Hoi!
Al heel lang niet zo actief geweest hier maar nu toch een beetje aan het puzzelen. Onze dochter wordt volgende week 4 en heeft toen ze net 2 was buisjes gekregen en zijn haar neusamandelen geknipt. Vanaf baby blijkbaar veel oorontsteking gehad (wat we nooit echt merkten bij haar maar wel de hele onrustige nachten achteraf kon verklaren en vaak werd ze heel ziek met veel overgeven en bleek ze dan altijd een dubbele oorontsteking te hebben. Aardig wat antibiotica kuurtjes gehad ook wel.
Nu heeft ze altijd last blijven houden (na de buisjes) van harde geluiden en water in haar oren. Haren was is dikke tranen omdat het veel pijn doet bijvoorbeeld. Ze heeft regelmatig een loopoor, ook mey bloed. Een keertje de HAP voor gebeld maar dat zou vanzelf over gaan, dat deed het ook altijd weer.
Nu gaan we over een maand op vakantie en wilde ik oordoppen op maat laten maken voor het zwemmen zodat ze er niet zo'n last van zou hebben. Beleid is om die oren eerst te laten checken door de huisarts of ze schoon zijn. Daar bleek ze een prop in haar rechteroor te hebben. Het is geprobeerd uit te spuiten maar zonder succes waardoor een verwijzing naar de KNO (er stond al een afspraak voor een gehoortest als routine op de geplaatste buisjes over 2 weken). De KNO gaf aan dat ze opnieuw buisjes moet vanwege de vele looporen en dus middenoorobtstekingen. De vorige keer was het zeer zielig en was ze heel erg in paniek dus ik zie er een beetje tegenop al doe ik het natuurlijk met liefde als het haar helpt. Maar omdat ze nooit veel last aangeeft op water in haar oren na verbaasde me het een beetje.
Zijn er anderen die ervaring hebben met een 2e keer buisjes?