Beste mama’s en eventueel papa’s heeft iemand tips voor mij?
Mijn dochter is nu 2 jaar en 9 maanden, en ze wilt letterlijk alleen mij (mama), met papa wilt ze niet alleen thuis blijven alleen maar huilen tot ik terug ben als ik even de deur uit moet. Bij oma opa of bij haar favoriete oom blijft ze ook uren lang huilen tot ik of wij samen haar weer ophalen. Op de peuterspeelzaal het zelfde probleem ze gaat 2x per week, in het begin zeiden de juffen ze moet even wennen,de eerste 3 maanden op school werd ik elke dag na 1 soms 2 uur al gebeld dat ze hysterisch bleef en ik haar beter kon ophalen, daarna ben ik elke keer mee moeten gaan naar school en bleef ik dus van 08:30 tot 12:30 in een hoekje in het lokaal zitten, ik had totaal geen aandacht voor haar en zij ook niet voor mij, maar als ik dan even de klas uit wilde lopen begon de drama weer ook als ik zei mama gaat even naar de wc ik kom zo terug, we hebben van alles geprobeerd. Als we gaan uiteten en mijn man en ik zijn beide rokers dan vertellen we haar dat we even gaan roken en zo terug komen en “parkeren” haar in het speelhoekje en dat is dan geen probleem…