70 Reacties

4 jaar geleden

Yep klopt! Zelfde geldt voor kraamhulp. Moet je eigen bijdrage voor betalen. Ik ben er in januari achter gekomen en kon m’n verzekering nog wijzigen naar aanvullend maar uiteindelijk alles opgeteld en zou meer kwijt zijn als ik maandelijks extra zou betalen voor aanvullende verzekering, dan eenmalige kosten voor ziekenhuis en paar euro per uur voor kraamhulp. Dus ja... kost sowieso allemaal extra geld!

4 jaar geleden

Jeetje dat is idd wel echt vervelend! Ik ben bij OHRA verzekerd en zij kennen een Meegroeiservice. Als je tijdens het jaar zwanger raakt, mag je je verzekering 1 x aanpassen. Snap dat je daar nu niks aan hebt maar misschien kun je dat bij je verzekeraar aangeven? Echt rot !

4 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde! Ook 219 per dag 🤷🏻‍♀️ Wij hebben volgende week de 1ste echo (vandaag 5+2) en dan wil ik nog even navraag doen bij de vk over hoe en wat. In mijn beleving kon je je verzekering altijd naar een duurder pakket omzetten maar niet goedkoper, maar geen idee of dit klopt 🤣

4 jaar geleden

Jaa klopt zeker! Je premie zou ook omhoog gaan, waardoor je er indirect voor verzekerd zou zijn! Omdat wij in juni zijn gestopt met de pil, heb ik het wel voor 2020 uitgezocht (ook al wist ik niet of we het nog zouden gaan redden om in 2020 te bevallen) en heb nu gelukkig wel een verzekering gekozen waarbij alles in zit, al ben ik daardoor ietsjes meer kwijt! Maar een medische indicatie komt zoiezo wel vaak voor...

4 jaar geleden

Ik had mijn verzekering er al op aangepast omdat ik graag zwanger wilde worden.. als het niet was gelukt dit jaar, dan was het mooi incasseren voor ze😅 Nu ook trouwens.. daar niet van..

4 jaar geleden

Jeetje dat is idd wel echt vervelend! Ik ben bij OHRA verzekerd en zij kenn ...
Ja wil morgen nog even bellen als me vriend thuis is!

4 jaar geleden

Reactie op Nickky

Ik heb precies hetzelfde! Ook 219 per dag 🤷🏻‍♀️ Wij hebben volgende week ...
Dat dacht ik dus ook altijd maar ga 9 maart ook even aangeven!

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ja wil morgen nog even bellen als me vriend thuis is!
Jaa een aantal verzekeringsmaatschappijen hebben dat! Ik dacht altijd heel veel, maar helaas zijn dat er maar heeeeeel weinig! 😏

4 jaar geleden

Reactie op SaintlyPumpkin

Ik had mijn verzekering er al op aangepast omdat ik graag zwanger wilde wor ...
Ja ik ook!

4 jaar geleden

Reactie op Anoniempje29-2019

Jaa klopt zeker! Je premie zou ook omhoog gaan, waardoor je er indirect voo ...
Hoe bepalen ze dat dan? Bijna iedereen bevalt toch in het ziekenhuis?!

4 jaar geleden

Reactie op Anoniempje29-2019

Jaa een aantal verzekeringsmaatschappijen hebben dat! Ik dacht altijd heel ...
Ja heel jammer dit!

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Hoe bepalen ze dat dan? Bijna iedereen bevalt toch in het ziekenhuis?!
Nee hoor! Ken heel veel die thuis bevallen. Zolang je niet medisch bent, mag je thuis bevallen als je dat wilt. Jouw keus!

4 jaar geleden

Kwa verzekering zou k et nie weten! Kweet wel dah hier kraamhulp 4,50€ per uur kost! Maar mocht et mogelijk zijn gaan we ook thuis bevallen!

4 jaar geleden

Hier hetzelfde.... Getwijfeld om aan te passen, maar uiteindelijk niet gedaan nu enkel basis + fysio&tandarts pakket. Wat ik heb begrepen ten aanzien van de ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie, is dat vanuit de basisverzekering €219 wordt vergoed. De maximale eigen bijdrage is in 2020 €486,66 en dus per saldo voor jouzelf €267,66. Ik weet niet of dit per verzekeraar verschilt, maar dit is iig bij Anderzorg zo. Hopelijk voor jou ook, dan is het misschien nog wat te overzien? 🍀

4 jaar geleden

Nee hoor! Ken heel veel die thuis bevallen. Zolang je niet medisch bent, ma ...
Ik heb leukemie gehad net schoon verklaard dus denk dat ze me dan wel in ziekenhuis laten vallen

4 jaar geleden

Reactie op cabw

Hier hetzelfde.... Getwijfeld om aan te passen, maar uiteindelijk niet geda ...
Dus dat wilt zeggen dat ik dus €500 max kan betalen

4 jaar geleden

Willen je medisch bevallen dan moet je voor je suikertest iets gaan eten zoals een croissant dan wordt je medisch hahaha. Vriendin van mij gedaan. En daardoor werdt alles vergoed

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Dus dat wilt zeggen dat ik dus €500 max kan betalen
Voor zover ik het goed gelezen heb klopt het met wat je zegt over die eigen bijdrage van MAX 500€

4 jaar geleden

Reactie op Yasmine20

Willen je medisch bevallen dan moet je voor je suikertest iets gaan eten zo ...
Wanneer heb je die test? Of word dat aangegeven? Snoep ook goed want snoep altijd😂🙈

4 jaar geleden

Reactie op snelvin

Voor zover ik het goed gelezen heb klopt het met wat je zegt over die eigen ...
Okay kijk dat is al beter.. dacht echt aan €2000 ofzo. Damn ik ben echt nu stuk rustiger maar is nogsteeds best veel. We komen rond maar niet echt dat we elke maand heel veel over hebben maar komt goed hebben nu al potje voor de baby dus hebben nog 8 maanden om te sparen