Vast contract

Larrissa
2 maanden geleden
Volgen
Hallo Dames! Gister te horen gekregen dat ik vast contract krijg, wel van te voren gezegd dat ik weer zwanger ben (begin december miskraam gehad). Hij was heel blij voor ons en hoopt dat t nu goed gaat! Ik kneep wel een beetje natuurlijk omdat je vaak verhalen leest over werkgevers! Ik moest het effe kwijt ik ben blij 😁 zou t dan toch een goed begin van 2020 zijn? ❤ Ben trouwens 5 weken en 4dagen zwanger. Liefs X
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
23 reacties
poekie2
2 maanden geleden
Fijn om te lezen dat er ook zulke werkgevers zijn! Blijkbaar zijn ze erg tevreden met je, goed teken! Gefeliciteerd met je zwangerschap en vaste contract!
  • Rapporteren
jel-24
2 maanden geleden
Oh wat fijn! Mijn contract loopt in juli af. En ben in okt uitgeteld. Ben bang dat ik geen vast contract ga krijgen. Nu was wel het moment er voor! Maar super fijn Nieuws voor jou
  • Rapporteren
Larrissa
2 maanden geleden
Reactie op jel-24
Oh wat fijn! Mijn contract loopt in juli af. En ben in okt uitgeteld. Ben bang dat ik geen vast contract ga krijgen. Nu was wel het moment er voor! Maar super fijn Nieuws voor jou
Zeg nooit nooit, ik ga voor je duimen ❤
  • Rapporteren
Judithjanne
2 maanden geleden
Hier ook een vreugdedansje eerste iui gehad en nu 4 weken zwanger. Zo bijzonder!
  • Rapporteren
Larrissa
2 maanden geleden
Reactie op Judithjanne
Hier ook een vreugdedansje eerste iui gehad en nu 4 weken zwanger. Zo bijzonder!
Gefeliciteeerd lekker van genieten ❤
  • Rapporteren
Marijekh
2 maanden geleden
Hier ook de spanning. Mijn contract loopt in augustus af. De vraag is geven ze me een vast contract, ze wilden mij die antwoord niet volledig geven. (Ik wist nog niet dat ik zwanger was). Opzoek naar een ander baan vind ik ook errug spannend.. X
  • Rapporteren
Larrissa
2 maanden geleden
Reactie op Marijekh
Hier ook de spanning. Mijn contract loopt in augustus af. De vraag is geven ze me een vast contract, ze wilden mij die antwoord niet volledig geven. (Ik wist nog niet dat ik zwanger was). Opzoek naar een ander baan vind ik ook errug spannend.. X
Ik ga duimen voor je🙌🙌. ❤
  • Rapporteren
Sanneloes
2 maanden geleden
Oef mijn contract loopt precies in september af...de maand waarin ik met verlof ga in principe. Ik hoop ook op een vast contract maar bij ons gaan de processen heeeeel traaaaag. Ik verzwijg echt nog even dat ik zwanger ben zodat dat geen rol kan spelen bij de keuze van mijn werkgever. Daarbij ben ik nu 6 weken 5 dagen, dus daar vind ik het nog te vroeg voor. Wel lastig om alles te verzwijgen want ben wel heel moe bijvoorbeeld :-) heb daar nu allerlei smoezen voor gebruikt haha
  • Rapporteren
Larrissa
2 maanden geleden
Reactie op Sanneloes
Oef mijn contract loopt precies in september af...de maand waarin ik met verlof ga in principe. Ik hoop ook op een vast contract maar bij ons gaan de processen heeeeel traaaaag. Ik verzwijg echt nog even dat ik zwanger ben zodat dat geen rol kan spelen bij de keuze van mijn werkgever. Daarbij ben ik nu 6 weken 5 dagen, dus daar vind ik het nog te vroeg voor. Wel lastig om alles te verzwijgen want ben wel heel moe bijvoorbeeld :-) heb daar nu allerlei smoezen voor gebruikt haha
Gelukkig heb ik een lieve werkgever, mijn contract moest verlengd worden dus ik moest het wel zeggen 😁. Zolang je het nog kan verbergen zou k het doen, ik ga voor je duimem dat t goed komt 🙌. Ik kan het bijna niet verzwijgen op t werk, veel misselijk en gigantisch moe, denk dat veel collega's wel vermoeden hebben maar niet durven te vragen ivm eerdere miskraam december ❤
  • Rapporteren
jam9992
2 maanden geleden
Ik heb een vast contract gekregen en de dag erna kwam ik er achter dat ik zwanger ben ik heb dit de volgende dag direct verteld omdat ik me geen raad wist en dacht dan kan er rekening mee gehouden worden qua personeel helaas nemen ze het me nu heel erg kwalijk en voelen ze zich genaaid. Ik ga nu ook elke dag met een rot gevoel naar me werk. Ik vind het zo erg dat ze niet blij voor me kunnen zijn. En dat ik aan moet horen dat ik dit bewust gepland had..
  • Rapporteren
Evee
2 maanden geleden
Ik heb 2 keer verlening van mijn contract gekregen tijdens mijn zwangerschap. Per 1 februari heb ik een vast contract en 15 februari test ik positief voor een 2de kindje.
  • Rapporteren
Muisje98
2 maanden geleden
Gefeliciteerd! April is mijn laatste maand van mn eerste contract... ik wil het wel gelijk in mijn gesprek zeggen (weet nog geen datum) maar ben zo bang dat ze niet verlengen😱 ondanks dat ik van collega’s complimenten krijg hoe blij ze met mij zijn, blijft die angst er.... (mijn vriend heeft momenteel geen baan).
  • Rapporteren
Jun
2 maanden geleden
Reactie op jam9992
Ik heb een vast contract gekregen en de dag erna kwam ik er achter dat ik zwanger ben ik heb dit de volgende dag direct verteld omdat ik me geen raad wist en dacht dan kan er rekening mee gehouden worden qua personeel helaas nemen ze het me nu heel erg kwalijk en voelen ze zich genaaid. Ik ga nu ook elke dag met een rot gevoel naar me werk. Ik vind het zo erg dat ze niet blij voor me kunnen zijn. En dat ik aan moet horen dat ik dit bewust gepland had..
Je bent tot 3 maanden zwanger zijn niet verplicht om te zeggen dat je zwanger bent. Je kan hier juridisch gezien wel werk van maken volgens mij , als ze het je te moeilijk maken. ( ook dit soort gedrag van werkgevers kan gezien worden als zwangerschaps discriminatie.. heb hier laatst nog het een en ander over gelezen.) Het is jammer als een ander niet blij voor je kan zijn als jij maar blij bent met je kindje! Snap dat je nu met tegenzin naar je werk gaat... 😥
  • Rapporteren
Ctjemartina
2 maanden geleden
leuk!! Gefeliciteerd 🥳 . Ik heb vorige week ook mijn vast contract ondertekend terwijl ik ook verteld had dat ik zwanger was hihi..
  • Rapporteren
Koffientje
één maand geleden
Ik zou komende maart (Maart) een contract aangeboden en krijgen en durf om die reden niets te zeggen. Heb ook ander verhalen gehoord! Maar wel heel fijn om goede ervaringen te horen, maakt me weer aan het twijfelen. Juridisch is 1 kant vh verhaal, maar ik voel me er eigenlijk niet goed bij om t te verzwijgen.
  • Rapporteren
KNJD
één maand geleden
Reactie op Sanneloes
Ik heb dit precies hetzelfde alleen loopt mijn contract 1 oktober af. Dus dan ben ik ook net met verlof. Dus het is duimen en hopen.
  • Rapporteren
fiertje
één maand geleden
Reactie op KNJD
Ik heb dit precies hetzelfde alleen loopt mijn contract 1 oktober af. Dus dan ben ik ook net met verlof. Dus het is duimen en hopen.
Ik ook in oktober! Wat nou als die niet verlengt wordt van wie krijg je dan geld??
  • Rapporteren
KNJD
één maand geleden
Reactie op fiertje
Ik ook in oktober! Wat nou als die niet verlengt wordt van wie krijg je dan geld??
Ik heb dus geen idee of je dan een uitkering krijgt 🙈 klinkt heel gek ik wil graag vast contract maar ik ben zo dankbaar dat ik in verwachting ben dat het me op dit moment weinig doet
  • Rapporteren
Winter2019
één maand geleden
Reactie op fiertje
Van het UWV, zoals je ook zou krijgen als je wel werk heb, ik hoop wel voor je dat het verlengd wordt. Dat geeft toch wat meer rust en zeker ook erkenning.
  • Rapporteren