78 Reacties
3 jaar geleden
Onze spruit is nu 7 maanden , leek eerst heel erg en ging idd erg langzaam . Hij heeft erg klem gezeten bij bevalling en kon z'n hoofdje ook niet goed bewegen . 4 osteo behandelingen , bij 2 verschillende en hij leek een ander kind . Eerste 2x waren de dagen erna een ramp en daarna weer vast . De andere osteo heeft het laatste in 2behandelingen op zachte wijze voor elkaar gekregen . Nu groeit zijn hoofdje pas echt mooier rond . Bij CB waren ze heel laks .en jullie doen er echt al alles aan , dat komt wel goed . Ja duhh. M'n kind is m'n alles . Ik kom daar wel voor op haha . En terecht zoals ik bij jullie ook lees . Wij hebben hem al die tijd bijna elke nacht op z'n zij laten slapen. Veel op buik . Op de grond leek hij dat nog leuker te vinden als in zn box . Oefeningen doen . Andere kant is leukerr . Eerst met zo'n zijslaapkussen . Toen hij kon gaan draaien vonden we dat eng . Toen knuffel achter z'n rug. En nu pas ben ik gerustgesteld dat het echt goedkomt .. het gaat zo langzaam
3 jaar geleden
Reactie op Veran
Wat heb je allemaal nodig om zo’n helm te kunnen laten maken? Voorschrift a ...
Helemaal niks. Je kunt gewoon naar die speciaalzaak, zij hebben apparatuur waarmee ze hele 3D foto van hoofd kunnen maken. Helm is tegenwoordig niet meer vergoed, sinds de studie waaruit bleek dat na 2 jaar het percentage kindjes dat opknapte van helmtherapie gelijk is aan de natuur zijn gang laten gaan, samen met oefeningen. Maar wij wilden wel de mening van een kinderarts hebben. En zij gaf aan, dat als we 10 jaar geleden waren langsgekomen, hij een helm had gekregen. Dus dat was voor ons doorslaggevend dat het erg genoeg was om toch voor de helm te gaan.
3 jaar geleden
Reactie op Bloem43
Helemaal niks. Je kunt gewoon naar die speciaalzaak, zij hebben apparatuur ...
Hier in België zijn ze er al helemaal niet meer voor te vinden. De natuur lost het wel op!
Nu moet ik zeggen dat een collega van me zegt dat het zelfs na de leeftijd van 2 jaar nog heel wat bijtrekt.
3 jaar geleden
Onze dochter is ook geboren met afplatting aan een kant en een dubbel gevouwen oortje.
We zijn toen ze een maand oud was gelijk begonnen met haar in een zijslaper te leggen overdag.
En gestart met fysio voor haar.
Ze is nu bijna 6 maand oud.
Je ziet bij haar goed het verschil.
We zijn nu bezig met het afbouwen van de fysio.
De fysio was na ons toe heel duidelijk.
De afplatting wordt steeds minder de schedel moet nog dicht groeien daardoor kan het hoofd zich nog veder gaan vormen.
Ze heeft ook ons verteld dat van het eerst levens jaar tot haar 5 het hoofd continu veranderd.
Wij zijn erg te vreden en onze meisje doet het supper.
Qau ontwikkelen.
Gr sarina
3 jaar geleden
Hebben jullie ook het 'babydorm' kussen geprobeerd naast het draaien van het hoofd? Bij mijn oudste was ook een stugge voorkeurshouding. In slechts paar weken was het hoofd vervormd maar het duurt veel langer voor het weer terug vormt. De meeste mensen hebben trouwens niet een perfect rond bolletje.
Wij hebben met de oudste dus dat kussen (alleen onder toezicht) gebruikt en ook zijn hoofdje gedraaid zodat hij op de andere zijde lag. En fysio en osteopaat bezocht. Uiteindelijk heeft hij nog een minuscuul scheef hoofd (wat haast niet te zien is) maar dit is echt een behoorlijk verschil met waar het naar toe leek te gaan tijdens de voorkeurshouding.
Gelukkig heeft mijn jonste geen stugge voorkeurshouding. We zijn er wel erg alert op om meteen in actie te komen als het wel zo zou zijn.
3 jaar geleden
Wij hadden dat ook, ik heb een buiktrainer aangeschaft toen zodat hij meer op z’n buik kon liggen. Nu doet hij dat uit zichzelf. Maar t komt goed! Het hoofdje van onze zoon was heel erg plat. Alle dokters hebben mij gezegd dat het zoiezo als zijn fontanel dicht is uiteindelijk dat de afplatting weg is bij alle baby’s. Komt goed!
3 jaar geleden
Reactie op FirsttimeMommy..x
Wij hadden dat ook, ik heb een buiktrainer aangeschaft toen zodat hij meer ...
Helaas niet helemaal waar. Er is percentage kindjes bij wie het opknapt en een percenttage bij wie het niet (helemaal)opknapt. Dit komt dan voornamelijk doordat kindjes op voorkeurskant (zo'n 14 uur per dag) blijven slapen. Dat is bij ons geval. Een helm kan er in zo'n geval voor zorgen dat het op zeker goedkomt. En anders is het maar hopen dat je bij percentage zit dat opknapt.
3 jaar geleden
Reactie op Bloem43
Helaas niet helemaal waar. Er is percentage kindjes bij wie het opknapt en ...
Ik begrijp je keuze goed! Ik zou het ook gedaan hebben als er een (erge) afplatting was. En je hebt gelijk hoor bij een erge afplatting is er inderdaad een kans dat de natuur het niet oplost.
Prima dat je deze keuze maakt en vooral doen wat goed voelt 😉
3 jaar geleden
Reactie op Lotje6
Hoi! Ik zie nu wel een enorme verschil! We zijn er nog niet! De rechterkant ...
Super fijn! Onze laatste meting was met 5.5 mnd en toen is fysio gestopt. Toevallig is ze woensdag puur uit interesse weer komen meten, nu 9.5 mnd. Volgende week de uitslag, ben benieuwd
3 jaar geleden
Reactie op Lotje6
Ooh ik ben ook heel benieuwd! Onze fysio komt weer als m'n zoontje 1 jaar i ...
Ik denk dat het puur ietsje beter is omdat zijn hoofdje gegroeid is en daardoor de mate van afvlakking in percentages natuurlijk afneemt, maar niet echt het idee dat de afplatting an sich boller is geworden ..