14 Reacties
5 jaar geleden
Ons zoontje had dit ook, vooral smorgens, maar soms ook nadat hij overdag geslapen had plakte zijn oogje bijna volledig dicht. De apotheker raadde ons aan om de gaasjes van 'Kamillosan ofta' te gebruiken om zijn oogje schoon te wrijven. Dit ontsmet het oogje ook een beetje. Onze kleine man vond dit niet echt fijn, maar het hielp wel enorm goed. Na iets meer dan een week elke ochtend zijn oogje schoon te wrijven was hij er al van verlost. Veel succes!
5 jaar geleden
Ja hier heeft ons zoontje dat ook, ook linkeroogje, naar de oogarts geweest, cb zegt altijd ‘masseren’ maar je moet dus echt 1 keer per dag vrij hard van boven naar beneden het traanbuisje open proberen te duwen.. ons zoontje heeft ook echt pus wat er uit komt. Over 2 maanden weer een afspraak als hij dan iedere dag nog steeds dit heeft gehad moet hij waarschijnlijk geopereerd worden.
5 jaar geleden
Reactie op Grilsmom
Het Cb had tegen mij gezegd dat je best het oogje kan masseren ( van boven ...
Wij hadden hetzelfde advies gekregen bij onze eerste. Toen duurde het bij ons e engoed nog een maand voordat het helemaal verdwenen was. Hoop dat het bij jullie kleine net zo snel werkt als bij AKY
5 jaar geleden
Reactie op luusje6
2 maanden nog? Vind ik wel lang. Is toch niet goed voor zo’n oog lijkt mij. ...
Kan geen kwaad , ze opereren liever niet het eerste jaar, het vocht loopt eruit omdat het niet weg kan lopen. Dus kwaad kan het niet zolang het oogwit gewoon wit is en niet rood, word het oogwit rood is echt het oog ontstoken
5 jaar geleden
Hier heeft onze dochter er ook last van.
Wij houden het goed schoon met gekookt lauw water met een watje van buiten naar binnen wrijven. Dit helpt goed.
Op cb zeiden ze dat het binnen het 1ste levensjaar meestal wel over is.
5 jaar geleden
Ons zoontje heeft er af en toe ook last van. De kinderarts zei dat het normaal is, omdat de traankanaaltjes nog niet helemaal ontwikkeld zijn. We maken het enkel goed schoon, meer niet 😊