Uitgerekende datum berekenen met onregelmatige cycles

Karin123
2 maanden geleden
Volgen
Hey dames, ik heb een onregelmatige cycles 37/40/43/37.daarna positief getest op 2feb (clear blue 2-3weke) nu 24feb eerste echo gepland. Was benieuwd hoe jullie dit uitrekenen.
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
15 reacties
Wendy_r
2 maanden geleden
Fijn topic, want ik kom er ook niet uit. Tot nu toe na stoppen met de pil extreem lange cyclus gehad van steeds 50/53/52 dagen. Vorige week nog een negatieve test en gister een positieve test gedaan. Hoe kan ik nu het beste rekenen?
  • Rapporteren
Manon9205
2 maanden geleden
Op internet staat dat je moet berekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.. dus als je weet wanneer je laatste menstruatie is geweest kan je gaan rekenen.. ik heb een app op mijn telefoon. Daar hield ik mijn cyclus bij (die verschilt heel veel vanwege PCOS) en die heb ik nu op zwangermodus gezet en daar kwamen de weken bij te staan
  • Rapporteren
Framini
2 maanden geleden
Weet je wanneer je eisprong is geweest? Via Google vind je ook een calculator waar je je eisprong kan invoeren. Ik ben self uitgegaan van mijn eisprong en precies 2 weken later had ik een positieve test in handen. Hierdoor ben ik volgens mijn berekening nu 6 weken en volgens de VK ben ik 6.5 (uitgaande van de eerste dag van mijn laatste menstruatie)
  • Rapporteren
Leen29
2 maanden geleden
Goed onderwerp inderdaad! Ik kom er ook niet uit, ik heb een onregelmatige cyclus, tussen de 27 en 36 dagen maar ook een korte en onregelmatige luteale fase, 2 maanden geleden was hij maar 8 dagen. Wisselend tussen de 8 en 14 dagen. Ik wacht de eerste echo denk ik maar af voor een exacte bepaling.
  • Rapporteren
Karin123
2 maanden geleden
Nee geen idee waneer eisprong was viel elke maand anders door onregelmatige cycles was niet te peilen.. Laatste ongesteld was 20 dec dus ik denk dat ik gemiddeld op 39 dagen cycles zit.. Dan zou ik nu 5.5 week zwanger zijn.. Aangezien 2feb ook geteste 2/3weken
  • Rapporteren
zilverwenneke
2 maanden geleden
Ik heb een cyclus tussen de 28 en de 31 dagen. Die ook nog eens start in 2fases. Dus ook hier zeer lastig ☺️ Wij hebben een afspraak bij de gynaecoloog op 25/2 dus dan weet ik vast meer 😊 Ik vind het toch wel spannend
  • Rapporteren
Eris
2 maanden geleden
De assistente van de vk rekende inderdaad met de eerste dag van mijn menstruatie. Ik heb ovulatietesten gedaan en met medicijnen kwam ik op een cyclus van 30 dagen. Ik kom dus 2 dagen later uit dan de vk.. Maar goed, maakt op zich niet veel uit, het komt als het komt hihi
  • Rapporteren
Mamdytjh
2 maanden geleden
Reactie op Eris
De assistente van de vk rekende inderdaad met de eerste dag van mijn menstruatie. Ik heb ovulatietesten gedaan en met medicijnen kwam ik op een cyclus van 30 dagen. Ik kom dus 2 dagen later uit dan de vk.. Maar goed, maakt op zich niet veel uit, het komt als het komt hihi
Ja precies hetzelfde hier! Mijn cyclus is 32 dagen, dus volgens mijn berekening kom ik 4 dagen later uit dan dat de assistente van de verloskundige zei. Even wachten op 21 februari, dan heb ik de eerste echo.
  • Rapporteren
Jun
2 maanden geleden
Ik heb ook een redelijk onregelmatige cyclus. Verschilt enorm, soms tussen 25/34. Nu in blijde verwachting van baby 2. Volgens vk zou ik nu in mn 5e week zitten en 2 maart eerste echo. Spannend allemaal!
  • Rapporteren
Mamdytjh
2 maanden geleden
Reactie op Manon9205
Op internet staat dat je moet berekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.. dus als je weet wanneer je laatste menstruatie is geweest kan je gaan rekenen.. ik heb een app op mijn telefoon. Daar hield ik mijn cyclus bij (die verschilt heel veel vanwege PCOS) en die heb ik nu op zwangermodus gezet en daar kwamen de weken bij te staan
Welke app is dat?
  • Rapporteren
Jun
2 maanden geleden
Reactie op Mamdytjh
Welke app is dat?
Ik heb een app die zo heet: mijn kalender. Zo hou ik mijn cyclus en zwangerschap bij
  • Rapporteren
Manon9205
2 maanden geleden
Reactie op Mamdytjh
Welke app is dat?
die app heet kalender.. ik heb een samsung dus in de playstore gewoon kalender invoeren.. het pictogram is roze. Daar kan je van alles invullen ik vind het een fijne app!
  • Rapporteren
Mamdytjh
2 maanden geleden
Reactie op Manon9205
die app heet kalender.. ik heb een samsung dus in de playstore gewoon kalender invoeren.. het pictogram is roze. Daar kan je van alles invullen ik vind het een fijne app!
Ik had die app ook al, maar had geen idee dat je ook de zwangerschap er in bin kunt houden! Weer wat geleerd haha! Daar rekenen ze vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dus dan zou ik 8 oktober uitgerekend zijn. Reken ik vanaf de eisprong (datum eisprong + 2 weken) zou ik 12 oktober uitgerekend zijn. Heb nu nog geen idee wat dan juist is πŸ™ˆ
  • Rapporteren
FamvdTas
2 maanden geleden
Bij mij vroeg ze hoe lang mijn cyclus gemiddeld is en aangezien die gemiddeld 3 dagen langer is dan bij de meesten, heeft ze drie dagen afgetrokken van totaal... Dus, ik was gemiddeld 31 dagen in m'n cyclus. Toen ik belde was ik 4+6 gebaseerd op eerste dag laatste menstruatie, en dus 4+3 officieel omdat mijn cycli langer duren. Klinkt dit logisch? Ik heb maar ja en amen gezegd haha Verschillende apps, geven verschillende info, dus ik wacht gewoon eerste echo af. Ik zit ergens over de 5 weken nu, het zal wel πŸ˜…
  • Rapporteren
Lamenly
2 maanden geleden
Reactie op Jun
Ik heb ook een redelijk onregelmatige cyclus. Verschilt enorm, soms tussen 25/34. Nu in blijde verwachting van baby 2. Volgens vk zou ik nu in mn 5e week zitten en 2 maart eerste echo. Spannend allemaal!
Ooh wat spannend, wij hebben ook 2 maart de eerste echo!
  • Rapporteren