53 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb het vorig jaar met mijn eerste zwangerschap gelijk aan onze ouders verteld. Dat werd uiteindelijk een missed abortion en een curretage. We hadden vandaag weer een positieve test in handen! Nog een beetje onwerkelijk, maar we zijn er erg blij mee dat het toch weer gelukt is. Ik mag ivm de vorige zwangerschap al over twee weken bij de gynaecoloog langs voor een echo, en aan de hand daarvan gaan we beslissen of we het wel of niet al aan onze ouders gaan vertellen. De rest van de familie krijgt het sowieso pas bij 12 weken te horen.

4 jaar geleden

Vorige maand positieve test helaas snel daarna toch ongesteld. Nu heb ik een behoorlijk positieve test ten opzichte van vorige keer. Nu ben ik zo bang dat het weer mis gaat. Hoe doen jullie dit? Vertellen jullie het wel al iemand?

4 jaar geleden

Reactie op rvdp

Vorige maand positieve test helaas snel daarna toch ongesteld. Nu heb ik ee ...
Ik heb precies hetzelfde. Vorige keer bleef het bij lichte streepjes en werd ik uiteindelijk toch ongesteld. Nu knaltesten maar ben ontzettend bang dat het toch mis gaat. Waar ik het de vorige keer veel mensen heb verteld weten nu alleen mijn ouders het.

4 jaar geleden

Reactie op watervrouw23

Ik heb precies hetzelfde. Vorige keer bleef het bij lichte streepjes en wer ...
Ah wat naar! Gefeliciteerd trouwens 😊 Denk dat wij ook onze ouders het gaan vertellen! Hoe red je het met je angst gedachtes? Of is het af en toe? ( ik ben er net achter gekomen namelijk😊)

4 jaar geleden

Ik ben voor t eerst zwanger super spannend allemaal. Wij wachten tot na de 1e echo met vertellen aan onze ouders. De rest (broer, zus, goede vrienden) vertellen we het na de 12 wkn

4 jaar geleden

Reactie op rvdp

Ah wat naar! Gefeliciteerd trouwens 😊 Denk dat wij ook onze ouders het gaa ...
Jij ook gefeliciteerd 😃. Ik heb meerdere testen gedaan (gewoon action). Dit geef dan wel weer de bevestiging. En mezelf toespreken 😉. Angst blijft toch de komende tijd wel, zeker tot ik een kloppend hartje heb gehoord. Is ook mijn eerste en alles is nieuw 🙈. Voor jou ook de eerste?

4 jaar geleden

Reactie op watervrouw23

Jij ook gefeliciteerd 😃. Ik heb meerdere testen gedaan (gewoon action). Di ...
Dank je!! Haha ja ik ook. Raar eigenlijk dat 1 test niet voldoende is hè😂. Ja voor mij denk ik ook. Voor mij ook de eerste keer😃

4 jaar geleden

Reactie op rvdp

Dank je!! Haha ja ik ook. Raar eigenlijk dat 1 test niet voldoende is hè😂. ...
Spannend hè. Alles is nieuw, en heel je lijf veranderd. En idd hahaha 1 test is niet genoeg 🙈. Heb een hele collectie inmiddels 🙈😂

4 jaar geleden

Reactie op watervrouw23

Spannend hè. Alles is nieuw, en heel je lijf veranderd. En idd hahaha 1 tes ...
Ja echt hoor. Heb nu al last van me hoge broeken einde dag😂 gelukkig kunnen we het er hier over hebben.. zit 40 uur op kantoor waar ik me mond nog voorlopig dicht moet houden haha. Hoe ga jij dat met een echo afspraak bijv doen?

4 jaar geleden

Reactie op rvdp

Ja echt hoor. Heb nu al last van me hoge broeken einde dag😂 gelukkig kunne ...
Ik ben nog een dag vrij in de week en anders in de avond. Volgens mij kan dat ook gewoon. Zou anders gewoon zeggen dat je een doktersbezoek hebt. Daar krijg je ook uren voor.

4 jaar geleden

Of tandartsbezoek. Als je dan zegt dat je een gaatje hebt, heb je voor de volgende echo gelijk weer een smoes 🤭

4 jaar geleden

Reactie op Mellow

Of tandartsbezoek. Als je dan zegt dat je een gaatje hebt, heb je voor de v ...
Haha die houdt ik erin 😂

4 jaar geleden

Leuk om mee te lezen, vanochtend 2 positieve testen gehad, ben 4 weken zwanger. Mijn vriend weet het en m'n beste vriendin. Ze wil zelf ook graag kinderen en ze zijn ook actief 'bezig'. Wel verteld dat het nog heel pril is en dat het echt nog afwachten is, maar beide (vriendin en m'n vriend) zijn heel blij. Super lief 😍 verder willen we wachten tot na de echo, een kloppend hartje voelt al iets zekerder ook al kan er nog iets fout gaan. Fingers crossed de komende weken🤞

4 jaar geleden

Ik denk dat wij ook de eerste echo afwachten voor we het de ouders vertellen. De rest pas na 12 weken.

4 jaar geleden

Maandag was hier de test positief 😊Ook hier twijfels over het wel of niet vertellen... Aan de ene kant wil ik het wel van de daken schreeuwen, aan de andere kant ook erg bang dat het mis gaat...

4 jaar geleden

Maandag was hier de test positief 😊Ook hier twijfels over het wel of niet ...
Gefeliciteerd!!! 😊😊

4 jaar geleden

Reactie op rvdp

Gefeliciteerd!!! 😊😊
Dankjewel, jij ook! 😊😊

4 jaar geleden

Ik ben 4+1 en wij vertellen het nog niet. Ben ook al is ongesteld geworden na positieve test dus voorlopig kijken we het aan of het goed gaat. Word wel met de dag zelfverzekerder dat het goed zit kan er ook makkelijker niet mee bezig zijn als eerst.

4 jaar geleden

Wij vertellen het morgen aan onze ouders en beste vrienden. De rest van de familie en vrienden pas met 12 weken of na de eerste echo met 8 week. Ben super bang dat er iets misgaat, maar ze leven al die tijd al met ons mee dat we ermee bezig zijn. Dus vind ook dat we ze dan mee moeten nemen met het goeie nieuws.

4 jaar geleden

Wij houden het nog even voor onszelf, ons geheimpje 😍 Rond de 12 weken zullen we eerst onze kids op de hoogte stellen. En daarna komt de rest of via de kids er wel achter 🤭 Wel zal ik mijn werk eerder op de hoogte moeten stellen, vanwege planningen en het reizen.