26 Reacties
5 jaar geleden
Toevallig ben ik 2 weken geleden ook opgenomen geweest en vandaag spande het er om. Ik ben vandaag 32 weken en mijn baarmoederhals is 21mm. Wij zijn ook benieuwd of de kleine meid eerder zal komen! Ik weet dat ze na 34 weken geen weeën remmers meer geven dus ik kijk daar wel een beetje tegen op..
5 jaar geleden
Hiii, hier heb ik ze eergisteren gekregen. 2 dagen was alles rustig ik word ontslagen en eens ik thuis ben, een uur later begint het gwn terug opnieuw :( de weeenremmers worden maar 1 maal toegediend dus nu is het voor mij gwn afwachten. Veel succes en hopelijk blijven ze allemaal nog een beetje binnen :)
5 jaar geleden
Met 32.3 dagen weeënremmers en longrijping gehad en na 3 dagen mocht ik weer naar huis. Bij mij is alles verstreken en heb tot nu toe nog geen ontsluiting ( laatste controle geen meting gehad ivm eventuele prikkels voor mijn baarmoeder ). Ben nu 34 weken en tot nu toe zit meneer nog rustig. Wel onrust en pijn maar gelukkig geen bevalling nog steeds 😊 Rusten en naar je lichaam luisteren.
5 jaar geleden
Zelfde probleem 34 vandag gehaad ik was bij ziekenhuis ik haat heel de tijd pijn onder mijn buik en rug de pijn blikft hangen ik dacht is tijd maar indd ik ben ook open 3cm dus ik moet blijven ligen teen minst nog 2 weken niks hard werken of tillen en mijm schoonmoeder zei niet te veel warm bad nemen want daardoor kan je ook open gaan 😣
5 jaar geleden
Reactie op NHJM
Bij mij werden warme badjes juist aangeraden ;) veel succes nog en hopelijk ...
Ja ik dacht ook als ik warm bad neem de pijn gaat minder en voeld fijn en nu hoor ik anders ik hoop voor iederen het beste ❤
5 jaar geleden
Ja ik dacht ook als ik warm bad neem de pijn gaat minder en voeld fijn en n ...
Warme douch met water stroom op je rug is beter.
Veel gezondheid dames!
5 jaar geleden
Ik ben nu net 32 weken , ik voelde mijn kleintje niet veel bewegen maar ik had hele pijnlijke harde buiken (was niet uit te houden) en ze kwamen met regelmaat , dus verslokundige kwam en onderzoek gedaan geen ontsluiting , wel naar het ziekenhuis voor ctg en echo en Baarmoederhals meting en de echo was goed alleen meneertje was rustig ctg wad goed des on danks de hoeveelheid harde buiken die heel vaak kwamen en de baarmoeder hals meting was ook goed want op 28 weken was die 5 cm en gisteren dan 4.5 , dus naar huis gestuurd met advies 2 paracetamol en rusten en bellen als het het weer begint voor nu geen harde buik meer maar voor hoelang 🤷♀️ ben al een aantal weken aan sukkelen 😕 nog 6weekjes voor ons nu krijgen een 4e keizersnede gepland
5 jaar geleden
Ik had dat ook met 32 weken en het gelukkig nog weten te rekken tot 34 weken.
5 jaar geleden
Hoi! Dat is schrikken hé, ik had het zelfde met 24.5 w! Verkorte cervix, maar na dag onder controle, plat liggen en zware pijnstillers was de cervix weer terug op normale lengte. Daarna nog week rust gehouden en vervolgens rustig doen gaan doen, maar harde buiken houd ik nu wel 20/25 keer op een dag. Extra controles gehad en m’n cervix is nu 1/2 cm korter dan in t begin (dit was 4 weken geleden). Voornaamste is dat er geen opening komt. Dat was niet zo!
Ik was eerst heel bang dat ze te vroeg zou komen, maar ondanks de harde buiken blijft m’n cervix gesloten nu .. dus ben er nu aan gewend .. denk dat het bij mijn zwangerschap hoort ! :)?
Succes met de laatste loodjes! Hopelijk blijft ze nog even zitten!
5 jaar geleden
Hi, ik ben bij me eerste bevallen met 24 weken. Bij de 20 weken echo zat ik op de grens met metingen maar volgens de verloskundige kon dat geen kwaad.
Bij me tweede met 33,2 zat ik toen wel in de medische molen. Kreeg elke 2 weken controle om me baarmoeder mond op te meten maar volgens de arsten kon ik gewoon alles doen wat normaal ook deed. Ben toen 4 x opgenomen vanwege weeen en elke x verkorte baarmoeder mond. 2 x dus weenremmers gekregen en lon grijpingprikjes.(wat de max is in NL) En dan moest ik wel even bedrust houden. Maar zodra ik uit de ziekenhuis was vonden ze dat ik gewoon weer wel dingen kon. Gevolg was dat elke x twee weken alter weer in ziekenhuis lag.
Nu ben ik voor de derde zwanger. Had bij 14 weken al verkorte baarmoedermond 3,2 centimeter. Vanaf dat moment ben ik eigenlijk helemaal plat gegaan en dat dankzij advies van me nicht der gynacoloog uit duitsland. Ben nu bijna 33 weken en nog geen 1 x opgenomen. Wel is me baarmoedermond onderhand 1,7 cm.
dus, meld je ziek vanwege zwangerschap en luister alsjeblieft na je lichaam. Want een kleintje die te vroeg word geboren is echt geen pretje niet voor jou maar zeker ook niet voor de baby. Ze krijgen dan zo moeilijke start.
5 jaar geleden
Reactie op Rsa
Hi, ik ben bij me eerste bevallen met 24 weken. Bij de 20 weken echo zat ik ...
Heftig en blij dat alles ok is met jullie. Ja gisteren te horen gekregen dat werken gedaan is voor mij ( lees: thuis werken op de laptop ) dat mag ik zelfs niet meer en ga ik zeker niet meer doen. Ik hoop echt dat ze het nog even volhoud daar binnen. Groetjes
5 jaar geleden
Reactie op NHJM
Hoi. Gelukkig! Hoe is het daarna nog geweest? Heeft de baby lang moeten rec ...
15 dagen in het ziekenhuis gelegen, 3 dagen couveuse, 14 dagen sonde en via de sonde melk.
5 jaar geleden
Aan 22wkn zagen ze dat de baarmoederhals 26mm was. Daarna wekelijks (soms 2-wekelijks) opgevolgd en die was steeds tussen de 11mm-26mm. Daarnaast kreeg ik ook utrogestan. Dit moet ik vaginaal inbrengen tot ik 37wkn ben.
Aan 30wkn ging ik weer op controle en zagen ze dat de baarmoederhals 20mm was en met een harde buik 3mm en opening. Gelukkig duwt de baby er niet tegen. De gynaecoloog heeft dan beslist om me te laten opnemen en longrijpers en weeënremmers te geven. Na die kuur moest ik nog in het ziekenhuis blijven tot 32wkn voor opvolging. Ik kon pas bevallen in mijn ziekenhuis vanaf 32wkn, indien er vroeger iets zou zijn dan moesten ze me overbrengen naar een ander ziekenhuis.
Ondertussen ben ik een weekje thuis en 33wkn en 2dgn. Donderdag mag ik nog eens op controle. Hopelijk met goed nieuws!
De reden dat mijn baarmoederhals korter is, is omdat ik 2,5jr geleden een stukje heb moet laten weghalen omdat deze in een voorstadium van baarmoederhalskanker zat. Dus ik was er mij wel van bewust dat ik mogelijk complicaties ging hebben tijdens de zwangerschap.
Het ringetje rond de hals wou mijn gynaecoloog niet doen omdat dit soms voor ontstekingen zorgt.