35 Reacties

5 jaar geleden

Wat zijn je klachten als ik vragen mag?

5 jaar geleden

Oh ik zat al een beetje te wachten op dit topic. Zelf ook verzakkingsklachten sinds 4 weken na mijn bevalling. De eerste 2 weken verliepen zorgeloos. Amper schade en de hechtingen snel opgelost, vloeien stopte na 2 a 3 weken. Maar toen kwamen de klachten. Soort spierpijn gevoel bij het plassen. Inmiddels al 5 weken. Daarvoor naar de fysio. Ontspanningsoefeningen en toen kreeg ik daarbij een vol gevoel in mijn vagina. Alsof je een tampon in hebt die niet goed zit. Ik lig nu sinds 2 weken elke dag weer minstens een uur. Dit vermindert het drukkende gevoel en volle gevoel in mijn vagina maar niet de 'spierpijn' klachten. Donderdag gaat de gyneacoloog kijken naar de ligging van mijn organen. Ik ben heel benieuwd en vind het heel spannend. Wandelen doe ik nu nauwelijks dus kom amper buiten. Hoe ervaar jij dit? Zelf wel seks gehad. Ik vond het niet pijnlijk maar natuurlijk wel spannend waardoor ik wat gespannen was. Maar ook vooral fijn gelukkig.

5 jaar geleden

Reactie op M.L.T

Wat zijn je klachten als ik vragen mag?
Pijnlijk drukkend gevoel bij vagina en anus wat in de loop van de dag erger wordt met af en toe stekend gevoel erbij. Soms het gevoel dat er een bal zit die er uit moet. Geen goede controle over plassen (niet altijd uit kunnen plassen), pijn bij ontlasting 😔

5 jaar geleden

Reactie op Maria Slot

Oh ik zat al een beetje te wachten op dit topic. Zelf ook verzakkingsklacht ...
Ja dat gevoel wat je omschrijft herken ik! Als ik meer doe op een dag, vooral meer wandel, heb ik er ook meer last van. Liggen is inderdaad het fijnst om pijn af te laten nemen. Wat fijn dat bij jou gyneacoloog gaat kijken, hopelijk kan die je daarna verder helpen. Als t bij mij niet gauw beter wordt ga ik ook verzoeken om daar heen te mogen.

5 jaar geleden

Reactie op Inge275

Pijnlijk drukkend gevoel bij vagina en anus wat in de loop van de dag erger ...
Heel herkenbaar. Hoe hebben ze bij jou de verzakking geconstateerd? En wat voor advies heb jij gekregen?

5 jaar geleden

Reactie op Maria Slot

Heel herkenbaar. Hoe hebben ze bij jou de verzakking geconstateerd? En wat ...
Eigenlijk alleen door mijn omschrijving wisten ze genoeg. Enig advies was: ga naar bekkenfysio😅

5 jaar geleden

Reactie op Inge275

Ja dat gevoel wat je omschrijft herken ik! Als ik meer doe op een dag, voor ...
Ja dat was ook meer omdat de VK nauwelijks heeft gekekeni. Voelde me niet heel serieus genomen dus toen mocht ik naar de gyn.

5 jaar geleden

Reactie op Inge275

Pijnlijk drukkend gevoel bij vagina en anus wat in de loop van de dag erger ...
Zijn alle klachten het zelfde bij iedereen? Ik had een totaal ruptuur bij me bevalling. Kleine nu bijna 11 weken ik loop nog elke dag met pijn / erg gevoelig. Vooral als ik loop. Alsof er iets in me vagina zit wat prikt, brand en trekt. Urine verlies🤦‍♀️. Vooral met uitplanten, druppel altijd nog flink na. Ontlasting heb ik zakjes gekregen waardoor het zacht is dus daar merk ik niks aan. Wel jeukende gevoel. Huisarts stuurt me naar de gynaecoloog. Maar die ziet niks en weet niet zo goed wat die er mee aan moet.

5 jaar geleden

Reactie op Maria Slot

Ja dat was ook meer omdat de VK nauwelijks heeft gekekeni. Voelde me niet h ...
Oh herkenbaar! Verloskundige luisterde alleen, heeft niet gekeken ofzo. Ik wacht vrijdag fysio even af, komt daar niets uit dan vraag ik om gyn.

5 jaar geleden

Reactie op Gimi2022

Zijn alle klachten het zelfde bij iedereen? Ik had een totaal ruptuur bij m ...
Aj dat klinkt ook echt niet prettig zeg! Geen idee, denk niet dat alle klachten precies hetzelfde zijn. Maar als je t al zo lang hebt zou ik toch wel weer even laten controleren!

5 jaar geleden

Heel herkenbaar. Begon 3 weekjes na mijn bevalling. Verschrikkelijke pijn bij ontlasting, dat is nu over, maar zodra ik naar wc moet voor grote boodschap, dan voelt mijn bekken en vagina heel zwak. Wandelen, is op dat moment zeker, moeilijk. Voelt onwennig, zwak ofzo. En aan binnenkant voel ik dan een harde bal. Op andere momenten niet. Ik denk dus dat met name mijn darm verzakt is. Seks doet soms wel, soms niet zeer.

5 jaar geleden

Reactie op Inge275

Aj dat klinkt ook echt niet prettig zeg! Geen idee, denk niet dat alle klac ...
Tja. Huisarts zegt alleen maar ga maar naar de gynaecoloog. En die ziet niets en vind de klachten niet bij elkaar passen.... dus zelf maar een beetje aan het uitzoeken wat het zou kunnen zijn.

5 jaar geleden

Reactie op Gimi2022

Tja. Huisarts zegt alleen maar ga maar naar de gynaecoloog. En die ziet nie ...
Zo frustrerend als je niet goed gehoord wordt. Hopelijk vind je er snel iets op! Anders voor de zekerheid keer laten controleren door bekkenbodemfysio?

5 jaar geleden

Reactie op Bloem43

Heel herkenbaar. Begon 3 weekjes na mijn bevalling. Verschrikkelijke pijn b ...
Echt zo vervelend he! Heb jij er nog hulp voor ingeschakeld?

5 jaar geleden

Reactie op Gimi2022

Tja. Huisarts zegt alleen maar ga maar naar de gynaecoloog. En die ziet nie ...
Second opinion vragen. Ik weet niet waar je woont maar het Catarina ziekenhuis in Eindhoven heeft mij erg geholpen met mijn adenendometriose. Ziekenhuis in Utrecht, waar ik woon, deed destijds ook erg nonchalant.

5 jaar geleden

Heb ik ook last van....verzakking van de blaas, en heb sindsdien enorme obstipatie. Nu vieze zakjes gekregen om te kunnen poepen (macrogol). Nu 9 weken geleden bevallen, maar lopen doet ook nog zeer, voel idd ook een bal en ook met zitten doet het zeer! Met wandelen idd voelt het ook zwak/onwennig aan. Nu naar de bekkenfysio maar ik vraag me af of je met wat oefeningen die hele blaas weer terug op zn oude plek krijgt? En nee, seks daar moet ik nog lang niet aan denken! Sowieso voelt mn vagina niet meer alsof ie van mij is, tis allemaal gehecht en anders geworden (uitgescheurd tot aan anus). Toch jammer, dat niemand je dit erbij vertelt dat je al deze ellende ook kado krijgt na de bevalling.

5 jaar geleden

Reactie op Inge275

Oh herkenbaar! Verloskundige luisterde alleen, heeft niet gekeken ofzo. Ik ...
Bij mij heeft de verloskundige ook niet meer gekeken. Dat is wel heel slecht he trouwens! Anders was die verzakking al eerder ontdekt. We kregen met het eindgesprek alleen een heel voorlichtingsverhaal over seks en voorbehoedsmiddelen. Nou, voorlopig gebeurt er niks daar beneden!

5 jaar geleden

Reactie op Inge275

Ja dat gevoel wat je omschrijft herken ik! Als ik meer doe op een dag, voor ...
Dit heb ik idd ook. En dan beweeg ik dus ook nog niet eens veel, jullie wel? Ik lig nog veel op bed met die kleine en ben vooral thuis. Soms heb ik de pijn sochtends al. En liggen is dan het prettigst, al voelt het dan áls ik pijn heb, alsof er een soort strakke band van binnen zit, beetje lastig uit te leggen. Mja meestal zit ik dus, want die kleine krijgt bv en slaapt het liefst in mijn armen...

5 jaar geleden

Reactie op Loeb89

Heb ik ook last van....verzakking van de blaas, en heb sindsdien enorme obs ...
Ja die zakjes zij echt vies! Moet meer drinken en vezels eten. Dat doe ik wel, maar drink te weinig. Vergeet beetje voor mezelf te zorgen door goed te drinken en eten. Schiet er in dagelijkse zorg beetje bij in

5 jaar geleden

Reactie op Loeb89

Dit heb ik idd ook. En dan beweeg ik dus ook nog niet eens veel, jullie wel ...
Een bekkenbodemfysiotherapeut kan je hier het beste bij helpen. Als het goed is krijg je dan eerst een (inwendig) onderzoek en aan de hand daarvan kan hij/zij aangeven watber aan de hand is en advies op maat geven met bijbehorende oefeningen. Zelfkreeg ik naar aanleiding daarvan het advies om elke dag oefeningen ter versterking van mijn bekkenbodem te doen en ook (aangepaste) oefeningen voor de buikspieren. Moet in mijn geval dan weer goedkomen zei ze. Ik heb een verslapte voorwand waardoor de blaas is verzakt.