21 Reacties

2 jaar geleden

Tv staat hier meestal altijd wel aan. Soms kijkt hij ff 5 min en gaat hij weer verder spelen. Denk in totaal echt kijken een half uurtje a 3 kwartier als ik het bij elkaar op tel op een dag.

2 jaar geleden

Af en toe 5/10 minuten. Echt niet iedere dag. Maar, dat is vooral omdat ze er niks aan vind. Als ze met de afstandsbediening aan komt zetten, zet ik hem meestal wel aan (misschien 4/5 keer in de week). Maar binnen no time is de consentratie weer weg, en gaat hij weer uit. Soms kijk ik wel het journaal midden op de dag, dan ziet ze daar vast wel iets van. Maar echt kijken doet ze niet.

2 jaar geleden

Hier staat hij in de ochtend aan met juf roos of joki en jet liedjes en kijkt ze onder het spelen. Meestal doen we nog een dansje samen, zoals de wielen van de bus of hoofd,schouders knie en teen. Als ze niet lekker is wil ze in de middag nog weleens een half uurtje tegen me aan op de bank tv kijken En anders in de avond voordat we met het avond ritueeltje beginnen gaat ze in der sofa even tiktak kijken. Tv kijken is zooooo pedagogisch onverantwoord maar ach wie is er niet groot mee geworden!

2 jaar geleden

Ik merk dat onze kleine man het fijn vindt als de tv met juf roos op de achtergrond aan staat. Hij gaat dan af en toe kijken of gewoon zelf spelen.

2 jaar geleden

Ja in ochtend na haar flesje. Dan eet ze een boterham en kan ik mij klaarmaken en zelf eten. En tegenwoordig met haar groentehapje. Ze eet dan veel beter. Dus vind he prima. Verder niet

2 jaar geleden

Nooit. Ja als ie aan staat met de persconferentie ofzo, maar niet bewust voor haar.

2 jaar geleden

Hier staat ie af en toe wel aan met Juf Roos op… hij kijkt maar af en toe tussen het spelen door. En als ik ga koken dan zet ik Sesamstraat op, dat kijkt ie soms echt paar minuten en dan gaat ie weer verder spelen.

2 jaar geleden

Tv staat hier savonds wel veel aan na het eten en in het weekend als we thuis zijn. Staan nooit programma's voor onze dochter op en ze vind het ook nooit langer dan een minuut interessant. Ze heeft genoeg speelgoed om de tijd mee door te komen. Verder doen we wel heel veel liedjes voor haar opzetten op Spotify waarop ze heerlijk gaat 'dansen'. Als ze teveel zou kijken zou de tv hier uitgaan. Wil liever niet hebben dat ze er nu al veel naar kijkt

2 jaar geleden

Bij onze 1ste tv zoveel mogelijk vermeden, toen onze 2de kwam was het in de ochtend wel heerlijk zappelin op ik kon de kleine voeden en oudste dochter keek tv. Zo ging kleine vanzelf mee kijken. Nu in de ochtend gewoon handig kan ik ontbijt maken, zelf ontbijten, opruimen. Nu staat hij ook vaker na avondeten op en toen we laatst ziek waren heb ik tv veel aangehad. Manlief lag met koorts en ik moest werken en huishouden en kids en zaten in quarantaine dan is het wel een uitkomst

2 jaar geleden

Hier staat de tv regelmatig aan. Maar ze heeft er weinig aandacht voor. Sterker nog: als ik babyTV aanzet, vindt ze het nog minder interessant dan de tune van RTL Boulevard bijvoorbeeld 🤭 Laatst keek ik Nijntje op mn telefoon met haar (doen we heel af en toe) en streamde dit toen naar de tv. Resultaat: gefrustreerde dreumes die geen Nijntje meer op de telefoon zag! 🤣 Maar kan me voorstellen dat het “straks” handig kan zijn om zelf dingen te doen en zij “afleiding” hiervan heeft. Maar nu is het niet nodig en heeft ze er dus niet veel behoefte aan.

2 jaar geleden

Na zijn eerste slaapje eet hij fruit en kijken we samen vaak Juf Roos. Hij zit dan heerlijk op het gemakje te eten en te kijken. En ja ik maak me ook schuldig dat hij soms tijdens zijn avondeten TV kijkt, omdat hij dan veel beter eet. Sja misschien #loedermoeder maar ach haha

2 jaar geleden

Hier staat sochtends Zappelin aan. Tekenfilmpjes en liedjes tussendoor vindt hij geweldig! Kunnen wij ook even aankleden en eten. Dan naar kdv of ik zet tv uit om te spelen zonder tv. Dus uurtje per dag tv

2 jaar geleden

Nooit , ik wil t vermijden onder 2 jaar.

2 jaar geleden

Heeeeel soms. Ik denk gemiddeld 1x per week en dan ongeveer 10 minuutjes (aflevering van nijntje, maar ook storyzoo in amersfoort dierenpark is een groot succes!). Maar verder eigenlijk niet, ik wil er nog geen gewoonte van maken.

2 jaar geleden

Reactie op Bloem43

Hier staat sochtends Zappelin aan. Tekenfilmpjes en liedjes tussendoor vind ...
Ja hier precies hetzelfde. Vind ze geweldig die liedjes met Fenna. Kan ik ook snel ontbijten en alles klaarmaken voor ik haar naar de opvang breng en naar werk ga.

2 jaar geleden

Sinds mijn dochter Juf Roos heeft gezien komt ze de hele dag elke dag met de afstandsbediening aan. Helemaal wild van Juf Roos! Ik zing dat liedje s nachts nog 😂 Ze mag nu ‘s ochtend 5-10 minuten kijken en als ik ga koken ook 5/10 minuten. Als het aan haar zou liggen zou ze de hele dag Juf Roos hebben aanstaan.

2 jaar geleden

Hier moet onze dochter gewoon kijken wat mama kijkt🤣 Heeel soms gaat nijntje in de avond na het eten even aan. Maar echt bewust aanzetten voor rust etc doe ik nu nog niet.

2 jaar geleden

Ze mag vaak na het avondeten even “tv kijken”, maar na nog geen 5 minuten kruipt ze naar haar speelhoek en vindt ze de tv niet meer interessant.. Wij hebben hier de hele dag de radio aan, dat vindt ze wel helemaal geweldig; lekker meedansen op 🎄nummers

2 jaar geleden

Reactie op MarijeK89

Na zijn eerste slaapje eet hij fruit en kijken we samen vaak Juf Roos. Hij ...
Hihi hier dan nog een loedermoeder gaat hier precies t zelfde. Maar ook omdat ze dan beter eet. Ach ja ik ben ook met de tv groot geworden dus ja …. Whatever

2 jaar geleden

Reactie op ariellafenne

Hihi hier dan nog een loedermoeder gaat hier precies t zelfde. Maar ook omd ...
Mijn dochter eet ook beter met de tv aan. Vind het prima. Als ze dan beter eet waarom niet. Na het eten is de tv weer uit.