14 Reacties

5 jaar geleden

Ja haha gelukkig wel! Schrok er de eerste keer ook van maar toen ik stopte met borstvoeding werden ze geleidelijk aan weer versie normaal 🥰 godzijdank haha

5 jaar geleden

Lang leve moeder natuur, zo kan je kindje makkelijker je tepel vinden. 🥰 wordt inderdaad vanzelf weer minder, ook als je langer voedt

5 jaar geleden

Is helemaal normaal, uw borsten maken zich klaar voor borstvoeding. Jouw hele lichaam word geleidelijk aan terug de oude eens je bevallen bent 🤗

5 jaar geleden

Er zijn meer dingen die veranderen aan je lijf Je zult je erover verbazen! Meeste hebben het alleen over striae maar dat is het niet alleen. Je tepels wordem groter en donkerder, je oksels kunnen donkerder worden en je kunt een streep op je buik krijgen... Die laatste 2 gaan binnen een paar maandjes na de bevalling weg

5 jaar geleden

Ik heb het ook. Normaal zegt mijn gynaecoloog en aangezien ik borstvoeding wil geven als het lukt vind ik dit niet zo een probleem en heb ik er niet zo bij stil gestaan. Ik had altijd al vrij grote tepels die nogal priemde (ik zou nooit topje gedragen hebben zonder gevoerde bh aangezien men sowieso opmerkingen zou geven over stijve tsjoepen enzo) maar nu nog eens zo groot. 😅 Ik denk dat een borst na de bevalling nooit identiek terug zal worden als het was maar wel weer zal veranderen. Zelf eerste kindje dus zeker ben ik niet. Had hier niet direct bij stil gestaan. Ik zag het gewoon als positief voor de borstvoeding. Ben wel benieuwd naar het antwoord nu. :-)

5 jaar geleden

Gelukkig, dat zijn bemoedigende berichten 😅

5 jaar geleden

Reactie op H C

Er zijn meer dingen die veranderen aan je lijf Je zult je erover verbazen! ...
Haha nou die oksels, viel mij de afgelopen weken ook op (en jeuk!)

5 jaar geleden

Reactie op crmilnewinnie

Ik heb het ook. Normaal zegt mijn gynaecoloog en aangezien ik borstvoeding ...
Zélf bij de eerste borstvoeding gegeven je borsten worden anders wanneer je stopt met borstvoeding. Vaak worden ze dan slap en kleiner maar nu 2e keer zwanger gelijk weer hele volle mooie borsten

5 jaar geleden

Het duurde bij mij 1,5 jaar na de bevalling, maar toen had ik mijn 'oude' tepels en borstvorm weer terug (na 8 maandan gestopt met borstvoeding, toen waren mijn borsten eerst wat kleiner en slapper, maar ook dat kwam uiteindelijk weer goed ;))

5 jaar geleden

Reactie op Dfl

Zélf bij de eerste borstvoeding gegeven je borsten worden anders wanneer je ...
Klopt, die van mij werden na de bv ook slapper. Ben benieuwd hoe ze er dit keer uit gaan zien na de bv😬

5 jaar geleden

Reactie op H C

Klopt, die van mij werden na de bv ook slapper. Ben benieuwd hoe ze er dit ...
Ik heb gelezen dat dit door hormonen komt. Zelf 22 maand gevoed bij mijn zoontje nu weer super volle borsten met 31 weken zwanger

5 jaar geleden

Reactie op sannelinsey93

Ik heb gelezen dat dit door hormonen komt. Zelf 22 maand gevoed bij mijn zo ...
Ja ik heb nu tijdens mijn zwangerschap ook weer hele volle borsten. Zal met bv natuurlijk ook zo zijn en zelfs voller maar bij het stoppen denk ik dat ze wel erg slap gaan worden helaas.... Heb wel altijd volle borsten gehad maar ze waren wel steviger

5 jaar geleden

Dat hoort er inderdaad bij. Je lichaam bereid zich voor op borstvoeding, en daarvoor zorgt het dat de tepels extra goed te vinden zijn voor de baby. De tepels trekken wel weer bij na de bv periode, de borsten worden meestal slapper dan voor de zwangerschap. Dat kan zelfs zo zijn als je geen bv gaat geven, want je lichaam gaat er tot een paar dagen na de geboorte van uit dat het een baby moet gaan voeden.

5 jaar geleden

Thanks iedereen! Ik wist inderdaad van de functie van het groter en donkerder worden, ik wilde alleen graag weten of ze ooit weer normaal worden. Gelukkig gaat het allemaal weer goed komen. Even geduld dus na de borstvoeding ☺️