90 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op annegroningen

Ik vind het zo erg dat er verloskundigen zijn die dat soort dingen nog zegg ...
Dat zeggen verloskundigen omdat ze er kennis over hebben, en naar het totaal plaatje kijken. Roken geeft inderdaad een verhoogde kans op weg veel aandoeningen, en kan een groeiachterstand geven. Maar weet je? Stress geeft dat ook! En voor sommigen geeft stoppen met roken echt erg veel stress. Ik zou vooral adviseren hulp te zoeken. De huisarts of verloskundige kan je helpen met het zoeken van een geschikte cursus. Schaam je vooral niet en wees eerlijk, dan kunnen ze je verder helpen. En ze zullen je heus wel een preek geven, maar dat is met de beste bedoelingen. Moet ik wel eerlijk zeggen, ik heb nooit gerookt, dus ik heb geen ervaring met stoppen. Maar wat ik wel altijd om me heen gezien heb, is dat stoppen het beste lukt als de motivatie van het persoon zelf komt.

4 jaar geleden

Ik ben nu bijna een jaar geleden gestopt met roken, met oog op de toekomst. Mijn vriend rookt niet, en zei dat hij pas wilde beginnen als ik gestopt was. Beste motivatie ooit😜 maar wat voor mij heel goed heeft geholpen, zijn de nicotinepleisters. Ik weet niet hoe het zit met het gebruik van de pleisters en zwangerschap,maar je kunt dit misschien overleggen met je huisarts en verloskundige? Ze geven je nog nicotine, terwijl jij vast kunt wennen aan het niet roken . De pleisters bouw je dan af door van stap 1 naar 1 te gaan en stap 3 zit nog maar heel weinig in.. Veel succes en je kunt het!

4 jaar geleden

Ik zou per direct professionele hulp zoeken en afkicken. Jouw kindje mag niet de dupe worden van jouw slechte en dodelijke gewoonte. Heel veel sterkte voor jullie beide en ik hoop dat jullie er beide gezond vanaf komen!

4 jaar geleden

Als ik jou was, zou ik een stappenplan voor mezelf maken: -afspraak maken bij de huisarts - filmpjes en informatie opzoeken op internet,lees er zoveel over als je kunt, zodat je echt een verandering in je mindset en extra motivatie krijgt - haal alvast nicotine pleisters in huis - eventueel een e-smoker - spreek van tevoren met jezelf af wat je doet als je super trek in een sigaret krijgt, bijvoorbeeld nicotine kauwgom. - schrijf je beslissing en het antwoord op de vraag op: Het antwoord is: NEE,ook niet eentje. Als je je goed voorbereid, dan ben je gewapend voor de strijd 💪 Mijn ervaring is dat minderen moeilijker is dan uiteindelijk het stoppen. Bij mij heeft ook de e-smoker mij er uiteindelijk doorheen getrokken. Op de echt moeilijke momenten dan pakte ik de e-smoker (koop wel een goeie), zonder nicotine. Uiteindelijk pakte ik hem steeds minder en vergat ik hem op het eind ook gewoon mee te nemen. Kies een moment uit wanneer je gaat stoppen en ga ervoor. Samen met je arsenaal aan hulpmiddelen. Heel radicaal, hup alles weg. En ja, dan moet je je er misschien echt doorheen sleuren de eerste tijd, maar ook jij kunt het! En het wordt echt makkelijker, hou je daar maar aan vast. You can do it 💪

4 jaar geleden

Oja en installeer een app die jou vertelt hoelang je al niet rookt en wat de voordelen zijn. Alle extra motivatie helpt!

4 jaar geleden

Nicotine Pleisters plakken en alle sigaretten en aanstekers uit huis. En zo veel mogelijk wegblijven bij plekken waar je zomaar een sigaret kan pakken of krijgen. De afkick verschijnselen zijn vrijwel weg doordat je dan nog steeds nicotine binnen krijgt. En dan volhouden. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op NKr

Dat zeggen verloskundigen omdat ze er kennis over hebben, en naar het totaa ...
Stress, hoeveel dan ook, kan idd nadelen hebben, maar nooit erger dan roken. Ik ben gynaecoloog in opleiding en weet er dus wel iets van. ;) En ik snap dus echt niet dat er nog zorgverleners zijn die zeggen dat stress slechter zou zijn.

4 jaar geleden

Nicotine pleister moet je niet gaan opplakken , dan kan je net zo goed een sigaret blijven roken. Heb het aan me verloskundige gevraagd. Je kan beter naar de huisarts gaan en vragen om coaching. Nicotine pleisters zijn net zo slecht want die geven ook nicotine af...

4 jaar geleden

Ik ben gestopt met roken. Begin heel erg moeilijk maar elke keer ik zin heb in een sigaret drink ik wat water met citroen of eet ik enkele kerstomaatjes. Ik probeer het zo gezond mogelijk te houden en niet steeds naar snoep te graaien. Okee ik eet ook af en toe wel snoep... Maar ik ben vooral gestopt omdat ik mijn laatste sigaret echt niet meer lekker vond en kon de geur niet meer uitstaan. (Bleek dat ik toen al zwanger was) Mijn man rookt niet dus ook geen sigaretten of tabak meer in huis. Elke sigaret dat je nu nog rookt doet het kindje pijn.

4 jaar geleden

Mij hebben ze emdr therapie aangeboden om te stoppen misschien aangeven bij de verloskundige ik ga het ook proberen