78 Reacties

2 jaar geleden

Bovenste foto was met 3 maand, middelste foto 6 maand en onderste foto 13 maand! Afplatting is volledig verdwenen en mijn zoontje is helemaal goedgekeurd! Ben zo blij!

2 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Hi! Om je zorgen enigszins weg te halen.. haar hoofdje groeit nog steeds en ...
Hoi! Ze is nou 15 maanden maar helaas nog altijd rechts afgeplat, door haar vele haar zie je het niet goed (mits ze 2 staartjes in heeft) en dus hebben ze er niet teveel aandacht aan besteed.. weet niet of de foto heel duidelijk is, maar de bobbel is geen 'haarophoping' maar echt de vorm van haar schedel, en rechts (links op de foto) loopt het plat

2 jaar geleden

Hoi! Ze is nou 15 maanden maar helaas nog altijd rechts afgeplat, door haa ...
Bij de pijl is haar voorhoofd/aanzicht

2 jaar geleden

Hoi! Ze is nou 15 maanden maar helaas nog altijd rechts afgeplat, door haa ...
Ik zie het inderdaad! Merk je wel verschil met een aantal maanden eerder? En ben je met fysio bezig geweest?

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 15 mnd heeft ook nog een flinke afplatting helaas.. maar volgens mij kan je nu niet veel doen. De fysio heeft iig gezegd dat zijn schedel tot 2 jaar nog zo erg groeit dat het nog zal afnemen. Dus we vertrouwen er maar op dat het nog minder gaat worden🤞

2 jaar geleden

Reactie op Jolien___

Mijn zoontje van 15 mnd heeft ook nog een flinke afplatting helaas.. maar v ...
Dat klopt hoor, meeste winst is te behalen wanneer je kindje nog niet zelf kan draaien of zitten o.i.d. Wij hebben toen erg veel baat gehad met fysio. En wellicht is dat de reden dat de afplatting bijna compleet weg is nu..

2 jaar geleden

Reactie op Lotje6

Ik zie het inderdaad! Merk je wel verschil met een aantal maanden eerder? E ...
Fysio en alles gehad idd, dat is nu allemaal klaar, ze beweegd ook lekker veel (ook in dr slaap) dus dat is ook positief, en ze slaapt op dr Wang (buik haha)

2 jaar geleden

Fysio en alles gehad idd, dat is nu allemaal klaar, ze beweegd ook lekker v ...
Ja hier ook!! Nou dan heb je er volgens mij alles en gedaan en is het afwachten😊. Denk dat wij over paar maanden nog wel weer zo'n meting doen bij de fysio, om te kijken of de afplatting afneemt.

2 jaar geleden

Volgens onze osteopaat kan dit zelfs duren totdat ze 3-4jaar zijn voor het volledig eruit gegroeid is. Belangrijkste is dat het zodanig mooi groeit dat de hypofyse niet verdrukt wordt. Dus elke verbetering in de vorm is op dat vlak een enorme stap vooruit! Geduld hebben en de oefeningen uitvoeren totdat hun nekje stevig genoeg is om alle bewegingen te maken.

2 jaar geleden

Reactie op evinelissen

Volgens onze osteopaat kan dit zelfs duren totdat ze 3-4jaar zijn voor het ...
En wat als de hypofyse wel verdrukt wordt? Is het eerste wat ik daarvan hoor... heel veel mensen hebben een afgeplat hoofd, dus ben wel eens benieuwd wat die hypofyse bij hen dan niet of wel doet. Het is volgens mij niet zo dat hersenen verdrukt worden, het hoofdje blijft immers even groot. Maar ik kan het verkeerd voorhebben, vandaar mijn vraag.

2 jaar geleden

Hoi hoe gaat het nu met de kinderen van bijna 2 met een afplatting? Is het bij jullie helemaal weggetrokken?

2 jaar geleden

Reactie op licakika

Hoi hoe gaat het nu met de kinderen van bijna 2 met een afplatting? Is het ...
Ja, hoofdje is helemaal normaal, alsof er nooit iets aan de hand is geweest..

2 jaar geleden

hoewel t voor een buitenstaander lastig te zien is, is zijn achter hoofd nog steeds rechter en anders gevormt als de meeste andere. (Al heeft mijn man ook best wel een plat achter hoofd) Maar op een of andere manier pas dit zo goed bij hem en het bold nog steeds heel langzaam uit. Dus we maken ons er ook niet druk om.

2 jaar geleden

Reactie op licakika

Hoi hoe gaat het nu met de kinderen van bijna 2 met een afplatting? Is het ...
Jup, niks meer van te zien!

2 jaar geleden

Bijna helemaal rond, als je goed kijkt zie je het nog iets, maar valt gelukkig niet meer zo op.

één jaar geleden

Lang geleden dat hierop gereageerd is, maar wellicht heeft iemand er nog iets aan.. Onze dochter had het ook. Ik zou hiervoor ook echt een osteopaat gericht op baby’s aanraden! Die kijkt naar de oorzaak van die voorkeurshouding en maakt het los. We liepen overigens ook bij de fysio, met zijligkussentjes en oefeningen maar hadden vooral baat bij de osteopaat. Toen na de lockdown namelijk deze weer open mochten ging het snel beter.