3 Reacties
één jaar geleden
Ik ben niet helemaal thuis in de adviezen!
Onze zoon eet op dit moment qua avondeten droge gekookte pasta met kaas.
Fruit gaat er op zich wel in, maar wel steeds hetzelfde, iets nieuws krijg ik er niet in.
Ongezonde dingen gaan er natuurlijk prima in, we letten wel op, maar vandaag heeft hij best veel gesnoept.
Ik denk dat we vooral allemaal ons best doen 😊.
Onze zoon groeit mooi volgens de richtlijnen dus maak me nergens zorgen over (natuurlijk doe ik dit toch diep vanbinnen).
één jaar geleden
Eieren zijn blijkbaar best moeilijk af te breken, veel eiwitten. Maar als je het op 1 ei per dag houdt is dat in mijn ogen echt niet schadelijk. Voor melk is omdat kinderen vet nodig hebben, zoals jij aan geeft mensen geven kleine kinderen te makkelijk veel ongezonde rotzooi, dan hebben ze de volle melk voor de kcal niet meer nodig.
Als jij vindt dat anderen jou kind te veel troep geven, dan zeg je dat. Het is jou kind jij bepaalt. Mijn dochter krijgt nu een mini stukje taart sinds 2 maanden, omdat het mij niet meer lukt(door zwangerschap) om even snel een gezond "taartje" te maken. Maar op de verjaardag mag ze dan niet chips eten oid. Iedereen weet dit en niemand zal haar een koekje aanbieden, dan hebben ze ruzie xD.
Zoet broodbeleg krijgt ze alleen als ze een keer een croissant krijgt, dat mag jam op. Verder geen pasta, hagel, jam, stroop oid. Eet ik zelf dus ook niet en geen toetjes alleen yoghurt met suikervrije muesli.
Veel mensen vinden het extreem, maar zij heeft er geen last van. En het is dus niet dat ze het nooit krijgt. Ik introduceer alleen het ongezonde heel rustig. Zo kreeg ze laatst een waterijsje ivm keelpijn, normaal zou ik een zelfgemaakt ijsje geven van yoghurt en fruit(maar yoghurt laat ook weer meer hoesten, dus oke een supermarkt ijsje)
één jaar geleden
Wat opvallend zeg, die verschillen.
Moet eerlijk zeggen dat ik ze nooit heb opgevolgd. Ons zoontje geeft zelf erg goed aan wanneer hij trek heeft en wanneer hij vol zit dus qua hoeveelheden maak ik me geen zorgen.
Ik wissel zoveel mogelijk af. Soms roomboter, soms margarine. Soms volle melk, Soms halfvol, Soms plantaardig. Zo is het nooit heel slecht of heel goed denk ik dan maar 😁
Qua ongezonde dingen: hij mag zeker geen hele koek of punt taart, maar wel altijd alles proeven. Dus bv als ik een stroopwafel heeft krijgt hij daar een stukje van (ca een kwart van de koek)