53 Reacties

4 jaar geleden

Same here! Mijn vorige zwangerschap wist ook niemand en mijn miskraam shockeerde iedereen. Nu heb ik het mijn ouders en schoonouders verteld. Gefeliciteerd trouwens

4 jaar geleden

Wij hebben het de belangrijkste familie leden en een paar goede vrienden ook al verteld! Ook wij konden ons mond niet echt dicht houden en daarnaast zouden we het deze mensen ook vertellen als het mis gaat. Dit is mijn 1e zwangerschap (nu 4+2 weken) en ik merk dat ik echt nog terug houdend ben in mijn blijdschap vanwege de angst dat het mis gaat. Herken jij dat?

4 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Wij hebben het de belangrijkste familie leden en een paar goede vrienden oo ...
Ik heb ook echt de angst dat het mis gaat. Dit is mijn eerste zwangerschap en weet niet zo goed wat me te wachten staat..

4 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Wij hebben het de belangrijkste familie leden en een paar goede vrienden oo ...
Ik herken dit heel erg inderdaad. Ik ben nog erg bang dat het mis gaat. Ik heb gemerkt dat wanneer ik er aan denk mezelf met iets anders probeer af te leiden.. Jij ook gefeliciteerd Roos24

4 jaar geleden

Ik herken dit heel erg inderdaad. Ik ben nog erg bang dat het mis gaat. Ik ...
Jij ook gefeliciteerd! Hoever ben jij nu? Blij om te horen dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart 🙈 ik heb mezelf ook voorgenomen om er positiever over te gaan denken en misschien wat bewuster, ik vind het ook nog zo onwerkelijk dat ik zwanger ben (wel heel erg gewenst).

4 jaar geleden

Reactie op na1

Ik heb ook echt de angst dat het mis gaat. Dit is mijn eerste zwangerschap ...
Dat gevoel herken ik! Gelukkig hebben we op dit forum elkaar een beetje bij zorgen/vragen etc. Gefeliciteerd trouwens!

4 jaar geleden

Reactie op Julia-JCC

Jij ook gefeliciteerd! Hoever ben jij nu? Blij om te horen dat ik niet de ...
Dankjewel! Ik ben nu 3 weken en 3 dagen. Echt pas zwanger nog maar ben al bijna 2 jaar bezig met behandelingen. Dus gewenst is het zeker! Misschien moet ik ook wat positiever nadenken en gewoon mijn emoties hun gangetje laten gaan haha🤭

4 jaar geleden

Ik ga het vanavond aan mijn moeder vertellen.. met behulp van mijn lieve dochtertje in haar eigen keukentje 👩‍🍳 ❤

4 jaar geleden

Bij de eerste gewacht tot 12 weken. Afgelopen september het gewoon verteld met 5 weken. Dat werd een mk. De mensen in de directe omgeving wisten dus alles, alleen op sociaal medis weet niet iedereen dat ik zwanger was en een mk had. Bij een volgende vertellen we het gewoon weer zo goed als gelijk. Enige wat geheim zou blijven is de naam, voor de rest mag iedereen het gewoon weten. Zoveel makkelijker dan 2 maanden smoezen verzinnen

4 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal! Ik ben nu 4 weken zwanger, na bijna 3 jaar. Ik kon het bijna niet geloven dat het na de eerste IUI poging al raak was! Enorm blij, maar daardoor ergens ook onzeker. Voor nu hebben wij besloten om het pas te vertellen met 12weken... Nu nog maar kijken hoelang we het nog vol kunnen houden :)

4 jaar geleden

Reactie op Alessandra88

Gefeliciteerd allemaal! Ik ben nu 4 weken zwanger, na bijna 3 jaar. Ik ko ...
En wat is jouw belangrijkste reden om nog even te wachten?

4 jaar geleden

De vorige zwangerschap hadden we niks verteld omdat we het als een verassing wilde houden. Helaas werd dat een miskraam dus hebben we de directe omgeving geïnformeerd dit kwam natuurlijk als een shock. Ze wisten niet dat we daarmee bezig waren, nieuws een. Daarna kregen ze eigenlijk te horen dat het gelukt was, maar ook meteen dat het niet zo had mogen zijn. Nu zijn we weer zwanger en willen het pas vertellen met 12 weken. Maar ik vind het wel lastig omdat ik met best wel wat angsten zit of het wel allemaal goed gaat en kan dit alleen met mijn vriend bespreken want verder weet niemand iets.

4 jaar geleden

De vorige zwangerschap hadden we niks verteld omdat we het als een verassin ...
Super herkenbaar! Ook van de angsten. Merk dat ik het dan toch fijner vind om met vriendinnen & m’n moeder te praten over de angsten dan het allemaal bij m’n partner neer te leggen. Wat deel jij over je angsten met je partner?

4 jaar geleden

Reactie op Cl@udi@

En wat is jouw belangrijkste reden om nog even te wachten?
Omdat het na al die tijd bijna te onwerkelijk is. Zou het wel uit willen schreeuwen, maar ergens blijft er een angst dat het nog mis kan gaan in het eerste trimester.. :(. Weet dat ik misschien niet zo negatief mag denken, maar het is een gevoel en op dit moment voelt dit het beste :)

4 jaar geleden

Dankjewel! Ik ben nu 3 weken en 3 dagen. Echt pas zwanger nog maar ben al b ...
Wat fijn dat het nu gelukt is! Ik ga duimen voor je dat je een goede zwangerschap mag hebben 🍀

4 jaar geleden

Ik 3+6 nu. Duidelijk zwanger.. we vertellen het vandaag aan onze ouders. Mocht het mis gaan dan zijn ze er ook! Maar ook ik vind het super spannend allemaal... en bijna niet te bevatten!

4 jaar geleden

Reactie op Cl@udi@

Super herkenbaar! Ook van de angsten. Merk dat ik het dan toch fijner vin ...
Ik Ben heel open en vertel eigenlijk alles tegen mijn partner wat ik denk en waar ik me mee bezig houd. Het fijne is dat we er dan over kunnen praten en soms voel ik me erna weer wat beter. Kan niet wachten tot de eerste 12 weken voorbij zijn

4 jaar geleden

Wij willen wachten tot de 12 weken om het aan onze familie te vertellen. Mijn familie en schoonfamilie waren de vorige keer zo blij en werden 1 week later ook van hun roze wolk afgetrapt. Dat wil ik ze niet nog een keer aan doen. Nou is 12 weken ook geen garantie naar wel iets meer zekerheid. Voor de rest van onze vrienden en kenissen wachten we waarschijnlijk iets langer. Wel hebben mijn vriend en ik afgesproken dat als we een klippend hartje hebben dat we het aan 1 ander persoon vertellen. Voor mij wordt dat mijn zus en mijn criend weet het nog niet.1

4 jaar geleden

Ik ben nu 4+5 wk. Vorige zwangerschap eindigde na 5 wk in een mk. Ik had het aan al mijn dierbaren verteld omdat ik al jaren de wens heb maar het nooit gelukt is en over enthousiast was. Nu ben ik realistischer en rustiger. Dit keer had ik al een overduidelijke test nog voor mijn nod, waarbij het de vorige keer alleen bij een licht streepje bleef. Ik vertel het vandaag aan mijn ouders en daar blijf het even bij!

4 jaar geleden

Ik ben 4 wkn zwanger en toen ik het net 2 dagen wist ging ik met mijn beste vriendin koffie drinken. Zij wist ook dat we bezig zijn en heb haar verteld. Maar ook omdat ik het fijn vind om er met iemand over te kunnen praten zij is al moeder. Mijn ouders ga ik het komende week vertellen, m'n vader is nu ernstig ziek en m'n moeder is herstellende dus wil ze iets geven om voor de knokken. M'n schoonouders zijn op vakantie maar die zullen het wel horen als ze thuis zijn. De andere vrienden vertellen we het pas over een tijdje.