4 Reacties

2 maanden geleden

het is denk ik vaak niet dat ze er makkelijk over doen, maar er gewoon niet over nadenken. Wij zijn met onze eigen kinderen daar altijd heel strikt in geweest maar toch vergeten daar rekening mee te houden als er nog een kindje mee rijd. Ik zette in zo'n geval mijn eigen kind zonder stoel en degene die we meenemen in de autostoel. Hier word eigenlijk altijd het kind als je weet dat ze gaan spelen en met de auto gaan een stoelverhoger meegegeven. (Wij wonen in duitsland dus sommige dingen gaan hier natuurlijk gewoon anders) Dus als jij zeker wil zijn dat je kind in autostoel in de auto gaat zou ik die gewoon meegeven. Inmiddels met 4 kinderen hebben we eigenlijk altijd wel een verhoger over omdat de oudste 2 er niet meer op zitten. Dat scheelt een hoop vergeten 馃ぃ

2 maanden geleden

Wij hebben toevallig een extra stoelverhoger die ik dan ga gebruiken. En laatst ook al eens aangegeven dat een andere ouder die wel mocht lenen maar ze bleek er zelf ook 1 over te hebben. Maar de meeste ouders bij ons wonen vlakbij school, wij zijn zelf degene die iets verder moeten 馃槄

2 maanden geleden

Ik heb geen auto. Dus ik zeg altijd dat ze t kind zelf moeten brengen... is nooit een probleem

2 maanden geleden

Ik breng mijn zoon zelf naar klasgenootjes toe. En als het niet in mijn auto past (als ik mn beide kinderen moet vervoeren in 2 autostoelen), moeten de ouders van het klasgenootje ook zelf brengen. Zeker niet dat ik mijn kind onveilig in een auto vervoerd wil hebben. Daarnaast zijn boetes voor het niet correct vervoeren van een kind rond de 200 euro.