Hallo allemaal,
Mijn dochter is gek op haar speentje. Altijd al geweest. Al jaren hebben we de regel dat de speen alleen in bed mag of als ze echt heeel ziek is ook op de bank. Rond haar derde verjaardag hebben we haar verteld dat ze te groot wordt voor de speen en dat deze doorgegeven moet worden aan kleinere babys, net zoals dat haar babyzusje nu een nieuwe speen heeft. Ze begreep dat heel goed en had het er al vaak over dat ze de speen zou opsturen. We hadden dit een soort van gepland in januari omdat we wel wat slapeloze nachten verwachten en dat kwam dan ergens wel goed uit (zover dat kan haha).
Maar toen werd ze in januari heel erg ziek. Zes dagen lang lag ze met hoge koorts op bed en at en dronk ze niet. Het enige wat ze eigenlijk wou was haar speentje. Dat mocht toen maar zodra ze wat beter werd kwam onze regel weer terug. Speen blijft boven. Elke dag hadden we daar discussies over en brullend legde ze de speen dan weer in bed. Drie weken na het ziek zijn werd ze weer ziek. Ik denk nog een nasleep. Weer een week met koorts op de bank en weer met haar speen.
We zijn nu drie weken verder maar de speen is een gevoelig onderwerp. Elke ochtend huilen als ze hem in bed moet laten.. ze gaat soms stiekem naar boven om haar speen even in de mond te doen.
Ik wil van die speen af maar het voelt nu als geen goed moment. Aan de andere kant; komt dat moment er ooit wel...
Wat zouden jullie doen?