22 Reacties
5 jaar geleden
Ja dat kan erg ruiken, maar niet ervaren bij mijn baby. Bij het douchen doe ik met een hydrofiele washandje met badzeep schoonvegen en eventueel ook met mijn vingers. Bij het verzorgen gebruik ik kokosolie en dat ruikt altijd lekker. Succes 😉
5 jaar geleden
Kheb er ook last van bij men zoontje (12weke)
Alsk hem in bad steek ga ik er met een washandje en zeep over en daarna droogk hem goe af en smeerk hem in met creme.
En de dage da hij gedm bad heeft ga ik er gewoon snel over met een nat washandje en dan terugninsmere, da komt vooral omda ze hun hoofdje nog ni goe kunne optille en nogal gezakt zitte dus met de tijd ga da wel weg gewoon dagelijks proper make em insmere
5 jaar geleden
Goed schoonmaken tijdens douchen of in bad en daarna droogmaken en bepanthen opsmeren. Dat werkt bij ons😊
5 jaar geleden
Ik maakte de fout van de plooitjes te 'kuisen' met water (zei kind & gezin). Ik doe het nu gewoon met de reinigingsmelk op een zakdoekje en dan erna met een droog doekje deppen. Als het heel erg rood staat smeer ik ook sudocrem/dermocrem omdat er zink in zit en dat helpt hierbij.
Tip: als je je kindje ondersteboven op het verzorgkussen legt heeft het constant de neiging het hoofd omhoog te doen om naar je te kijken en kan je veel beter aan de plooitjes dan dat ze anders liggen want dan willen ze meestal naar beneden kijken 😅
5 jaar geleden
Hier ook last van. Merk dat hydrofiel washandje alsnog vrij hard is voor de dunne, kwetsbare huid.
Tijdens bad of douchen zeep ik mijj vingers is met wasgel en dan glijden mijn vingers er zo tussendoor.
Goed droogdeppen.
Ik smeerde er alleen wat op als er echt smet zat, dan calendula. Kraamzorg deed in het begin ook gaasje ertussen.
Sinds ik het zo doe, geen smet meer gehad.
5 jaar geleden
Onze dochter spuugt veel.
Dan check ik altijd even dr nekje.
Er zit nog zoveel huidplooien op elkaar
Ik maak ook evem schoon met natte vingers. Dam bereik je deplooien goed. Droog deppen met hydrofiele doek.
Dan heel klein beetje sudo en dan kloppend aanbrengen.
Geen open huid, maar ondanks precieze zorg toch af en toe een luchtje 🤭
5 jaar geleden
Vooral erg goed droogmaken na het schoonmaken. (Google maar eens op smetplek, wat je omschrijft is het beginstadium daarvan (de roodheid en geur zijn de eerste tekenen).
Schoonmaken met alleen water (geen zeep: droogt uit).
Nu zijn er twee goede verdere manieren.
1. Een gaasje, zodat het goed droog blijft
2. Barrière crème, zeer dun aanbrengen is al voldoende. (Als het gaasje niet voldoende is)
Nadeel van sudo vind ik dat het korrelig wordt en wat ophoopt en het droogt de huid ook wat uit.
Barrière werkt beter én is een zeer makkelijk smeerbaar melkserum. Het zorgt letterlijk dat er een barrière komt tussen de huid en evt vocht (in haar nekje, maar dus ook op billetjes, liezen en....)
Ik werk in de zorg en daar gebruiken we dit. Ik heb alleen barrière crème in huis qua verzorging. Niks anders. En je hebt echt maar weinig nodig.
Is bij de apotheek te krijgen. Een grote tube kost zo’n €7,00. Maar je hebt dus echt maar zeer weinig nodig.
5 jaar geleden
Wij wassen ons zoontje met een zo natuurlijk mogelijke badolie. Met de vingers kom je er goed tussen. Daarna goed, maar voorzichtig droogdeppen zodat het huidje niet kapot gaat. Als je er niet tussen komt evt heel zachtjes met een wattenstaafje de troepjes weghalen. Ook na het kwijlen/spugen/melk teruggeven goed de plooitjes checken en drogen!
Je kan net als bij de liesjes en billetjes sudocrem gebruiken of bepathen zalf. Belangrijk dat het huidje echt droog is voordat je er iets op smeert!
5 jaar geleden
Hier ook gehad maar sinds we in quarantaine hebben gezeten en dus alleen binnen zijn is het helemaal weg. Komt bij mijn dochtertje echt doordat als we naar buiten gaan zij het toch te warm heeft denk...en gaat zweten in die plooitjes
5 jaar geleden
De oplossing...
Wij hebben dit ook heel erg gehad met ons dochtertje. Het werd er zelfs vuurrood om over de lucht maar te zwijgen.
Van alles geprobeerd & uiteindelijk ging het over met : maïzena .. gewoon heel licht erop poederen & het ging snel over. Hoe meer vocht / vloeibare middeltjes gebruikt hoe erger het bij ons werd & dit is droog ..
5 jaar geleden
Advies van cb: schoonmaken met olijfolie, goed drogen en daarna sudocreme. Had al van alles geprobeerd maar dit hielp bij ons!