13 Reacties

één jaar geleden

Ik volg even, want ik heb namelijk precies hetzelfde probleem!

één jaar geleden

Er is ook een methode met teststrips. Die druk je dan in de volle luier en dan komen er kleurtjes tevoorschijn die dan weer ergens mee matchen en de mate van eiwitten/ontsteking(?) aangeven. Gebruiken wij voor onze cliënten in de gehandicaptenzorg. Andere optie is nog een soort van opvang zakje van huishoudfolie om de beentjes en buik maar dat is wel echt een lastig werkje. Maar daar maak je dan een soort onderbroekje van. Wel weer lastig om de urine dan netjes in een potje te krijgen.. Heeft de huisarts je geen suggesties gegeven voor het opvangen?

één jaar geleden

Wij kregen deze zakjes. Die plak je over de vagina heen en loopt de urine in de zak. Heb toen wel de luier uitgelaten omdat het naar mijn idee nooit lekker kon zitten. Ging goed en deed ook geen pijn met het eraf halen. Opvang zak urine baby’s van het merk Romed. Succes!

één jaar geleden

Reactie op mikeheins

Wij kregen deze zakjes. Die plak je over de vagina heen en loopt de urine i ...
Deze heb ik geprobeerd met luier laten ze los en zonder luier trekt ze het zelf eraf …

één jaar geleden

Reactie op Dadayla

Er is ook een methode met teststrips. Die druk je dan in de volle luier en ...
Dit heb ik zelf gedaan met de teststrips van de kruidvat maar de huisarts doet hier niks mee, witte bloedcellen verkleurd gelijk paars, nitriet geen reactie, en eiwit word gelijk groen… volgens de huisarts zijn deze testen niet betrouwbaar

één jaar geleden

Reactie op Bloemen2020

Dit heb ik zelf gedaan met de teststrips van de kruidvat maar de huisarts d ...
Nou lekker dan! Er moet toch nog een andere optie zijn?! Arm kind kan hier toch niet mee doorlopen...

één jaar geleden

Reactie op Dadayla

Nou lekker dan! Er moet toch nog een andere optie zijn?! Arm kind kan hier ...
Dat vind ik ook, na een onprettige discussie met de huisarts heel de week heb ik de spoedpost geprobeerd gister avond maar die doen even moeilijk helaas

één jaar geleden

Waarschijnlijk al geprobeerd maar op een potje zetten terwijl jullie een boekje lezen, liedje zingen, filmpje kijken (iets wat ontspant en afleidt)?

één jaar geleden

Als ze koorts blijft maken en er is een vermoeden van een blaasontsteking en een zakje plakken lukt niet, dan word er in het ziekenhuis waar ik werk (België) altijd gesondeerd..niet leuk, maar dat is dan de enigste oplossing om er achter te komen of ze antibiotica nodig heeft of niet.

één jaar geleden

Nog een tip!

één jaar geleden

Wij moesten het iedere drie maanden doen bij onze dochter. Toen xe ouder werd lukte het idd niet met die plaszakjes, wat ik deed was laten drinken, tijdje later opplakken en dan goed in de gaten houden luier om en regelmatig kijken en zodra je ziet dat er iets in zit staand eraf halen, liggend ging het vaak lekker…

één jaar geleden

Reactie op suusnoa

Wij moesten het iedere drie maanden doen bij onze dochter. Toen xe ouder we ...
Evt op het potje zetten kijken of dat lukt. Zonder luier laten rondlopen en goed in de gaten houden

één jaar geleden

Wat ik doe (wat je niet tegen de huisarts moet vertellen), is een boterhamzakje in de luier, daar zigzag watten op leggen. Als er geplast is, de watten uitknijpen in het potje. Dat is niet 100% betrouwbaar, want er kan kruisbesmetting zijn. Daarom niet zeggen tegen de huisarts. Maar de keren dat ik overtuigd was van een blaasontsteking, leverde dit de noodzakelijke antibioticakuur op. Potje, plakzakjes, uur laten liggen op het aankleedkussen, werkte allemaal niet.