12 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter is volgende week voor t laatst op de babygroep en ik ga een boekje kopen voor de groep als kado en ze mag ijsjes trakteren. Ik ga geen kado per kind doen. Zijn altijd van die nutteloze kado's en ik geef liever iets aan de groep.

2 jaar geleden

Ik ben misschien een hele slechte ouder maar ik snap al die traktaties op deze leeftijd niet. Ik heb al zo veel badeentjes, autootjes en andere speeltjes. En traktaties met snoep ben ik ook niet blij mee. De kinderen snappen dit zelf ook nog niet. Ik wil je niet afvallen, maar misschien een idee om niets te doen?

2 jaar geleden

Reactie op BND

Ik ben misschien een hele slechte ouder maar ik snap al die traktaties op d ...
Hahaha jaa echt he?! En die kleine kleurboekjes met een wasco krijtje 😅😅 verschrikkelijk!

2 jaar geleden

Een banaan omgetoverd tot piraatje of met zo'n aapje eromheen vind ik wel schattig! Is grappig voor kindjes van die leeftijd en een verantwoorde snack. Ik denk zelf aan uitdeelboekjes (kun je per zoveel in een doos kopen) en dan voor ieder kind een boekje in te pakken in folie met wat confetti erin. Wij hebben in een jaar tijd 4 bellenblazen gehad en nog wat uitdeelcadeautjes waar mijn dochter weinig aan had. Ik probeer dat dus te voorkomen 😅

2 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Een banaan omgetoverd tot piraatje of met zo'n aapje eromheen vind ik wel s ...
Haha ja wij hebben ook heel veel bellenblaas 😅 Mijn dochtert wordt in oktober 2.

2 jaar geleden

Ik heb vorig jaar een “herfstbos” van soepstengels gemaakt, waar dieren (vingerpoppetjes) in leefden.

2 jaar geleden

Ik hou van bakken, dus ik bak altijd iets. Ik heb voor haar eerste verjaardag pannekoekjes gebakken van banaan, ei en meel. Die kun je ook koud eten. Daarbij een bakje kwark met honing en een bakje besjes meegegeven om het te versieren. Viel goed in de smaak bij de groep :) Ik denk dat ik dit jaar fruit muffins ga maken in een blauw papiertje. En dan een sateprikker (of iets veiligers) vol met rozijntjes erin en een groen stukje papier erop zodat het een eilandje met palmboompje lijkt.

2 jaar geleden

Ik ga een boekje maken met een lange vinger en een vingerpopje 🥰

2 jaar geleden

Rozijntjes met witte chocola/yoghurt eromheen, hebben ze oa bij de wibra en hema. Hema heeft ook leuke uitdeelzakjes met likkoekjes . Op Ali expres kun je ook leuke opblaas folie ballonnen bestellen om erbij te doen, gewoon of bv folie ballonnen die je als haarband kunt gebruiken. Zelf heb ik herbruikbare leuke kinder rietjes bij de traktatie gedaan, en dan rozijntjes. Op een leuk kaartje van een beertje verpakt.

2 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Een banaan omgetoverd tot piraatje of met zo'n aapje eromheen vind ik wel s ...
Maar bellenblaas is juist super leuk. Al vanaf dat ze 9 maanden is vind ze het geldig. Ze kan zelf bellen blazen, ze kapot slaan(samen met de kat). Naast dat ze het zo leuk vindt is het ook echt goed voor haar grove en fijne motoriek.

2 jaar geleden

Reactie op BND

Ik ben misschien een hele slechte ouder maar ik snap al die traktaties op d ...
Zo mee eens, al die troep die je meekrijgt. Vind het zo zonde!!! Ook van die toetertjes, die krijg je ook 6x per jaar. Ze gaan rechtstreeks de prullenbak in. Allemaal weer extra afval.... Ik heb vorig jaar een piraat geknutseld door een banaan te omwikkelen met een servet. Gezicht erop tekenen en klaar. Ik had er ook een doosje rozijntjes bij gedaan voor ieder kindje. Dit jaar weet ik het nog niet. Ik wil het liefst weer een plasticvrije traktatie maar vind het best lastig. Misschien doe ik gewoon een knijpfruitje met een papieren wikkel erom. Wel plastic en afval maar ik heb nog geen inspiratie voor iets anders en ben niet zo'n knutselmoeder, haha!

2 jaar geleden

Reactie op Mamameisje

Maar bellenblaas is juist super leuk. Al vanaf dat ze 9 maanden is vind ze ...
Een bellenblaas is voor de meeste kindjes ook leuk! Dat wil alleen niet zeggen dat ik dan blij ben met 6 bellenblazen in de kast 🤣 en daar doelde ik eigenlijk op.. met enige regelmaat krijgen we dezelfde cadeautjes en dat vind ik gewoon zonde.