6 Reacties

5 jaar geleden

Vorige zwangerschap heb ik tot op de dag van de bevalling de hond nog uitgelaten. Al ga je niet meer zo hard op het eind, kan dat dus best. Als het gaat schijnt beweging juist goed te zijn. Maar deze zwangerschap heb ik last van bekkenpijn en loop ik nu al een paar weken (ben nu 34 weken) verkorte rondjes en nemen anderen het zoveel mogelijk van mij over. Mijn hond trekt alleen niet. Ik zou zeggen; luister naar je lichaam! Als je klachten krijgt na een wandeling die niet na even liggen overgaan zou ik ermee stoppen.

5 jaar geleden

Ik heb gelukkig een klein ‘wegschop hondje’ van het type Border Terrier, dus die kan ik tot het laatst uitlaten. Ben daar echt blij mee ivm dat ik overdag thuis ben en we anders wel in de problemen komen wie haar dan zou moeten doen. Ik heb ook 2 zware grote paarden en merk met 32 weken dat de grootste en meest dominante toch al her en der met mij aan de wandel gaat🤣. Over 3 weken ( dus tot 35 weken) nemen anderen de zorg daarvan over, vanwege het zware fysieke en voor de veiligheid. Voor nu lukt het nog net.

5 jaar geleden

Hier een Old English Bulldog (oude dame van 11) en een labrador van 8.. laat ze nog wel uit. De bull is van mij maar de labrador van mn vriend. Die labrador trekt verschrikkelijk en luistert heel slecht naar mij. M'n bull is echt een heerlijk beestje om mee te lopen.. ze sjokt net zo als ik🤣 en luistert super goed! probeer ze zoveel mogelijk met m'n vriend uit te laten, maar dat lukt niet altijd. Als ik ze alleen uitlaat loop ik een kort stukje.

5 jaar geleden

Ik zal dit zo lang mogelijk proberen te doen. Ik merk juist dat ik daardoor fit blijf. Soms gaat het in het begin wat stroever maar door het lopen wordt heel mijn lichaam los. Zeker als je dit elke dag hebt gedaan lijkt het mij geen probleem om dit ook nog de laatste weken te doen. Desnoods wat langzamer of korter...

5 jaar geleden

Nu 35+3 en ik doe alleen nog de korte wandelingetjes met onze labrador van 1,5. Ik ging eerder nog wel met hem te fietsen, maar hij is soms zo super enthousiast (naar andere honden vooral) dat ik dat niet meer vertrouw en bang ben om te vallen. Lange stukken lopen gaat voor mezelf niet meer 😅 Ik zou inderdaad doen waar je jezelf goed bij voelt.

5 jaar geleden

Hij is 40 kilo en best wel sterk, dat zorgt er ook voor dat ik hem minder uit laat en met spelen ook voorzichtiger ben 😊