70 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Okay kijk dat is al beter.. dacht echt aan €2000 ofzo. Damn ik ben echt nu ...
Als je gedachte uitging van 2000€ heb je zoiezo al 1500 op te sparen 😉 en uiteindelijk komt alles toch goed tenminste daar ga k vanuit! Wij zijn nu pas 7+5 en hebben al zoveel gekregen kwa familie en vrienden! Gaat vast allemaal goed komen heb ik vertrouwen in👍

4 jaar geleden

Helaas hier niet de keus om thuis te bevallen, keizersnede gehad 2 jaar terug daardoor al medisch. Dus verzekering hoefde niet aangepast basis is dan genoeg.

4 jaar geleden

Reactie op snelvin

Als je gedachte uitging van 2000€ heb je zoiezo al 1500 op te sparen 😉 en ...
Ik ben 6+5 en hebben nog niks gekregen. Want wij hebben het alleen tegen schoonouders gezegd en die zijn heel blij maar zeiden ook als we nodig hebben moeten we aan kloppen maar doen we niet zo snel. Wil wel babyshower houden met genderreavel in 1. Hopelijk dan ook cadeutjes en geld🙈

4 jaar geleden

Helaas hier niet de keus om thuis te bevallen, keizersnede gehad 2 jaar ter ...
Oow dus als ik dit jaar keizersnee zou hebben en bij me volgende baby zoy ik dan ook meteen medische vergoed worden? Leer elke dag weer bij.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ik ben 6+5 en hebben nog niks gekregen. Want wij hebben het alleen tegen sc ...
Ohw okeej! Nou geloof me dan gaat dit allemaal nog wel komen en sta je denk ik echt versteld hoeveel der met jou en je vriend/man meeleven! Heel veel geluk en vooral plezier gewenst tijdens je zwangerschap

4 jaar geleden

Reactie op snelvin

Ohw okeej! Nou geloof me dan gaat dit allemaal nog wel komen en sta je denk ...
Dankjewel mop! Is me vriend. Twijfelen ook of we geregistreerd partnerschap gaan doen of dat me vriend alleen de baby erkend. Dus komt allemaal wel goed is stapje voor stapje.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Dankjewel mop! Is me vriend. Twijfelen ook of we geregistreerd partnerschap ...
K moet oe eerlijk bekennen dah wij ok enne bietje aant twijfelen zijn veur geregistreerd partnerschap! Maar geleuf dah alleen erkenning al genoeg is maar dah week nie 100% zkr heur sorry! Zolang de kleine maar gezond en wel op de wereld komt ❤️

4 jaar geleden

Reactie op snelvin

K moet oe eerlijk bekennen dah wij ok enne bietje aant twijfelen zijn veur ...
Ja precies! Vindt leuk dat je in het brabants praat hahaha

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ja precies! Vindt leuk dat je in het brabants praat hahaha
Wah zouk der van zeggen hé!!!! Tis enne trots wah ge met oe mee draagt😍

4 jaar geleden

Wie weet niet je worden ingeleid en beval je in ziekenhuis, wordt het wel vergoed. Misschien voor de zekerheid al beginnen met sparen, maar met bevallingen weet je het nooit.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Dus dat wilt zeggen dat ik dus €500 max kan betalen
Nee, €267.66 aan ziekenhuisbevalling, als het goed is. Die €219 wordt door je zorgverzekeraar vanuit de basis vergoed. Dacht ik :-)

4 jaar geleden

Reactie op cabw

Nee, €267.66 aan ziekenhuisbevalling, als het goed is. Die €219 wordt door ...
Ja alles vanaf €219 is voor jezelf zei ze

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ja alles vanaf €219 is voor jezelf zei ze
Ja precies en en de maximale eigen bijdrage is €467,66 in 2020 waardoor je alleen verschil tussen doe twee betaalt! Dus minder dan 500 onderaan de streep🙌🏼🙌🏼🙌🏼

4 jaar geleden

Reactie op cabw

Ja precies en en de maximale eigen bijdrage is €467,66 in 2020 waardoor je ...
Awh okay! Dankjewel mop!

4 jaar geleden

Met zwangerschap kun je je toch bijverzekeren? Of is dat per verz anders?

4 jaar geleden

Reactie op KimRoermond

Met zwangerschap kun je je toch bijverzekeren? Of is dat per verz anders?
Gaat niet kon pas tot 31 januari

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Awh okay! Dankjewel mop!
No problem 💕 fijne zwangerschap

4 jaar geleden

Pff ik heb dat probleem ook, kan me pakket niet wijzigen bij Unive. Vind dat zoo vervelend wilde graag cursussen volgen en vergoed hebben 😶 gaat helaaa niet.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Oow dus als ik dit jaar keizersnee zou hebben en bij me volgende baby zoy i ...
Dat klopt, dat is omdat het litteken kan scheuren bij de bevalling dus een heel prettige reden is het niet. Al zou ik ook mogen kiezen voor weer een keizersnede. Maar als je nu een keizersnede krijgt (kreeg ik vanwege stuitligging van de baby) dan wordt het nu ook vergoed natuurlijk.

4 jaar geleden

Zou me er niet te druk om maken, een medische reden kan je zo hebben, sommige verloskundigen zijn heel creatief. Ik heb het pakket aangepast en dat terwijl er bij mij meerdere medische redenen zijn. Heb een dochtertje verloren ze had een open schedeltje, dochter met groot hoofd, die uiteindelijl met vacuumpomp gehaalt is, bij derde dochter bijna helemaal uit gescheurd, en daarna zwanger vsn een tweeling. Nu zwanger van mijn 6e kindje, en ondanks al die bevallingen, in mijn hoofd een thuis bevalling, zal het vast weer ziekenhuis worden op medische basis. Wanneer je geen medische reden hebt en niet verzekerd bent en het echt bewuste keus is, dan betaal je meer dan 267 euro, maar zoals ik al zei, creatieve verloskundigen, uiteindelijk geen stress om krijgen.