42 Reacties

4 jaar geleden

Toevallig kwam een collega van mij erachter dat ze zwanger was kort voordat ze op vakantie naar Brazilië ging! Is allemaal goed gegaan... 🍀

4 jaar geleden

Ik zat naast een vrouw in het vliegtuig die zwanger was. Die heeft echt elk uur overgegeven, ze had het zwaar.. Maar dit zal voor iedereen anders zijn.

4 jaar geleden

Ik ga eind mei naar Bali.. :) Volgens mij moet het gewoon kunnen hoor!

4 jaar geleden

2e trimester schijn in ieder geval het beste moment te zijn voor een vakantie (minste klachten)... Toevallig gisteren zitten lezen. Al doelden ze misschien wel meer op een weekje aan zee 😅

4 jaar geleden

Heyy ik ben 7+4 weken zwanger. Pas terug uit Indonesië had er niet echt last van hoor. Ik zou lekker genieten en je niet al te druk maken. En pas op met voedsel en drinken!! Het is niet bepaald hygiënisch. Altijd water uit de supermarkt kopen ook je tanden daarmee poetsen, dus echt geen kraanwater gebruiken!

4 jaar geleden

Mijn vriend gaat naar Thailand voor zijn werk en daar heb je een mini kans op Zika. We zijn naar de travelclinic geweest en zij raden aan om na terugkomst 2 maanden veilige seks te hebben om zo geen risico aan te gaan. Het beste kun je travelclinic bellen voor advies en wellicht een afspraak maken om jouw situatie door te bespreken.

4 jaar geleden

Ik zou even googelen naar ‘Zika tijdens zwangerschap’. Ik zou het risico zelf niet willen lopen!

4 jaar geleden

Ik ga als ik 28 weken ben, 3,5 week naar Zuid-Afrika.. vind ik ook best spannend.. maar duurt nog wel even.. (nu 6 weken)

4 jaar geleden

Ik weet niet of je al bij de ggd bent geweest voor eventuele vaccinaties? Als je dat nog gaat doen kun je ze vast om extra tips vragen.

4 jaar geleden

Reactie op JosjeN

Ik weet niet of je al bij de ggd bent geweest voor eventuele vaccinaties? A ...
Ik heb helaas alle vaccinaties al! Maar ik ga ze even bellen voor de zekerheid...

4 jaar geleden

Ik ben op dit moment in Indonesië en 5 weken zwanger. Er lopen hier veel meer zwangere vrouwen rond. En het eten is echt heel goed te doen! Vaak staat op de menukaart al of de groente/eten is gewassen/gekookt in mineraal water en de ijsblokjes ook van mineraal water gemaakt. Zelf gewoon opletten wat je eet, ik eet hier nu uit voorzorg alleen maar vegetarisch en water alleen drinken uit verzegelde flessen. Wij hadden van de week een hotel waar glazen flessen op de kamer stonden waarvan ze zeiden dat het mineraal water was, puntje bij paaltje was dit niet zo. Vertrouw op jezelf en je eigen intuïtie. En geef het gewoon aan als je ergens gaat eten. Komt echt goed! Geniet ervan 😘

4 jaar geleden

Reactie op Pulle06

Heyy ik ben 7+4 weken zwanger. Pas terug uit Indonesië had er niet echt las ...
Wat leuk! Ik zit nu in Indonesië, ben je veel bang geweest voor de muggen, met name zika? Ik hoor er veel mensen over dat ze er zo bang voor zijn maar ik heb hier niet echt last van enge muggen, wel gewone maar dat houd je toch niet tegen.

4 jaar geleden

Reactie op ingexoxo

Wat leuk! Ik zit nu in Indonesië, ben je veel bang geweest voor de muggen, ...
Hoi Hoi, Wat leuk. Waar in Indonesië zit je? Het hangt er natuurlijk ook van af in welke stad je bent he. Is het meer een zon/zee/strand vakantie? Of gaan jullie meer het bos in? Ik zou me echt geen zorgen maken hoor, gewoon goed insmeren met deet en lekker genieten van elk moment en de zon☺️ en als je terug bent wel even langs ggd/huisarts even voor de zekerheid bloed laten prikken.. heel veel plezier in prachtig Indonesië

4 jaar geleden

Reactie op Pulle06

Hoi Hoi, Wat leuk. Waar in Indonesië zit je? Het hangt er natuurlijk ook v ...
Hi! We reizen een maand rond, zijn begonnen in Sanur-> Nusa Penida-> Nusa Lebongan -> Gili air -> Lombok -> Amed en momenteel in Ubud. Ik smeer me zeker goed in, met 20% deet maar ze prikken we er gewoon doorheen hoor 😜 Dankjewel, jij lekker nagenieten van je reis 🙌🏻

4 jaar geleden

Reactie op ingexoxo

Hi! We reizen een maand rond, zijn begonnen in Sanur-> Nusa Penida-> ...
Aahh! Zo grappig. Wij hadden exact dezelfde route genomen hahaha. Heeeeel veel plezier. Ga ik zeker doen!

4 jaar geleden

Reactie op ingexoxo

Hi! We reizen een maand rond, zijn begonnen in Sanur-> Nusa Penida-> ...
Deet gebruiken terwijl je zwanger bent wordt sterk afgeraden geloof ik..

4 jaar geleden

Ik ben zelf net terug uit Bali. Idd beetje voorzichtig zijn met wat je eet en alleen water uit flesjes gebruiken. Het was prachtig. De vliegreis zelf was op de terugreis best zwaar vanwege misselijkheid. Jet lag is ook veel erger dan normaal.

4 jaar geleden

Reactie op VadXx

Deet gebruiken terwijl je zwanger bent wordt sterk afgeraden geloof ik..
Deet tot 40% mag. Daarom heb ik 20%.

4 jaar geleden

Reactie op Pulle06

Aahh! Zo grappig. Wij hadden exact dezelfde route genomen hahaha. Heeeeel v ...
Wat leuk!

4 jaar geleden

Ik ben morgen 6 weken en ben op dit moment in Nigeria voor een week. Net voordat we gingen kwamen we erachter dat we zwanger zijn. Inentingen had ik allemaal al van andere reizen. Alleen bij meditel adviseerde de doctor dat ik beter geen malariapillen kan slikken als je zwamger wilt worden of zwamger bent. Dus die slik ik nu niet. Dat is het enige dat ik nu een beetje spannend vind, maar ik smeer me goed in, gebruik een klamboe en savonds lange kleding. Verder goed opletten met eten en drinken. Vooral met vlees dat het goed gaar is etc. Gewoon lekker gaan genieten, indonesie is een prachtig land!