70 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Smuts

Zou me er niet te druk om maken, een medische reden kan je zo hebben, sommi ...
Awh wat heftig om te lezen. Kreeg traanogen. Ik ben zo blij dat je gezonde kinderen hebt en weee zwanger bent.♥️ ik ben echt over emotioneel 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Ekhalilova

Pff ik heb dat probleem ook, kan me pakket niet wijzigen bij Unive. Vind da ...
Als je vergelijkt wat je betaalt aan een uitgebreidere verzekering en wat een cursus kost, ben je waarschijnlijk voordeliger uit als je de cursus gewoon zelf betaalt en je niet aanvullend verzekerd bent.

4 jaar geleden

Reactie op Smuts

Zou me er niet te druk om maken, een medische reden kan je zo hebben, sommi ...
Inderdaad!!! Ik ben ook medisch omdat ik bloedgroep A negetief ben, medidch kan je zo worden, en heb ook een kindje verloren door knik in navelstreng dus mag niet meer via verloskundige, nu ben ik meer medisch om angst😅

4 jaar geleden

Ik ben aanvullend dus kan niet meepraten over basis, maar medisch wordt het al als je uit schreurt if gynocoloog wordt erbij gehaalt, dit was bij mijn 1ste kind ik was toen 19 jaar hij was zo groot😅 werd geknipt en vacuum gehaalt + ik heb Resush factor

4 jaar geleden

Bij mij is het zowiezo medisch ivm BMI willen ze zowiezo ZH bevalling

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Awh wat heftig om te lezen. Kreeg traanogen. Ik ben zo blij dat je gezonde ...
Heb gezonde kinderen. Is inmiddels 20 jaar geleden, vergeten wordt ze niet. En mijn kinderen tellen haar ook altijd mee. Morgen vertellen we ze dat ze oudere zussen en broer worden, zo spannend.

4 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap had ik het geluk bij FBTO te zitten toen we ongepland een kindje kregen. Daar kon ik toen een module aan zetten. Dit jaar hebben we wel het zorgpakket erop aan gepast ivm wens voor een 2e kindje. Wisten niet of een zwangerschap dit jaar al zou lukken, maar dan waren we alvast goed verzekerd🙈

4 jaar geleden

Ik heb zilveren kruis plus aanvullend 3 sterren. Hierin werd aangegeven dat de verloskundige vergoed wordt maar ook de bevalling in het ziekenhuis. Ook gevraagd voor de kraamzorg dit wordt ook vergoed minimaal 20u maximaal 80uur. Snap dat dit lastig is want je bedenkt dit niet in december. Kon je je pakket niet meer aanpassen?

4 jaar geleden

Reactie op KelYas

Ik heb zilveren kruis plus aanvullend 3 sterren. Hierin werd aangegeven dat ...
Nee had gebeld naar de klantenservice en ze zei dat dat niet meer kon omdat ik de basisverzekering heb. Heb het nooit echt aangepast omdat ik nooit nodig heb gehad omdat ik leukemie heb gehad dus alles werd altijd vergoed of me ouders betaalde het🙈 ik heb dus alleen die aanvullende tandartsverzekering erbij. Maar ik denk eerlijk gezegd dat je al heel snel medisch krijgt aangezien ik dus ziek ben geweest. En er al meer rekening mee word gehouden. Weet ik wel voor volgende kindje dat ik me verzekering gewoon aan ga passen.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Nee had gebeld naar de klantenservice en ze zei dat dat niet meer kon omdat ...
Ik zie dit berichtje nu pas krijg er geen melding van. Jeetje vervelend zeg. Inderdaad hopelijk krijg je indicatie zodat het als nog vergoed wordt voor je.

4 jaar geleden

Ik.heb i.v.m. kinderwens het vorig jaar november aangepast. Nu 5.5 week zwanger van 1e dus blij met de keuze ♥️

4 jaar geleden

Ik heb ook Zilveren Kruis, en naast dat je een deel zelf moet betalen bij een ziekenhuisbevalling, moet je ook voor je kraamperiode een eigen bijdrage zelf betalen. Let daar ook even op! Ik ben nu wel aanvullend verzekerd maar bij de eerste heb ik me daar ook flink in vergist.

4 jaar geleden

Oké goed om te weten moet mijne nog bellen ff goed indekken dus of medische verklaring regelen😜

4 jaar geleden

Reactie op sharonabeelen

Ik heb ook Zilveren Kruis, en naast dat je een deel zelf moet betalen bij e ...
Wat bedoel je precies met kraamperiode? Dit is me eerste kindje dus alles is nieuw voor me.

4 jaar geleden

Jeetje zeg, Ik heb wel afgelopen jaar al gekeken of ik heb al aan moest passen of niet. Maar ik ben bij CZ verzekerd en daar kun je gezinnenpakket nemen midden in het jaar vanwege zwangerschap. Moet wel zeggen dat ik daar enorm blij mee ben, die vergoed dan ook eigen bijdrag van de kraamhulp en isd eigen bikdrage bevalling ziekenhuis zonder medische indicatie.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Wat bedoel je precies met kraamperiode? Dit is me eerste kindje dus alles i ...
Je krijgt na je bevalling een kraamverzorgster in huis. Dat is een vastgesteld aantal uur (bij medische complicaties kunnen daar uren bijkomen). Je betaald daar ook een deel eigen bijdrage voor. Dit kan je vinden bij Zilveren Kruis.

4 jaar geleden

Reactie op Audreyx0

Jeetje zeg, Ik heb wel afgelopen jaar al gekeken of ik heb al aan moest pas ...
Ja ik ben ook vab plan om volgend haar over te stappen. Me vriend en ik willen huis kopen dus willen ook alles bij zelfde verzekerd hebben vanaf volgend jaar. Komt allemaal wel goed maar is gewoon raar dat je niet kan aanpassen alsof je weet voor 31 januari dat je zwanger gaat worden.

4 jaar geleden

Reactie op xTessx

Ja ik ben ook vab plan om volgend haar over te stappen. Me vriend en ik wil ...
Jaaa dat vind ik ook stom, bij sommige duurt t ook gewoon een jaar voordat het lukt. Daarom ben ik wel blij dat bij CZ dat gelukkig wel kan

4 jaar geleden

Zo raar is het toch niet dat je het niet kan aanpassen door het jaar heen? Verzekeringen waar het wel kan zijn makkelijk op te zoeken. En in december weet Jr toch wel al of je het aanstaande jaar samen voor kinderen wil gaan? (ongeplande zwangerschappen niet meegerekend) Ik vind het raar dat mensen dan wel voor de goedkoopste verzekering willen gaan, maar nu wel verbaasd zijn dat ze er dan geen ferrariservice bij hebben..

4 jaar geleden

Reactie op Ankes

Zo raar is het toch niet dat je het niet kan aanpassen door het jaar heen? ...
Ongepland zwanger mijn kans was minder dan 25% door alle chemos maar toch zwanger 🥰🙏🏽