9 Reacties

2 jaar geleden

Nou, hier precies zo. Gelukkig geen oorontsteking. Maar wel elke keer verkouden en tussendoor nog de 6de kinderziekte gehad en de waterpokken pas nog, het gaat maar door.. hij was voordat hij de waterpokken kreeg 2 weken helemaal gezond, ik dacht oh eindelijk haha en nu is het gewoon zover, weer erg verkouden en zelfs koorts gehad.. soms denk ik wel dat wij iets niet goed doen, met eten, genoeg vitamines enzo..

2 jaar geleden

Hier ook vaak verkouden en koorts. Helemaal als hij naar kdv is geweest. Ze hebben gewoon nog helemaal geen weerstand en antistoffen. Lastig en niet fijn. Kunnen helaas weinig aan doen. Behalve veel naar buiten en gezond eten denk ik

2 jaar geleden

Iedere 2 weken wel koorts oorontsteking etc

2 jaar geleden

Pfff, hier ook! Hier is het sinds Evy naar de opvang gaat, dus sinds november. Al non-stop verkouden, soms ff een weekje wat minder, dan weer wat heftiger... En de laatste twee weken waren helemaal HEL voor haar. Komt ie🙈; In het weekend 39,7 koorts gekregen + benauwd, HAP geweest; beginnende oorontsteking. Niks mee gekregen, moest "neusdruppels doen. Zou vanzelf over gaan" Na 3 dagen(dinsdag) koorts niet gezakt, dus HA. Was het al een dubbele oorontsteking;"gewoon doorgaan met de neusdruppels en evt zetpil, gaat vanzelf over!"... Woensdag en donderdag koortsvrij, levendig weer. " Ons eigen meisje weer terug!" Vrijdagavond weer koorts, tussen de 38 en 39. Wéér HAP gebeld, "niks aan de hand, gewoon blijven druppelen en zetpillen geven" Zondags 41,3 koorts, ze had het nog NOOIT zo hoog gehad en ZO ziek geweest... Hoefde(mocht!) nog steeds niet te komen, pas als ze 41,7 of hoger had(!!😳) Maandagochtend, meteen om 08;00 de eigen HA gebeld, mocht een half uur later al komen... Nog steeds (dus bijna twee weken!) een dubbele oorontsteking. En toen ein-de-lijk antibiotica meegekregen... Die ochtend meteen begonnen en vanaf de middag werd ze alweer levendig, wou weer eten en spelen én eindelijk weer koortsvrij... (drinken deed ze wel goed/meer dan normaal, daarom hoefde we steeds niet te komen...) Sorry voor mijn lange klaag verhaal... T is dat ik de opvang nodig heb, omdat opa's& oma's niet kunnen oppassen tijdens onze werkuren/dagen, en dat wij beiden wel moeten werken. Anders had ik haar denk ik echt thuis gehouden... ( Ik weet het, dan zou ze alles wel krijgen zodra ze naar de basisschool moet, het is ook maar een gevoel...)

2 jaar geleden

Hier ook idd. Nog geen buisjes enzo, maar wel echt bijna elke week ziek. Het is meer uitzonderlijk als ie een keer niet ziek is. Sinds de opvang is dit al zo en ik vind het zo sneu voor hem. Gun z’n lijfje ook gewoon rust. Kinderarts zei dat het normaal was en dat de een meer oppikt dan de ander, maar maak mij soms ook wel zorgen. Het duurt zo lang nu.

2 jaar geleden

Hier ook zo, doet met elke verkoudheid mee. Hoesten, neusverkouden, oorontstekingen, als hij een week niks heeft zijn we blij! Nu de waterpokken…

2 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Hoe stom ook, fijn om herkenning te vinden! Ik hoop gewoon echt dat al onze kindjes er over een tijdje vanaf zijn en een super weerstand hebben!

2 jaar geleden

Hier ook een tijd elke 2 weken ziek.. nu gaat het gelukkig weer beter. Ik had zelf ook wel het gevoel dat het door Corona erger was. Ze zijn als hele kleintjes toch wat meer thuis geweest, minder “geknuffeld” met vreemden tijdens kraambezoek (althans bij ons wel). De oudste had dit namelijk veel minder, en toen kenden we Corona alleen nog van het bier🙈