stoppen met roken. Niet 'geef aub allemaal jullie mening of je nu wel of niet ooit gerookt hebt'. Heb je geen tips dan kun je toch gewoon naar een topic waar je wel iets zinnigs aan toe kunt voegen.

4 jaar geleden

Reactie op BobieW

Zwanger zijn zou genoeg reden en drive moeten zijn om te stoppen zou ik zeg ...
Dit is best een kwetsende reactie. Voor jou misschien een kleine moeite. Maar kun je je ook in andermans schoenen verplaatsen? Vind het echt onbeschoft om zoiets te schrijven naar iemand en zeker als je die persoon niet kent.

4 jaar geleden

Dag dame, ik heb zelf 10 gerookt. Ik ben nu 8 weken zwanger na een heftige miskraam vorige jaar. Eerste keer ben ik doorgegaan met dat roken, wel verminderd maar toch niet gestopt. Na 7 weken heb ik miskraam gehad. Zware gevoel van schuld die geen enkele vrouw moet voelen. Na 1,5 week wist ik al dat ik zwanger was. Wel snel maar wij waren vaak aan het proberen. Deze keer de minute dat ik wist van mijn zwangerschap heb ik een pak vol sigaretten onder de kraan gezet en dan in de prullenbak. Roken is een van de broos veroorzakers van een miskraam. Ik voel mij nu schoner van binnen, ik ruik beter, ik proef beter, ik voel mij gezonder en sterker, en bovendien, ik zal mij niet schuldig voelen als het nu nog mis gaat. Ik weet dat het super moeilijk is voor je maar ik zou zeggen doe het toch en zie je baby zo voor je ogen, laat je baby je motivatie zijn. Ik hoop dat het je lukt meid want het is de beste wat je gezondheid en je baby kan overkomen. Heel veel succes!

4 jaar geleden

Hoi allemaal, Ik heb één reactie verwijderd waarbij er gescholden werd. Ik snap dat dit een heel gevoelig onderwerp is, maar blijf respectvol tegenover elkaar. Heel veel succes iedereen! Groetjes, Roos