Verschillende apps, verschillende info over grootte kindje?

RenateVH
één maand geleden
Volgen
Het valt mij op dat dr verschillende apps ook verschillende groottes aangeven voor de baby. Ik heb er 3. Bij de 1e zou het nu 1.3 cm zijn Bij de 2e 5 mm En bij de 3e 6 mm Ik ben nu 6 weken zwanger. Welke is het betrouwbaarst?? Vind 5 mm en 1.3 cm nogal een groot verschil
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
3 reacties
SophieKV
één maand geleden
Viel me ook op. Deze app vind ik afwijkend. Ik heb ook zwangerschap+ en die lijkt qua afmetingen te matchen met afmetingen die ik hier voorbij zie komen bij foto’s van eerste echo’s. Dus bij 6 weken zo’n 1,3 cm
  • Rapporteren
RenateVH
één maand geleden
Reactie op SophieKV
Viel me ook op. Deze app vind ik afwijkend. Ik heb ook zwangerschap+ en die lijkt qua afmetingen te matchen met afmetingen die ik hier voorbij zie komen bij foto’s van eerste echo’s. Dus bij 6 weken zo’n 1,3 cm
Ja die app heb ik inderdaad ook. Vond dat ook al meer waarschijnlijk
  • Rapporteren
Roos | Admin
één maand geleden
Hoi! Dat verschil heeft waarschijnlijk te maken met hoe je naar de zwangerschap kijkt :-) Wij houden de zwangerschapstelling van 40 weken aan. Als je naar de leeftijd van het embryo kijkt, is dat 2 weken verschil. De eerste 2 weken van je zwangerschap ben je nog niet zwanger; de bevruchting moet nog plaatsvinden etc. Sommige apps houden bij 11 weken de lengte van het embryo van 11 weken aan, wij houden bij 11 weken de zwangerschap aan (embryo is dan 9 weken). Daarnaast is er nog een groot verschil van moment van meten. Een embryo groeit heel snel. Als je in het begin van de week zit, meet je dus iets anders dan als je al een paar dagen verder bent :-) Ik hoop dat het verschil zo duidelijk is! :)
  • Rapporteren