125 Reacties

4 jaar geleden

Oprecht = Pret (kan mn bericht niet aanpassen).

4 jaar geleden

Pfff wat rot seg! Idd niet voor het geslacht, maar dat je je voorbereid en al.. en dan ineens alles moet aanpassen.. Zelf niet meegemaakt. Met 14 weken via nipt test zeiden ze jongetje, dan 16 weken heeft de gyno het bevestigt en piemeltje laten zien, en nu 24 weken bijna, normaal nog steeds hetzelfde.. Zou dit wel meedelen aan de pretecho!

4 jaar geleden

Wow! Niet te geloven dat dit kan.. ik heb dit al een keer eerder gehoord bij iemand anders. Dat was zelfs een paar dagen voor haar bevalling. Ze wilden het eerst niet weten, op het laatste moment toch wel. Toen zei de echoscopist dat t een jongen was en toen bleek het ook een meisje te zijn🤣 bizar!

4 jaar geleden

Hier hetzelfde meegemaakt bij de vorige zwangerschap. Met 16weken ook een pretecho laten maken, mevrouw liet ook zien op de echo wat het piemeltje zou moeten zijn. Wij geloofden het want ja weet ik veel wat ik allemaal precies zie in de grijze vlekken.. Met 20 weken zeiden ze dus, ga eerst kijken of alles goed is en dan kijken we aan 't eind naar 't geslacht. Toen we vertelden dat we het al wisten en dat 't een jongetje zou zijn, zag je haar gezicht vertrekken.. Nee sorry het is toch echt een meisje. Ik had ook al flink geshopt, was helemaal enthousiast losgegaan. Gelukkig bij veel winkels nog mogen ruilen, verhaal uitgelegd en dan hebben ze wel soort van medelijden haha.

4 jaar geleden

Bij onszelf gelukkig niet, maar wel in mijn omgeving meegemaakt. Erg balen dat er al spullen zijn gekocht, maar bij 15/16 weken is het ook nog niet met 100% zekerheid te zeggen. Hopelijk kan je nog het een en ander terugbrengen naar de winkel? Enne een meisje is ook wel heel erg leuk toch?😄

4 jaar geleden

Jep hier! Bij mn vorige zwangerschap 😄... 18 weken een meisje, 20 weken ZEKER een meisje, geslachtsbepaling laten doen ook met 20 weken (pretecho) 100% een meisje... kamertje klaar gemaakt, oud roze met een muurschildering, zo ontzettend mooi.. Alles klaar omdat dochter geboren was met 32 weken... Met 30 weken een pretecho cadeau gekregen, gegrapt dat we enkel hoopten het niet ineens een jongen was... totdat ze bij t geslacht kwam 😂.. 1000% jongen.. Duidelijk in beeld... Vriend was heel blij, ik was helemaal van de kaart.. En vond niks leuks op moment, de babykamer naar jongenskamer maken..bah, kleertjes waren helemaal niet leuk.. Maar eenmaal geboren compleet verliefd op dat mannetje.. (al heeft ie wel wat vrouwelijke trekjes hahaha) Deze zwangerschap toch een angstje, maar eigenlijk was het nu overduidelijk al een meisje.. Maar die pretecho komt er wel 😂😂😂

4 jaar geleden

Jep hier vorige zwangerschap ook gehad. 16 en 18 weken: een meisje! 20 weken hoefde ze mij niks te vertellen want zag zelf ook wel dat het toch echt een jongen was.. Gelukkig hadden we alleen wat hydrofiele doeken gekocht toen die nog geruild konden worden. Hier werd deze zwangerschap met 17 weken ook geroepen 1 meisje en 1 durf ik niet te garanderen maar denk ook een meisje. No way dat ik iets durfde te kopen deze keer.. Inmiddels 4 echo's verder en nog steeds 2 meiden. Dus nu zijn we wel gaan shoppen op roze! Maar ik wilde het eerst een paar keer horen van ze 😅

4 jaar geleden

Meeen je! Waar hebben jullie de geslachtsecho gedaan?

4 jaar geleden

Wow dat is heftig!

4 jaar geleden

Heeft toch zijn voordelen om het niet te willen weten😜

4 jaar geleden

Ik heb deze ervaring al vaker om mij heen gehoord. Ik had bij 16wk ook onverwachts een echo. Zou toen een jongetje wezen. Bewust nog niets gekocht met al die ervaringen om mij heen. Vandaag de 20wk echo gehad en idd wij krijgen een meisje!🥰

4 jaar geleden

Jep hier! Bij mn vorige zwangerschap 😄... 18 weken een meisje, 20 weken ZE ...
Poeh dat is pas je mindset omzetten! Zolang het idee hebben van een meisje en dan ineens een jongen

4 jaar geleden

Reactie op Moeke89

Bij onszelf gelukkig niet, maar wel in mijn omgeving meegemaakt. Erg balen ...
Nou ja als zo'n echoscopist tegen om zegt dat ze 100% zeker van dr zaak is dan ga ik daar wel vanuit dat ze het duidelijk ziet. Heb het haar nog een paar keer duidelijk gevraagd of het echt een jongen is. Had ze getwijfeld dan hadden wij ook niks gehaald. Ja zoals ik ook al aangaf dat we ook blij zijn met een meisje.. We hebben er al één dus krijgen nu dus nog een dochter erbij.

4 jaar geleden

Wij wisten met 13 weken al dat het meisje zou worden. Maar ben expres niks gaan kopen. Met 20 weken echo werd het bevestigd. Wij kennen ook iemand bij wie die is gebeurd, alles roze, kwam er een jongen uit. We hebben gevraagd en de echoscopist zei dat het een veel voorkomende fout is. Er wordt van onderaf tussen de benen gekeken. Maar zo klein, lijkt het allemaal nog op elkaar. De truc is ook om vanaf de zijkant te kijken en dan kan vanaf week 20 toch met 99% zekerheid worden gezegd wat het geslacht is.

4 jaar geleden

Nou ja als zo'n echoscopist tegen om zegt dat ze 100% zeker van dr zaak is ...
Wel even melden vaak krijg je dan of je geld terug of een gratis 3d of 4d echo ofzo.. ( niet dat dat het belangrijkste is maar misschien wel fijn als extraatje ) Bij mijn zus hadden ze meisje gezegd en met 20 weken toch echt een jongen... verschrikkelijk balen is dat juist omdat jullie lekker geshopt hebben en iedereen hebben verteld! Even schakelen hihi!😊 Geniet van je zwangerschap ♡

4 jaar geleden

Ja ik!!! Met 15+3 zeiden ze jongen.. hier ook gender reveal gedaan, kleertjes gekocht, naam bedenken.. 4 weken later bij de 20 wkn echo blijken we een meisje te krijgen.. we moesten wel flink lachen..superblij verder. We hebben al een dochter van 2.. daar hadden ze het toen wel goed haha

4 jaar geleden

Bij ons zeiden ze met 15 wk een jongen en met 18 weken zeiden ze een meisje. Tenminste, ze denken het. We hebben vrijdag de 20 weken echo dus we wachten het nog even af. Het maakt ons niet uit wat het wordt maar als ze zeggen een jongen dan ga je daar toch aan wennen en daarna een meisje 🙂 dan ga je opeens twijfelen...

4 jaar geleden

Ik hoop dat ze het bij ons goed had🙃 ik was toen 16.2 weken zwanger. Donderdag 20 weken echo.. 😘

4 jaar geleden

Jep hier! Bij mn vorige zwangerschap 😄... 18 weken een meisje, 20 weken ZE ...
hoe kunnen ze die fout maken?😟 Ik heb vorige week 20 weken echo gehad (19+4dagen) gelukkig was alles goed. Maar over het geslacht twijfel ik nu heel erg. Zal het goed zijn ? 'de baby lag namelijk hoofd naar beneden rug tegen mijn buikwand en placenta lag voor. Ik zag wel potty shot. Maar verder heeft ze niet vanuit de zijkant bekeken. Nou, ik krijg 28 weken medisch echo hoop dat ik een bevestiging krijg. 🙃

4 jaar geleden

Ik kreeg bij de 18 weken een pottyshot foto en je zag het heel goed. Vraag me af hoe ze het dan nog mis kunnen hebben.