78 Reacties
3 jaar geleden
Mijn zoontje had een ernstige afplatting rechts. Toen deze matig was had hij een ernstige achter. Laatste meting 2 maanden terug was achter mild en zijkant net 0,5% boven normaal. Morgen weer een meting🤞🏻 dus ben benieuwd.
Wij zijn gestart toen ons zoontje 5 weken was met fysio. Nu 9,5 mnd
3 jaar geleden
Reactie op Lotje6
Wat mooi om te lezen dat het van ernstig toch weer vrij normaal kan worden! ...
Ik verwacht een beetje dat we morgen te horen krijgen dat hij binnen de normale waardes valt. 💪🏻 Mijn fysio gaf aan dat hij omdat het met 5 weken al ernstig was, dat hij met een afplatting geboren is. Zou inderdaad kunnen aangezien hij heel erg lang rechts heeft gelegen en een flink aantal weken ingedaald.
Daarnaast heb ik een hele snelle bevalling gehad en is hij 3 weken te vroeg geboren. Allemaal factoren waardoor ze makkelijker een afplatting kunnen krijgen.
3 jaar geleden
Vandaag de fysio geweest. En hij is bijna van zijn afplatting af🎉 van ernstig rechts en achter naar normaal rechts en mild achter (nog 2% en dan normaal)
3 jaar geleden
Heeft bij mijn zoontje dik 5 maanden geduurd! Nu is er gelukkig helemaal niks meer van te zien doordat we zo goed bezig zijn gegaan met oefeningen etc. Even doorzetten maar heeft dus wel effect op langere termijn
3 jaar geleden
Reactie op VadXx
Wat fijn!! Hier woensdag fysio geweest. Bij 2.5 mnd was oddi 107.8%, bij ei ...
Dit is vandaag, weet niet of t leesbaar is.
3 jaar geleden
Reactie op VadXx
Wat fijn!! Hier woensdag fysio geweest. Bij 2.5 mnd was oddi 107.8%, bij ei ...
ODDI was bij Milan met 5 weken 110,5%. Daarna zijn ze over gegaan op een ander soort meting, dus lastig te vergelijken. Maar ben heel blij met dit resultaat!
3 jaar geleden
Reactie op xbabyboy2020
Vandaag de fysio geweest. En hij is bijna van zijn afplatting af🎉 van erns ...
Mooi!! Hoe oud is je zoontje nu? Soms denk ik niks te zien en soms denk ooh het is nog wel erg.. Gister een ander (ook ouder) jongetje gezien met een hele platte achterhoofd, waarschijnlijk veel later met fysio oid begonnen. Ken die mensen niet en ook niet gesproken. Je let er wel meer op denk ik.
3 jaar geleden
Reactie op Lotje6
Mooi!! Hoe oud is je zoontje nu? Soms denk ik niks te zien en soms denk ooh ...
Ons zoontje is volgende week 10 maanden.
Ik heb heel lang een plat achterhoofd gezien, terwijl het wel verbeterde. Nu zie ik eindelijk een boller hoofdje😍
3 jaar geleden
Deze foto is van februari. Als je een paar reacties terug kijkt en daar de foto(meting van 1 week terug) bekijkt ze je zeker verschil ook op de foto en niet alleen aan %
3 jaar geleden
Reactie op xbabyboy2020
Deze foto is van februari. Als je een paar reacties terug kijkt en daar de ...
Oh wauw! Ik zie echt een vergelijking met mijn zoontje! Ook achter en rechtsachter. Heel mooi om te zien dit verschil! Mijn fysio heeft wel %en gezegd, maar ik had geen flauw idee wat dat inhield.
Ze vroeg om feedback en heb toen aangegeven dat het handig is om dingen op papier mee te geven. We hebben alles telefonisch doorgekregen.
Dit overzicht is super goed!
3 jaar geleden
Reactie op Lotje6
Echt fantastisch om te lezen! Geeft me een goed gevoel! Mijn fysio wil pas ...
Mijn fysio meet iedere maand aan de hand van zo'n foto! Binnen 2 min uitslag in de mail echt top!
3 jaar geleden
Reactie op Lotje6
Oh wauw! Ik zie echt een vergelijking met mijn zoontje! Ook achter en recht ...
Dit is een nieuw programmaatje volgens mijn fysio. Hij krijgt een mutsje op en dan maakt ze een foto. Binnen 2 min de uitslag in de app en krijg het meteen door gemaild. Echt top.
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft haar rechterkant enorm afgeplat, hebben fysio en osteopaat en manueel fysio gehad, mutsje vonden ze niet nodig omdat haar oortjes recht stonden, en ze veel haar heeft waardoor het niet opvalt, dus het was enkel cosmetisch
'Het zou nog iets bijtrekken' maar dit is niet gebeurd helaas
Via de ggd bericht dat ik me wel zorgen maakte, maar ze was nu toch al te oud, en ivm corona hebben ze nu eenmaal keuzes moeten maken.. en daar kon ik het mee doen
(Ze is bijna 11 maand en cb alleen gezien wanneer ze prikjes moest)
Nu slaapt ze sinds een maand op haar buik, dus hoop stiekem dat de afplatting toch nog wat minder wordt, maar ben er bang voor
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft haar rechterkant enorm afgeplat, hebben fysio en osteopa ...
Tot 4jr kan het nog bijtrekken zegt mijn fysio! Dus houd een beetje hoop 😘
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft haar rechterkant enorm afgeplat, hebben fysio en osteopa ...
Hi! Om je zorgen enigszins weg te halen.. haar hoofdje groeit nog steeds en zo lang dit het geval is dan zal de afplatting wegnemen. (Is mij verteld) en vooral nu ze op de buik slaapt wordt het echt nog wel ietsje beter!
Ik heb meer gehoord die er laat (vanaf 1 jaar) mee begonnen er wat aan te doen en ook zei zien verschil!!